• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • eagle87

Ni som har pco/pcos O gör ivf, hade ni egen äl innan eller körde ni med äl stimulerande?
    Har oxå pco me egen äl försökt ca 2 år O ska göra ivf nästa år... Har ju hört att äggen är bra med pcos så förstår inte riktigt problemet om man ägglossar genom stimulerande lr på egen hand varför de inte lyckas...

• Pipam
    eagle87 skrev 2016-01-01 23:48:56 följande:

Ni som har pco/pcos O gör ivf, hade ni egen äl innan eller körde ni med äl stimulerande?

Har oxå pco me egen äl försökt ca 2 år O ska göra ivf nästa år... Har ju hört att äggen är bra med pcos så förstår inte riktigt problemet om man ägglossar genom stimulerande lr på egen hand varför de inte lyckas...

• Pipam

Har ingen egen ÄL.

Provat letrozole och Pergo, 6 kurer och fick förmodligen en ÄL med trippelkuren men det tog sig inte.

Hoppas på IVF!!!

• Iskristall
    eagle87 skrev 2016-01-01 23:48:56 följande:

Jag tror jag hade egen äl innan, kanske inte varje månad? Eller så kanske äl kan betraktas som svag eller dålig, jag vet inte för gravid blev jag då inte. Saker som äl-test, temp höjning och ett progesteronblodprov efter äl ska ha påvisat att jag hade äl. Men jag har testat 6 omgångar letrozole, ingen graviditet. Nu första ivf, fick jag ut dåligt med ägg, och inget plus. För mig börjar jag tro att jag har dåliga ägg, beror säkert på min ålder då jag snart fyller 39 år. Rädslan smyger sig på, tänk om jag aldrig kommer få bli gravid?!

Jag hade också hört att man har bra och många ägg som pco/s patient. Mitt äggreservprov var högt så jag trodde inte det skulle vara några problem att få ut ägg, men tydligen så var de det. Hoppas det har med medicineringen att göra och att nästa ivf omgång går bätttre.
  • loppi
    eagle87 skrev 2016-01-01 23:47:14 följande:
    Hej vart i England bor du? Får ni ivf genom nhs? Bor också i England
    Hej,

Bor i London och går på Assisted conception unit på Kings College Hospital i Denmark Hill! Och du? Har lågt äggantal och en skruttig äggledare kvar efter 2 MF. Skall bli spännande att se om jag lyckats boosta antal ägg och kvalite. Studier visar på att DHEA och Q10 skall hjälpa överlägset så vi hoppas verkligen. Känner att kroppen reagerat iaf, hemsk pms och mycket mer mens än på år.
  • loppi
    eagle87 skrev 2016-01-01 23:47:14 följande:
    Hej vart i England bor du? Får ni ivf genom nhs? Bor också i England
    Glömdes skriva, ja vi går via NHS. Sjukhuset verkar mycket bra och har nya fina lokaler. Lyckas vi inte så fortsätter vi nog där året ut iaf privat. Vet ännu inte men jag har läst att vi kan välja antal embryo (max 2), om vi får några att sätta in. Jag är mest rädd att ev embryo skall vandra tillbaka och sätta sig i min dåliga äggledare så vi kommer be om att återinföra två om vi har möjligheten.

Hur langt har du kommit i IVF processen?
  • loppi

skummat igenom tråden och vill bara säga: vitaminer och aminosyror skall man ta i minst 3 månader för att det skall ge någon effekt på äggen. Det tar nämligen så lång tid för dem att mogna. I England blir man uppmanad att äta Proxceed, svin dyr vitamin och aminosyra blandning, så jag valde att äta ingredienserna separat och tjäna mer an 50%  i kostnad - detta innebär dock en satans massa piller varje dag.

Detta äter jag:
    Pregnacare (multivitamin) och Omega-3
    DHEA - skall man inte ta om man har PCOS (75mg, bättre och fler ägg)
    Q10 - 600mg per dag. Ger bättre ägg. är cellernas power generator.
    vitamin d - 35 ug/dag, bättre IVF resultat.
    L-arginine 500 mg - ökar blodflödet i äggstockarna och livmodern
    L-carnitine 500mg - hjälper åldersrelaterad infertilitet.
    Acetyl-L-carnitine  250mg - ser till att carnitin är högt i gravidieten.
    N-acetyl-Cysteine  100 mg - mot PCOS, Endometriosis och ökar chans för graviditet.
    Beta Carotene 6mg- skyddar äggen mot fria radikaler.
    B-6 50mg  - jag är vego och har låga järnvärden.
    achidophilus tablett - för vaginal hälsa 300 miljoner bakterier kan inte ha fel ;)

• Iskristall
    loppi skrev 2016-01-02 10:00:59 följande:

skummat igenom tråden och vill bara säga: vitaminer och aminosyror skall man ta i minst 3 månader för att det skall ge någon effekt på äggen. Det tar nämligen så lång tid för dem att mogna. I England blir man uppmanad att äta Proxceed, svin dyr vitamin och aminosyra blandning, så jag valde att äta ingredienserna separat och tjäna mer an 50%  i kostnad - detta innebär dock en satans massa piller varje dag.

Detta äter jag:

Pregnacare (multivitamin) och Omega-3

DHEA - skall man inte ta om man har PCOS (75mg, bättre och fler ägg)

Q10 - 600mg per dag. Ger bättre ägg. är cellernas power generator.

vitamin d - 35 ug/dag, bättre IVF resultat.

L-arginine 500 mg - ökar blodflödet i äggstockarna och livmodern

L-carnitine 500mg - hjälper åldersrelaterad infertilitet.

Acetyl-L-carnitine  250mg - ser till att carnitin är högt i gravidieten.

N-acetyl-Cysteine  100 mg - mot PCOS, Endometriosis och ökar chans för graviditet.

Beta Carotene 6mg- skyddar äggen mot fria radikaler.

B-6 50mg  - jag är vego och har låga järnvärden.

achidophilus tablett - för vaginal hälsa 300 miljoner bakterier kan inte ha fel ;)

Tack för din lista och mängd på "ditt" recept!

Jag tar Q10 sen en tid tillbaka, men kanske väldigt för liten dos om man läser din dos. Jag har tagit 200mg/dag. Kanske ska öka lite då?
  • celavie1
    Iskristall skrev 2015-12-31 14:20:30 följande:
    Jättefina och uppmuntrande ord!

En till som börjar närma sig 40-strecket! Jag känner mig så gammal ibland, men skam den som ger sig! Har ni barn sen tidigare?
    Vi har inte barn sedan tidigare. Vi hoppas nu på ett första på ålderns höst.....Flört
  • loppi
    Iskristall skrev 2016-01-02 10:54:08 följande:
    Tack för din lista och mängd på "ditt" recept!

Jag tar Q10 sen en tid tillbaka, men kanske väldigt för liten dos om man läser din dos. Jag har tagit 200mg/dag. Kanske ska öka lite då?
    Dosen fyller proxceed receptet. Däremot är järnet, DHEA, Q10 och achidofilus extra. 

De kliniska studier som gjorts har de tagit 600 mg Q10- och det är därför jag tar den dosen. Googla så får du se. Det är därför den rekommenderas av IVF läkare.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016