• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • sebbejonte

Någons kille som provat clearblues fertilitetstest? Att testa spermierna alltså?

Min kille har inga barn sen innan o har aldrig gjort någon på smällen (vad han vet)

• 201405

Hoppar in här med, har haft två halvförsök där vi inte riktigt prickat äl så hoppas november är vår månad och att vi får den bästa julklappen någonsin! Äl runt 27-28 nov och Bim 10 dec :)

• 201405
    jossjoss skrev 2015-11-17 12:50:48 följande:

Hej!! Äntligen hittade jag rätt tråd.

Vill gärna också vara med här :)

Min BIM är 10/12 och det är tredje försöket! Hoppas hoppas!! Bästa julklappen!

Tredje försöket för oss med och bim 10/12! När har du äl? :)
  • 201405
    GästenT skrev 2015-11-17 12:23:24 följande:

Shit va några timmar kan spela roll på ett äl-test! :) hört att man med andra äl-test inte ska ta direkt på morgonen men med cb digital står det att det är ok. Jag har kört morgon, och det har fungerat bra för mig med förutom nu sist.... Haha. Hoppas ni drar vinstlotten denna månad! Det var första barnet för er med va? :)

Den här månaden blev jag rekommenderad av gyn att tempa, det om något tycker jag är krångligt och tidskrävande! :O

Jag har tempat ganska länge, tycker det är skönt att veta att du har haft äl och du vet 1-2 dagar innan när mensen ska komma, vilket den förhoppningsvis imte gör då :p men du kan inte se när du ska ha äl av att tempa så du vet, du kan endast se när äl har skett :)
  • karrop

Är gärna med i denna tråd. Vi försöker få ett andra barn, nu på 4e försöket. Har förväntad bim den 8/12. Använder mig av natural cycles och ska även prova äl-test denna gång. Spännande med dessa trådar :)

• pannkakan87
    GästenT skrev 2015-11-17 12:23:24 följande:
    Shit va några timmar kan spela roll på ett äl-test! :) hört att man med andra äl-test inte ska ta direkt på morgonen men med cb digital står det att det är ok. Jag har kört morgon, och det har fungerat bra för mig med förutom nu sist.... Haha. Hoppas ni drar vinstlotten denna månad! Det var första barnet för er med va? :)

Den här månaden blev jag rekommenderad av gyn att tempa, det om något tycker jag är krångligt och tidskrävande! :O
    Ja det är första barnet men jag har varit gravid förut, fick missfall i v13 i början av september. Så nu längtar vi efter en ny graviditet. :) En som slutar i en liten bebis<3

Ah jag kör med natural cycles så har tempat ett år ungefär :) Först för att inte bli gravid och nu för att bli gravid. Natural cycles räknar ut när min ägglossning är och sen har jag nu testa med äl-test för att va säker. Sen höjs ju tempen när ägget har släppt så då får jag bekräftat att jag verkligen haft ägglossning också. :) Kanon!
  • pannkakan87
    {#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket
    NollÅtta, 1:a försöket, 3:e barnet
    TB1, 1:a barnet, 25:e försöket

2/12
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)
    Sanna1986, 2:a försöket, 2:a barnet

3/12
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet

4/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma

5/12
    mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
    Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet

6/12
    Cfmilla, 2:a försöket, 1:a barnet
    smulis, 1a barnet, 1a försöket

7/12
    Minna87, 2:a försöket, 2:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket
    maddex
    Morrizen, 4:e försöket,
    Ang82 1:a barnet & 9:e försöket.
    finder, 3:a barnet 1:a försöket
    Calliope, 3:e försöket, 2:a barnet
    karrop, 2:a barnet, 4:e försöket

9/12
    ejh97

10/12
    Kaninen, 3:e försöket, 1:a barnet
    Kstadtjej87, 3:e försöket, 1:a barnet
    8airam8, 2:a försöket
    201405, 3:e försöket
    jossjoss, 3:e försöket

11/12
    bamboo­baby  
    livias, 2:e försöket efter mf, 1:a barnet
    karinjansson, 7e försöket, 1a barnet
    sebbejonte, 3:e försöket, 3:e barnet

12/12
    Glittersol, 5:e försöket

13/12
    Mammabertil

14/12
    Ekoxe, 4:e barnet

15/12
    lillverra, 3:e försöket, 2:a barnet

19/12
    Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x
    Nepe, 1a barnet, 4e försöket

23/12
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
    pärlsnäcka
    Testartest
    primavolta, 2:a försöket, 3:e barnet
    SamsonS, 4:e försöket, 2:a barnet
    lillaluna, 1a försöket, 1a barnet
  • Gamlamamman
    pannkakan87 skrev 2015-11-17 09:44:23 följande:

Välkomna alla nya! 

Hur går det för er som har bim i början av dec? Ni borde väl ha/haft äl nu? Själv dök smileyn upp idag, första försöket med clearblues digitala äl-test så det var kul. :)

Jag kör inga test el så men jag är i äl-period nu som det känns i kroppen. Så vi kör på för fullt här i några dar. :)

Sen blir det hopp o väntan igen.
  • Lillis26

Jag vill gärna hänga med här i tråden. Bim 9/12, fjärde försöket efter mf.

• Smultrontjejen

Min mens va lite sen för första gången i mitt liv sist. Så ÄL blev förskjuten också, borde haft den igår men det är idag jag har känningar. Vi har "myst" 5dagar nu så hoppas hoppas

Svar på tråden BIM-DECEMBER