• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Kissekatten2014
    Cfmilla skrev 2015-11-22 22:37:03 följande:

Oh ja! En hel vetenskap! Jag har ingen aning om jag haft äl ens. Haha men jag tror det. Enligt app idag, men jag gissar att de var i fredags eller lördags. Så vi fortsätter att ligga varannan dag minst fram tills bim, så vet jag att vi inte missat den iaf

Enligt appen jag har så hade jag äl i lördags ja ja vi får se hur långt det räcker. Försöker inte tänka på det så mycket utan leva på som vanligt som man gjorde innan man planera nu ska vi skaffa barn.. Har bim 5/12 och ska inte testa innan tänkte jag..
  • SSK13
    annacnummertre skrev 2015-11-24 15:09:42 följande:

Samma här, jahg har helt blankt på hcG nu, fick det redan 4 dagar in i blödningen. Så visst borde vi få ÄL snart hoppas jag :D

Ja jag tänker inom åtminstone tre veckor :) så det blir BIM i slutet av december. Bara ÄL inte hoppar över denna gången.

När jag cyklade hem idag började jag tänka hur himla på man blir när man börjar planera barn. Det tog lång tid för mig att vilja ha ett syskon och när jag väl ville kände jag att det måste gå jättefort. Säger emot mig själv och mina önskningar men egentligen spelar en månad hit eller dit mindre roll. Var så knäckt först när denna junibebisen blev missfall/MA då jag tyckte juni var så perfekt. Men augusti eller september blir lika bra det också. Egentligen.

Försöker lugna mig själv nu då jag blev lite manisk med att vilja bli gravid snabbt som tusan efter MA. Hoppas på det bästa. Är kroppen redo är jag redo <3
  • annacnummertre
    SSK13 skrev 2015-11-24 22:18:31 följande:

Ja jag tänker inom åtminstone tre veckor :) så det blir BIM i slutet av december. Bara ÄL inte hoppar över denna gången.

När jag cyklade hem idag började jag tänka hur himla på man blir när man börjar planera barn. Det tog lång tid för mig att vilja ha ett syskon och när jag väl ville kände jag att det måste gå jättefort. Säger emot mig själv och mina önskningar men egentligen spelar en månad hit eller dit mindre roll. Var så knäckt först när denna junibebisen blev missfall/MA då jag tyckte juni var så perfekt. Men augusti eller september blir lika bra det också. Egentligen.

Försöker lugna mig själv nu då jag blev lite manisk med att vilja bli gravid snabbt som tusan efter MA. Hoppas på det bästa. Är kroppen redo är jag redo <3

Åh :/ Så är jag också... jag har sagt nej till ett syskon länge, sen när jag väl bestämde mig, då blev jag nästan hetsig med ÄL-test och allt, så MF var på ett sätt en nyttig lärdom för mig, även om de två första dagarna efter var helt fruktansvärda, kände mig helt tom och förvirrad. Men nu känner jag mig stärkt och pepp. Kroppen och hjärnan är fantastisk!
  • SSK13
    annacnummertre skrev 2015-11-24 22:48:31 följande:

Åh :/ Så är jag också... jag har sagt nej till ett syskon länge, sen när jag väl bestämde mig, då blev jag nästan hetsig med ÄL-test och allt, så MF var på ett sätt en nyttig lärdom för mig, även om de två första dagarna efter var helt fruktansvärda, kände mig helt tom och förvirrad. Men nu känner jag mig stärkt och pepp. Kroppen och hjärnan är fantastisk!

Tog det lång tid innan du blev gravid efter att du bestämt dig? För oss gick det på första försöket så hann aldrig bli jättehetsig. Dock känner jag mig hetsig nu!
  • annacnummertre
    SSK13 skrev 2015-11-24 22:54:53 följande:

Tog det lång tid innan du blev gravid efter att du bestämt dig? För oss gick det på första försöket så hann aldrig bli jättehetsig. Dock känner jag mig hetsig nu!

Nej det tog sig på första försöket..

Åh, men som jag läst brukar man ha lättare att bli gravid efter ett MF eftersom man har mycket östrogen i kroppen och en mottaglig slemhinna, så jag håller tummarna!
  • Lilla Luna

Någon kan få stryka mig från listan. Det blir inget försök i december. Helt plötsligt känner sambon sig stressad och då har jag bara sagt att nu börjar kroppen funka igen. Allt var bättre då den inte funkade som den skulle. Har väntat i 1år på att kunna försöka bli gravid. Så besviken. Jag får väl vänta längre då.

• Angdev
    {#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket
    NollÅtta, 1:a försöket, 3:e barnet
    TB1, 1:a barnet, 25:e försöket
    Norrlänning86
    anna90

2/12
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)
    Sanna1986, 2:a försöket, 2:a barnet

3/12
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet
    primavolta

4/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma

5/12
    mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
    Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet
    Trucker89, 1:a försöket, 1:a barnet
    mininiss
    karrop, 2:a barnet, 4:e försöket
    Beebii, 1:a försöket efter mf, 3:e barnet
    Lizzie09, 4:e försöket efter ma
    Malin 845 

6/12
    Cfmilla, 2:a försöket, 1:a barnet
    smulis, 1:a barnet, 1:a försöket

7/12
    Minna87, 2:a försöket, 2:a barnet
    Angdev, 13:e försöket, 2:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket
    maddex
    Morrizen, 4:e försöket
    Ang82, 1:a barnet, 9:e försöket. 
    finder, 3:e barnet, 1:a försöket
    Calliope, 3:e försöket, 2:a barnet
    Maria_87@, 14:e försöket, 1:a barnet
    SamsonS, 4:e försöket, 2:a barnet

9/12
    ejh97
    Lillis26, 4:e försöket efter mf

10/12 
    Kaninen, 3:e försöket, 1:a barnet
    Kstadtjej87, 3:e försöket, 1:a barnet
    8airam8, 2:a försöket
    201405, 3:e försöket
    jossjoss, 3:e försöket 

10-14/12
    albedo, 1:a barnet, 1:a försöket

11/12

bamboobaby 
    livias, 2:a försöket efter mf, 1:a barnet   
    karinjansson, 7:e försöket, 1:a barnet    
    sebbejonte, 3:e försöket, 3.e barnet 

12/12
    Glittersol, 5:e försöket

13/12
    Mammabertil

14/12 
    Ekoxe, 4:e barnet

14-16/12
    Fian88, 2:a barnet, 3:e försöket efter mf

15/12 
    lillverra, 3:e försöket, 2:a barnet
    mariatheresia, 5:e försöket, 3:e barnet

16/12 
    Symetrical
    HCS, 15:e försöket, 4:e barnet
    annacnummertre

17/12
    babytjejen

18/12
    Min tur, 1.a barnet, 3:e försöket
    Längtar88

19/12 
    Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x
    Nepe, 1a barnet, 4e försöket
    Vinja, 5:e försöket, 1:a barnet

20/12 
    Miamarina84, 1:a barnet, 14:e försöket

22/12
    SofieKristin, 1:a barnet, 2:a försöket

23/12 
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet
    strongisthenewme, 3:e försöket, 1:a barnet

24/12
    pokonis

26/12
    Mikaelacl

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
    pärlsnäcka
    Testartest
    primavolta, 2:a försöket, 3:e barnet
    SSK13, 2:a barnet, 1:a försöket efter MA i november
    Crazy catlady
  • pärlsnäcka
    Lilla Luna skrev 2015-11-24 23:08:28 följande:

Någon kan få stryka mig från listan. Det blir inget försök i december. Helt plötsligt känner sambon sig stressad och då har jag bara sagt att nu börjar kroppen funka igen. Allt var bättre då den inte funkade som den skulle. Har väntat i 1år på att kunna försöka bli gravid. Så besviken. Jag får väl vänta längre då.

Förstår din besvikelse... Vad jobbigt det måste kännas! Jag har själv varit den som tjatat lite extra om barn om man säger så och det är säkert till 99% vanligt men jag hoppas din sambo ångrar sig. Självklart ska det kännas rätt och inte förhastat! Finn lite ro nu. Fortsätt med din vardag och försök fokusera på dig själv och ert förhållande så kommer det när det kommer! Helt plötsligt kanske han väcker liv i frågan igen :) MAN ÄR NOG ALDRIG REDO HELT. Kom ihåg det :)
  • pärlsnäcka

Hej alla!

Ikväll den 24/11 tittade äntligen röda tanten förbi i trosan! Jag är så glad! Det tog bara 6,5 veckor efter mitt utomkvedshavandeskap.

Dock vet jag inte när BIM blir för mig? Ska jag höra av mig när jag har ÄL?

• SSK13
    annacnummertre skrev 2015-11-24 23:05:07 följande:

Nej det tog sig på första försöket..

Åh, men som jag läst brukar man ha lättare att bli gravid efter ett MF eftersom man har mycket östrogen i kroppen och en mottaglig slemhinna, så jag håller tummarna!

Ja jag hoppas också! Hoppas verkligen verkligen!
Svar på tråden BIM-DECEMBER