BIM-DECEMBER
Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!!
Oh ja! En hel vetenskap! Jag har ingen aning om jag haft äl ens. Haha men jag tror det. Enligt app idag, men jag gissar att de var i fredags eller lördags. Så vi fortsätter att ligga varannan dag minst fram tills bim, så vet jag att vi inte missat den iaf
Samma här, jahg har helt blankt på hcG nu, fick det redan 4 dagar in i blödningen. Så visst borde vi få ÄL snart hoppas jag :D
Ja jag tänker inom åtminstone tre veckor :) så det blir BIM i slutet av december. Bara ÄL inte hoppar över denna gången.
När jag cyklade hem idag började jag tänka hur himla på man blir när man börjar planera barn. Det tog lång tid för mig att vilja ha ett syskon och när jag väl ville kände jag att det måste gå jättefort. Säger emot mig själv och mina önskningar men egentligen spelar en månad hit eller dit mindre roll. Var så knäckt först när denna junibebisen blev missfall/MA då jag tyckte juni var så perfekt. Men augusti eller september blir lika bra det också. Egentligen.
Försöker lugna mig själv nu då jag blev lite manisk med att vilja bli gravid snabbt som tusan efter MA. Hoppas på det bästa. Är kroppen redo är jag redo <3
Åh :/ Så är jag också... jag har sagt nej till ett syskon länge, sen när jag väl bestämde mig, då blev jag nästan hetsig med ÄL-test och allt, så MF var på ett sätt en nyttig lärdom för mig, även om de två första dagarna efter var helt fruktansvärda, kände mig helt tom och förvirrad. Men nu känner jag mig stärkt och pepp. Kroppen och hjärnan är fantastisk!
Tog det lång tid innan du blev gravid efter att du bestämt dig? För oss gick det på första försöket så hann aldrig bli jättehetsig. Dock känner jag mig hetsig nu!
Någon kan få stryka mig från listan. Det blir inget försök i december. Helt plötsligt känner sambon sig stressad och då har jag bara sagt att nu börjar kroppen funka igen. Allt var bättre då den inte funkade som den skulle. Har väntat i 1år på att kunna försöka bli gravid. Så besviken. Jag får väl vänta längre då.
Någon kan få stryka mig från listan. Det blir inget försök i december. Helt plötsligt känner sambon sig stressad och då har jag bara sagt att nu börjar kroppen funka igen. Allt var bättre då den inte funkade som den skulle. Har väntat i 1år på att kunna försöka bli gravid. Så besviken. Jag får väl vänta längre då.
Hej alla!
Ikväll den 24/11 tittade äntligen röda tanten förbi i trosan! Jag är så glad! Det tog bara 6,5 veckor efter mitt utomkvedshavandeskap.
Dock vet jag inte när BIM blir för mig? Ska jag höra av mig när jag har ÄL?
Nej det tog sig på första försöket..
Åh, men som jag läst brukar man ha lättare att bli gravid efter ett MF eftersom man har mycket östrogen i kroppen och en mottaglig slemhinna, så jag håller tummarna!