• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • pärlsnäcka

Jag fick Error på mitt ÄL test med NC och undrar vad de två strecken betyder? Är det starka ett test streck och det svaga tyder på en ägglossning? Fick vit tjock flytning idag. Ömma brösten sedan några dagar. Kan det lika gärna vara mens? :/
  • pannkakan87
    pärlsnäcka skrev 2015-11-19 23:49:18 följande:

Jag fick Error på mitt ÄL test med NC och undrar vad de två strecken betyder? Är det starka ett test streck och det svaga tyder på en ägglossning? Fick vit tjock flytning idag. Ömma brösten sedan några dagar. Kan det lika gärna vara mens? :/
    Såna streck fick jag typ 1-2 dagar innan äl :) Så imorrn kanske? Trist med error :(
  • Fian88

Hej allihopa! Mensen kom inatt så hoppar över hit. Är på 3e försöket efter missfall men 18e försöket totalt på barn nr 2. Har enligt gyn svårt att ägglossa trots mens varje månad så antagligen därför vi inte lyckats än (mer än en gång då). Skulle in denna veckan för progesteronprov men magsjuka kom i vägen, så proverna får bli under denna cykeln istället.
    Om det finns en lista får någon gärna lägga till mig:)
    Fian88, bim 14-16/12, andra barnet, 3e försöket efter missfall.

• smulis85
    mininiss skrev 2015-11-19 21:24:48 följande:
    jag håller tummar och tår för dig att du får plus  :)
    Tack!! håller tummar och tår för dig med :)
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-11-19 21:15:03 följande:

Kom hem från semester i Spanien igår, sonen plockade med sig lite nya vanor ifrån semestern. Som att sova extremt dåligt och ha ett himla humör. Han är 16 månader så det går förhoppningsvis över inom kort. Så vi är lite slitna och schemalagt mys är inte riktigt en favorit.

Håller tummarna att vi ska pricka rätt denna gång för äntligen har min cykel korrigerat sig så som den var innan jag blev gravid med sonen.

Frågan är hur länge vi orkar försöka....

Segt. Känner igen det där med ändrade vanor efter semester. :-/

Kämpa på, vännen. Om cykeln korrigerar sig bådar det ju gott i alla fall. Har du haft äl än?
  • sebbejonte
    lillverra skrev 2015-11-19 19:55:14 följande:

Bisolvonmetoden? När, hur, varför?

Råkade hitta en sida som skrev om att man kan ta bisolvon slemlösande hostmedicin från mensens första dag till ägglossningen så ska kvinnans slem bli mer lättgenomträngligt för spermier och mannen skulle ta det så blev spermierna mer lättsimmade oc det skulle kunna hjälpa till att bli gravid.

Finns inga medicinska bevis på att det fungerar men googlar man verkar det vara många som blivit gravida just när dom tagit slemlösande. Slump eller ej, jag provar :)

15 ml om dagen för både kvinnan och mannen från mensens första dag till ägglossning alltså.
  • pärlsnäcka
    pannkakan87 skrev 2015-11-20 07:41:24 följande:

Såna streck fick jag typ 1-2 dagar innan äl :) Så imorrn kanske? Trist med error :(

Ja halva paketet har jag kunnat slänga i sjön... :( ändå gör jag allt så noggrant och utförligt! Så här blev testet nu på morgonen. Men visst kan de stora brösten och flytningen tyda på att mensen också kan vara påväg? :)
  • jossjoss
    201405 skrev 2015-11-19 20:34:30 följande:
    Det är ju olika för alla, men 14 dagar är snittet. Men sluta inte ha sex efter det utan fortsätt med varannan dag iaf en vecka till så ni säkert inte miasar :) jag har haft äl så sent som 8-9 dagar innan mens.. Men har man sex varannan dag hela månaden kan man inte missa :)
    Tack :) Det är lite så jag tänker, mensen är äntligen slut så nu blir det försök på försök på försök :D
  • Angdev
    Symetrical skrev 2015-11-20 09:14:18 följande:
    Segt. Känner igen det där med ändrade vanor efter semester. :-/

Kämpa på, vännen. Om cykeln korrigerar sig bådar det ju gott i alla fall. Har du haft äl än?
    Ja det känns skönt att känna igen sin kropp igen :) Har inte testat denna månaden än men skulle tro att den infaller någon gång under som närmsta dagarna. Blir ev apoteket idag för inköp av test....
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-11-20 10:42:17 följande:

Ja det känns skönt att känna igen sin kropp igen :) Har inte testat denna månaden än men skulle tro att den infaller någon gång under som närmsta dagarna. Blir ev apoteket idag för inköp av test....

Spännande! Jag kör igång med andra letrozolkuren imorgon. Hoppas på äl inom ett par veckor efter det.
Svar på tråden BIM-DECEMBER