• Marremarräng

BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.

Hej! Jag heter Marie och är 39 år och bor i Mölnlycke utanför Göteborg. Söker andra gravida tjejer som ska ha barn i sommar. Jag är ensamstående men alla r välkomna i tråden oavsett ålder och partner/ singelmamma.

• Svar på tråden BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.
  • Marremarräng

Hej allihopa! Jag är så trött nuförtiden att jag knappt orkar skriva här ju ;) Men hur många är intresserade av att ses? Tycker det är trevligare att ses IRL och tjöta! Vad säger ni? Vilka vill och kan hänga på?

• Moorii

Vad tidigt ni köper mammakläder! Jag hade dock också behövt det, mina byxor passar inte heller längre.. Köpte dock mammaleggings förra gången och då fick jag missfall, inte kul. Så väntar till vecka 13, då ska det shoppas :D

vilken vecka är alla i? Jag gick precis in i vecka åtta (7+0)

• Maräng87

Jag går in i v 14 (13+0) imorgon. Äntligen börjar magen växa också! Min förra graviditet kunde jag dölja magen till 7-8 månaden utan problem, vilket jag tyckte var lite tråkigt ;)

• Äppeljuicen

Otroligt skönt med mammabyxor. Känner att de sitter bättre, skönare och finare nu när jag inte kan stänga mina vanliga jeans utan snodd. Helt värt trots risken för missfall.

• Nillaa

Jag är inne i vecka 15 nu och magen går inte längre att dölja i mina vanliga kläder. Därmed är det nu officiellt för omvärlden. 

Däremot har jag problem med att vilja äta, jag är inte sugen på någonting och kan ta tre tuggor och sen går det inte mer. Något ni känner igen? Mellan v6-10 ville jag mest äta hela tiden. 

• Moorii

Hej på er!

Var på första ultraljudet igår, i vecka nio, och fostret hade ett litet bultande hjärta!! :D det verkar gå vägen denna gång! Vi är dock ännu lite försiktiga och går inte ut med det offentligt förrän ultraljudet vi bokat om fyra veckor. Är så löjligt lycklig att allt såg bra ut! :) får bryta mitt löfte till mig själv och köpa mammabyxor idag, behöver nåt som inte trycker på magen :)

Hur går det för er andra?

• Pira
    Nillaa skrev 2015-12-03 19:56:27 följande:

Jag är inne i vecka 15 nu och magen går inte längre att dölja i mina vanliga kläder. Därmed är det nu officiellt för omvärlden. 

Däremot har jag problem med att vilja äta, jag är inte sugen på någonting och kan ta tre tuggor och sen går det inte mer. Något ni känner igen? Mellan v6-10 ville jag mest äta hela tiden. 

Jag känner igen det där (är i v 10). Är småhungrig men det går inte ner mycket.
  • Pira
    Moorii skrev 2015-12-08 04:55:34 följande:

Hej på er!

Var på första ultraljudet igår, i vecka nio, och fostret hade ett litet bultande hjärta!! :D det verkar gå vägen denna gång! Vi är dock ännu lite försiktiga och går inte ut med det offentligt förrän ultraljudet vi bokat om fyra veckor. Är så löjligt lycklig att allt såg bra ut! :) får bryta mitt löfte till mig själv och köpa mammabyxor idag, behöver nåt som inte trycker på magen :)

Hur går det för er andra?

Vad roligt :)

Ja andra byxor blir mer och mer aktuellt, eller snarare måste jag ha annat, min mage har växt snabbt men det kan bli så med tredje barnet sägs det? Har gått med leegings och längre toppar :)

• Diso
    Pyretsmamma82 skrev 2015-11-24 08:25:45 följande:

Hej! Ska vi försöka oss på att ses någon dag och ta en fika.

När är det lättast för er att ses? Jag pluggar och jobbar extra men är ganska flexibel.

Hej. Jah hittade precis hit. Väntar mitt andra barn i juli. Ja är gärna på för en träff.
Svar på tråden BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.