• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • smulis85
    Cfmilla skrev 2015-11-19 18:49:57 följande:

Någon mer här som har väldigt lite flytningar? Jag borde ha äl till helgen, men känner mig nästan helt torr...

Har inte heller några flytningar än fast jag borde ha äl senast på måndag. Däremot har finnarna kommit som jag brukar ha vid äl.
  • lillverra
    sebbejonte skrev 2015-11-19 08:58:02 följande:

Då var mensen över. Provar bisolvonmetoden för o se vad som händer.

Ska se med äl-test när min äl är. Har ingen aning egentligen så börjar med dom på tisdag.

Bisolvonmetoden? När, hur, varför?
  • mininiss
    smulis85 skrev 2015-11-19 19:51:41 följande:
    Kanske tidigt att testa? Själv har jag oftast ont i brösten en vecka innan mens. Men självklart kan du vara gravid även om testet visar negativt nu är dock ingen expert här då de är mitt första försök att bli gravid.
    kanske ja test lite för tidigt men när man läser alla som blir gravid så blev ja lite sugen på testa :) åhh välkommen in i klubben :)
  • 201405
    jossjoss skrev 2015-11-17 22:30:53 följande:

Vad roligt! Helt ärligt så har jag jätte svårt att förstå det där med exakt när man har äl? Det ska väl vara två veckor innan beräknad mens? Beräknad är 9 december så då är förmodligen äl två veckor innan det? Visst är det så? :)

Det är ju olika för alla, men 14 dagar är snittet. Men sluta inte ha sex efter det utan fortsätt med varannan dag iaf en vecka till så ni säkert inte miasar :) jag har haft äl så sent som 8-9 dagar innan mens.. Men har man sex varannan dag hela månaden kan man inte missa :)
  • smulis85
    mininiss skrev 2015-11-19 20:03:37 följande:
    kanske ja test lite för tidigt men när man läser alla som blir gravid så blev ja lite sugen på testa :) åhh välkommen in i klubben :)
    Tack så mycket :) ja jag kommer säkert också börja testa tidigare än vad jag borde ;)
  • mininiss
    smulis85 skrev 2015-11-19 20:37:03 följande:
    Tack så mycket :) ja jag kommer säkert också börja testa tidigare än vad jag borde ;)
    hehe man kan inte låta bli när man läser alla som får tidiga positiva svar ;) när ska du ha bim? :)
  • smulis85
    mininiss skrev 2015-11-19 20:47:17 följande:
    hehe man kan inte låta bli när man läser alla som får tidiga positiva svar ;) när ska du ha bim? :)
    Ska ha bim den 6:e tror jag men har inte haft äl än så man får väll se :)
  • nepe

Inte varit inne på två dagar, massor att läsa! Så spännande att följa er.
    Tror att jag frågade tidigare men undrar om ni kloka kan hjälpa mig?

Om man får sen mens (jag fick 8 dagar "för sent") är det garanterat att äl kommer på samma cykeldag som vanligt då eller kan den komma när den egentligen skulle ha kommit om min mens varit i tid?

• Angdev
    Symetrical skrev 2015-11-19 19:25:59 följande:
    Jodå, det är bra! Kör på min andra letrozolkuren den här cykeln. Förra gjorde så att jag ägglossade på cd 18 istället för typ 41-44, samt att lutealfasen vart 10 dagar lång istället för 7-8, så känns hoppfullt. Nu får det gärna ta sig den här eller nästa månad, tack.

Hur är det själv?
    Kom hem från semester i Spanien igår, sonen plockade med sig lite nya vanor ifrån semestern. Som att sova extremt dåligt och ha ett himla humör. Han är 16 månader så det går förhoppningsvis över inom kort. Så vi är lite slitna och schemalagt mys är inte riktigt en favorit.
    Håller tummarna att vi ska pricka rätt denna gång för äntligen har min cykel korrigerat sig så som den var innan jag blev gravid med sonen.
    Frågan är hur länge vi orkar försöka....
  • mininiss
    smulis85 skrev 2015-11-19 20:50:11 följande:
    Ska ha bim den 6:e tror jag men har inte haft äl än så man får väll se :)
    jag håller tummar och tår för dig att du får plus  :)
Svar på tråden BIM-DECEMBER