• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • Fredag

Carl von linne kliniken Uppsala.

Pipam skrev 2016-01-01 22:04:20 följande:

I Göteborg på Nordic IVF!

Du?

• Fredag

Det gör vi med. Har ni hört något om åldersgräns?

celavie1 skrev 2016-01-02 12:16:09 följande:

Vi har inte barn sedan tidigare. Vi hoppas nu på ett första på ålderns höst.....

• Iskristall
    loppi skrev 2016-01-02 12:27:45 följande:

Dosen fyller proxceed receptet. Däremot är järnet, DHEA, Q10 och achidofilus extra. 

De kliniska studier som gjorts har de tagit 600 mg Q10- och det är därför jag tar den dosen. Googla så får du se. Det är därför den rekommenderas av IVF läkare.

Jo, det var längesen jag googlade på Q10 nu. Tyckte jag såg lägre doser än 600mg. Men jag ska göra ny googling! Det blir ju väldigt dyrt med så hög dos?!

Vi har inte barn sedan tidigare. Vi hoppas nu på ett första på ålderns höst.....

Bättre sent än aldrig, försöker jag tänka! Men jag har ju velat haft barn länge, bara inte rätt partner som dykt upp. Hoppas vi lyckas nu!
  • loppi
    Iskristall skrev 2016-01-02 13:42:15 följande:
    Jo, det var längesen jag googlade på Q10 nu. Tyckte jag såg lägre doser än 600mg. Men jag ska göra ny googling! Det blir ju väldigt dyrt med så hög dos?!

Bättre sent än aldrig, försöker jag tänka! Men jag har ju velat haft barn länge, bara inte rätt partner som dykt upp. Hoppas vi lyckas nu!
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4071761/

sök på 600 så kommer det upp
  • Adalia84

Har sprayat men Synarela nu i några dagar. Någon mer som kör med den? Biverkningar? Jag har lite huvudvärk till och från men absolut överkomligt än så länge!

• celavie1
    Adalia84 skrev 2016-01-03 11:16:17 följande:

Har sprayat men Synarela nu i några dagar. Någon mer som kör med den? Biverkningar? Jag har lite huvudvärk till och från men absolut överkomligt än så länge!

jag sprayar med Suprecur, vet inte om det är samma? Jag känner som du lite huvudvärk, lite trött och brösten är lite spända och större än vanligt.
  • celavie1
    Iskristall skrev 2016-01-02 13:42:15 följande:

Ja det är mycket som ska stämma. Rätt partner tex :)
  • celavie1
    Fredag skrev 2016-01-02 13:36:51 följande:

Det gör vi med. Har ni hört något om åldersgräns?

Vet bara att man får bekosta försök själv efter 40 år. Jag vet inte om det finns åldersgräns för hur länge det är relevant att försöka privat. Beror väl på ens kropp antar jag.
  • Regnbågsdröm
    Adalia84 skrev 2016-01-03 11:16:17 följande:

Jag har tagit synarela i två omgångar. Håller på med andra försöket nu. Värmesvallningar är den biverkning jag märkt av mest, båda gångerna. Svettats som fan till och från. Sen huvudvärk då. Annat har jag inte haft, men brukar vara olika från person till person. Lycka till
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016