• Marremarräng

BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.

Hej! Jag heter Marie och är 39 år och bor i Mölnlycke utanför Göteborg. Söker andra gravida tjejer som ska ha barn i sommar. Jag är ensamstående men alla r välkomna i tråden oavsett ålder och partner/ singelmamma.

• Svar på tråden BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.
  • Pyretsmamma82
    Nillaa skrev 2015-11-22 12:54:57 följande:
    Foglossning låter smärtsamt. :-/

Jag mår sakta bättre och bättre. Första veckorna var jag extremt frusen och trött, sen gick det över i matthet och illamående. Nu är tröttheten mättre och illamåendet går sakta åt rätt håll med några bakslag då och då.

Ser fram emot att orka träna igen, det saknar jag! 
    Ja, träna längtar jag också efter. Jag saknar mina onsdagspass med indior walking. Men har inte haft orken att träna alls, löpning är bara att skippa...går inte, gör för ont. 
  • Pyretsmamma82

Hej! Ska vi försöka oss på att ses någon dag och ta en fika.

När är det lättast för er att ses? Jag pluggar och jobbar extra men är ganska flexibel.

• Nillaa
    Pyretsmamma82 skrev 2015-11-24 08:25:45 följande:

Hej! Ska vi försöka oss på att ses någon dag och ta en fika.

När är det lättast för er att ses? Jag pluggar och jobbar extra men är ganska flexibel.

Jag har en ganska hetsig period på jobbet fram till jul och vågar inte riktigt boka upp något en vardag. Men kanske en söndag?

Har någon av er tagit steget till mammabyxor ännu?
    Mina byxor är för små och vet inte riktigt vart jag ska börja leta. Tips på butiker?
  • Maräng87

Jag började med mammabyxor väldigt tidigt denna gång då jag pga illamående inte kan ha något som sitter åt på magen :) Bara privat hm:S men även Lindex har jag hört gott om!

• Pira

Jag har också problem med kläder, magen är alldeles svullen. Jeansen går på som vanligt men inte över magen. Vet inte vad jag ska ha heller. Går med tights som det är nu :)

• Äppeljuicen

Jag ska skaffa mig flera par gravidbyxor/leggins på fredag. Börjar bli jobbigt med allt som rullar ner och det som inte går att knäppa D:

• Millavanilla

Hej!

Jag bor i Lerums kommun och är i v 4+4 ungefär. Har en dotter sen innan som är 2 år. Blev en överraskad graviditet. Var ofrivilligt barnlös i massa år. Gjorde IVF. Fick en dotter och nu spontant gravid. :)

• Pyretsmamma82

Köpte jättesköna mjuka byxor på Cubus. Finns i svart och grått tror jag. Jätteskönt verkligen. 

• Äppeljuicen

Idag var vi på ultraljud för att se om tvillingarna växte eller om en tillbakabildats.

Det var bara en kvar som vuxit på fint till 25 mm.

Läkaren bokade dock in oss på ett nytt Ul för att vara säker på att den andra tvillingen inte gömde sig bakom bara men han trodde inte den hade utvecklats vidare.

Sååå skönt och roligt att se hur hårt hjärtat slog på denne i alla fall. Man känner dig ju helt salig.

Är i alla fall helnöjd med munkebäcks bmc.

Svar på tråden BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.