BIM-DECEMBER
Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!!
Nu är mensen slut, vad jag tror. Verkar vara slut på blödning då jag inte fick någon färg på pappret nu alls och var lite på tampongen under fm, så jag skippade på em. Så, när bör jag börja testa med äl-stickor? Har noll koll på min cykel då den inte existerat på ett år..
Svårt att inte tänka och känna efter...
Vart får ni progesteron krämen/tabletterna ifrån? Utskrivet eller recept fritt? Är de dyrt.
Jag har progesteron-kräm hemma också ;)) ska börja med den nu i på fredag tänkte jag. Har äl igår/idag så det blir nog lagom. :) Har inte heller problem med lutealfasen men har hört att progesteronkrämen gör att slemhinnan och gulekroppen växer till sig ordentligt och ger näring till embryot vilket kan motverka missfall. Hoppas!!
Tack för tipset! Då kan jag ta dem utan oro, blir runt 60 mikrogram eller nåt så det är extremt liten dos. Ska du få progesteron-vagitiorier? :)
Jag har progesteron-kräm hemma också ;)) ska börja med den nu i på fredag tänkte jag. Har äl igår/idag så det blir nog lagom. :) Har inte heller problem med lutealfasen men har hört att progesteronkrämen gör att slemhinnan och gulekroppen växer till sig ordentligt och ger näring till embryot vilket kan motverka missfall. Hoppas!!
Tack för tipset! Då kan jag ta dem utan oro, blir runt 60 mikrogram eller nåt så det är extremt liten dos. Ska du få progesteron-vagitiorier? :)
Vart får ni progesteron krämen/tabletterna ifrån? Utskrivet eller recept fritt? Är de dyrt.
Jag får på revept grat
Alltså jag har hört att vagitorierna är mycket starkare än krämen så jag vet faktiskt inte.. :/ Har du fått tidiga missfall innan? Jag fick ju ett ma som upptäcktes i v13 så min kropp ville ju liksom inte stöta ut fostret men samtidigt så hjälper inte progesteronet mot bara spontana missfall utan som jag skrev tidigare att hjälpa gulekroppen ge näring osv. Eftersom jag inte vet varför jag fick missfall sist så tänker jag att det kan vara lika bra att ge kroppen en rejäl start vid nästa plus. ;) Men jag tror att det ska räcka att ta progesteron vid plusset för som du skrev tidigare har du ju en fin lutealfas och du kan bli gravid men behöver lite hjälp med att behålla. :)Googla progesterAll! :) finns på gravidkollen bland annat.