• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Cfmilla
    livias skrev 2015-11-26 09:13:30 följande:

Spännande!! Håller tummar och tår :) snart går vi in i december - hoppas på många plus!

Haha jag är likadan! men nej bäst att inse, neg är neg... Snart december ja!!!!!!!!
  • GästenT

Är det någon som kan det här med tempning?? Min äl

Är någon dag sen, första gången jag tempar också. Nu fick jag glad gubbe OCH hade en tempökning på 0,3 grader imorse. :/ har jag missat min äl? :( fick ju negativt på äl-testet igår!

• annacnummertre
    GästenT skrev 2015-11-26 11:46:58 följande:

Är någon dag sen, första gången jag tempar också. Nu fick jag glad gubbe OCH hade en tempökning på 0,3 grader imorse. :/ har jag missat min äl? :( fick ju negativt på äl-testet igår!

Men när man får glad gubbe så inträffar ju ÄL inom 48 timmar :)
  • anna90
    GästenT skrev 2015-11-26 11:46:58 följande:

Jag kan varmt rekommendera Natural Cycles, innan jag började med det hade jag noll koll på min ÄL. Har även i samband med NC testat äl-stickor men testerna visade negativt hela tiden trots att tempen visar att jag haft ÄL. Tror det kan bero jättemycket på vilken tid du testar. Om du testar neg på kvällen kan du ha haft ÄL på dagen och missat med testet då hormonerna går ner väldigt snabbt efter att man haft ÄL.. 
  • GästenT
    annacnummertre skrev 2015-11-26 11:54:54 följande:

Men när man får glad gubbe så inträffar ju ÄL inom 48 timmar :)

Ah pecis! :) Men varför fick jag temphöjning idag? :S det får man väl när allt är över?
  • GästenT
    anna90 skrev 2015-11-26 12:00:37 följande:

Jag kan varmt rekommendera Natural Cycles, innan jag började med det hade jag noll koll på min ÄL. Har även i samband med NC testat äl-stickor men testerna visade negativt hela tiden trots att tempen visar att jag haft ÄL. Tror det kan bero jättemycket på vilken tid du testar. Om du testar neg på kvällen kan du ha haft ÄL på dagen och missat med testet då hormonerna går ner väldigt snabbt efter att man haft ÄL.. 

Jag har laddat ner den där ff på mobilen, verkar fungera liknande fast gratis. :) men NC är säkert bättre kan jag tänka mig! Då kanske du har koll på tempen! Hur är det med tempen, om den går upp, är all chans att bli gravid över då? För jag fick ju både positivt på testet och temphöjning på samma dag nu imorse. :/
  • mkess
    GästenT skrev 2015-11-26 12:02:10 följande:
    Ah pecis! :) Men varför fick jag temphöjning idag? :S det får man väl när allt är över?
    Alltså en ensam hög temp betyder ingenting. Förmdligen kommer din temp gå ner imorgon igen för att sedan höjas efter ägglossning, eller så kommer den höjas ytterligare efter ägglossning. Hur ser din graf ut? Bild?
  • GästenT
    mkess skrev 2015-11-26 12:14:09 följande:

Alltså en ensam hög temp betyder ingenting. Förmdligen kommer din temp gå ner imorgon igen för att sedan höjas efter ägglossning, eller så kommer den höjas ytterligare efter ägglossning. Hur ser din graf ut? Bild?

Haha tack för att ni hjälper mig! Jag blir helt förvirrad! :) jag har världens märkligaste graf. Haha!! Hoppas du kan förstå mer än mig. ;D

• Beebii

Kan rekommendera till alla appen Ovia Fertility helt kanon! Man skriver i alla symptom, tempning, äl eller graviditetstest när man har haft sex! Allt! så får man små tips och råd på de symptom man haft. Blir man sen gravid finns en fortsättningsvis app med Ovia Pregnancy.

Sjukt trött idag, chokladsugen snabbt hungrig efter att ha ätit, extremt fisig och utan energi. Stackars 3 åringen hemma har tråkigt idag

Negativt test dock...

• anna90
    GästenT skrev 2015-11-26 12:10:04 följande:
    Jag har laddat ner den där ff på mobilen, verkar fungera liknande fast gratis. :) men NC är säkert bättre kan jag tänka mig! Då kanske du har koll på tempen! Hur är det med tempen, om den går upp, är all chans att bli gravid över då? För jag fick ju både positivt på testet och temphöjning på samma dag nu imorse. :/
    Jag skulle tro att du har ägglossning typ idag!? :)
Svar på tråden BIM-DECEMBER