• Marremarräng

BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.

Hej! Jag heter Marie och är 39 år och bor i Mölnlycke utanför Göteborg. Söker andra gravida tjejer som ska ha barn i sommar. Jag är ensamstående men alla r välkomna i tråden oavsett ålder och partner/ singelmamma.

• Svar på tråden BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.
  • Nillaa
    Pyretsmamma82 skrev 2015-11-21 15:14:06 följande:
    Åh lika gamla du o jag. Har BF 8/6-10/6. Ska göra KUB på tisdag.
    Jag har sett dig i andra trådar. :) Är det ditt första?
  • Nillaa
    Pira skrev 2015-11-21 12:24:58 följande:
    Hej,

Grattis till graviditet :)

Det här med Kub-test. Är det något man "bör" göra fastän man är under 35? Nu är jag iofs snart där, men läser att det blir alltmer vanligt, även dem under 30. Detta är min 3:e graviditet (har några år emellan barnen) och senast var jag 27, då pratade man inte om kub, men det kanske är lika bra? Läste dock (om man väntar fler som vi kanske gör) att de inte säkert kan faställa vilket foster som eventuellt skulle ha en avvikelse, men sådan info får man väl? :)

Här babblar jag på, haha. Ha en fin Lördag!
    Tack! Detsamma! 

Nja, bör och bör... För mig var det lika mycket att få se att det faktiskt finns ett litet barn som att få veta att allt står rätt till. Nu vet jag att det ligger rätt i måttkurvan, har två ben och två armar. :) Sedan att resultaten var bra var bara en bonus. 

Trevlig helg! 
  • Äppeljuicen
    Pira skrev 2015-11-20 20:32:01 följande:

Vad roligt! Ja för mig var de först osäkra på om graviditeten satt rätt först (hade mycket tidiga symtom) men de såg inget vid första Ul. Då togs hormonprover som var ganska "höga" och följde nu upp med ett nytt Ul. Där såg de som sagt tre lika stora "hålor" bredvid varandra där det var två små prickar (i två av dem) och en där hjärtat slog. De var osäkra på hur de skulle bli med de andra två (men vi var lika chockade ändå ;) 1/12 ska vi på Ul igen, en lång väntan men det är bättre så de kanske ser mer :)

Jag mår sådär just nu. Illamående hela tiden, svullen mage (och jag är ganska smal i vanliga fall), ömmande bröst som växt, trötthet och "mensvärk". Haha ja det är synd om mig.

Blir spännande att följa dig :)

Ja detsamma :)

Skönt att symtomen taggat ner lite för mig i alla fall. Fick också symtom tidigt som suttit i rätt hårt. Hoppas bara illamåendet inte kommer tillbaka.
  • Pyretsmamma82
    Nillaa skrev 2015-11-21 16:26:54 följande:
    Jag har sett dig i andra trådar. :) Är det ditt första?
    Ja det är mitt första. Skräckblandad förtjusning här :) själv?
  • Nillaa
    Pyretsmamma82 skrev 2015-11-21 17:39:53 följande:
    Ja det är mitt första. Skräckblandad förtjusning här :) själv?
    Lite samma. :) Jättespännande och jätteläskigt på samma gång. Hur mår du?
  • Pyretsmamma82
    Nillaa skrev 2015-11-21 17:46:31 följande:
    Lite samma. :) Jättespännande och jätteläskigt på samma gång. Hur mår du?
    Illamående nästan varje dag. Lite känning av foglossningsliknande om jag går riktigt fort eller springer. Men annars är det ok. Sover lite dåligt, vaknar på natten och kan inte somna om.

Hur mår du?
  • Pira
    Äppeljuicen skrev 2015-11-21 16:33:41 följande:

Ja detsamma :)

Skönt att symtomen taggat ner lite för mig i alla fall. Fick också symtom tidigt som suttit i rätt hårt. Hoppas bara illamåendet inte kommer tillbaka.

Ja det låter skönt! Just idag har jag haft det väldigt jobbigt, underligt att de kan vända så (mådde ändå okej förhållandevis förra veckan). Jag kan tex inte sitta med benen i kors, eller du vet ena benet över knät som vi tjejer gör. Det problemet kände jag först i v20 med tidigare graviditeter. Dessutom växer magen enormt. Vad är det här, haha :)
  • Pira
    Nillaa skrev 2015-11-21 16:30:15 följande:

Tack! Detsamma! 

Nja, bör och bör... För mig var det lika mycket att få se att det faktiskt finns ett litet barn som att få veta att allt står rätt till. Nu vet jag att det ligger rätt i måttkurvan, har två ben och två armar. :) Sedan att resultaten var bra var bara en bonus. 

Trevlig helg! 

Ja men det känns säkert som det bästa att göra och vad härligt att allt såg bra ut :)
  • Nillaa
    Pyretsmamma82 skrev 2015-11-21 18:38:06 följande:
    Illamående nästan varje dag. Lite känning av foglossningsliknande om jag går riktigt fort eller springer. Men annars är det ok. Sover lite dåligt, vaknar på natten och kan inte somna om.

Hur mår du?
    Foglossning låter smärtsamt. :-/

Jag mår sakta bättre och bättre. Första veckorna var jag extremt frusen och trött, sen gick det över i matthet och illamående. Nu är tröttheten mättre och illamåendet går sakta åt rätt håll med några bakslag då och då.

Ser fram emot att orka träna igen, det saknar jag! 
Svar på tråden BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.