• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Crazy catlady
    Fia90 skrev 2015-11-26 13:40:42 följande:

Mensen kom idag tyvärr så nu är det på't igen.

Beräknad ÄL: 13 december

BIM: 27 december

Funderar på att köpa clearblue ägglossningstester. Någon som använt dem?

Gravidkollen.se har 20 % rabatt på allt fram till 29 nov .. jag klickade hem ett cb digitalt ägglossningstest där ifrån för 198 kr typ.. fri frakt.. helt ok summa !

Jag har alltid kört med billiga stickor, men jag blir tokig på dem. . Svåra att tyda osv.. så denna gång tänker jag oxå testa Cb ägglossningstest då man bara hört bra om dem :)
    GästenT skrev 2015-

11-26 14:52:03 följande:

Jag kör clearblue ägglossningstester, digitala. Jag älskar dom! Lätta att förstå, man slipper analysera. Det är bara ett ja eller nej. Haha! Men jaa dom kostar ju lite mer, så är det ju. Men kan tycka ca 250kr/månaden på äl-tester är ok. Än sålänge ingen bäbis efter snart 5försök men det är nog inte testens fel.

• Agge83

Hej!

Har använt nc i 3 månader nu för att få koll på kroppen efter spiral i 5 år :) funkar jättebra att tempa, och man ser direkt på tempen vart i din cykel du är. Använt apotek hjärtat äl test och de har vart toppen!

Fick igår en temp dipp och Hamna på precis samma temp som förra månaden på mensens första dag! Skulle inte haft mens förens 28/11 egentligen men den kom igå, första gången jag blev glad att den kom :) der betyder att äl är närmre då vi skall försöka skaffa ett tredje litet pyre nu :)

Kan verkligen rekommendera att tempa iaf, trodde inte på det innan ;)

Så nytt BIM är nu 20/12 istället för 23/12 :)

• lillverra

Jag har mest troligt ÄL tidigare.

Enligt appen ska jag ha äl 1/12 och börja vara fertil imorgon.

Men verkar fått äl idag eller om de är väldigt fertil så den kommer imorgon oavsätt så behövs nog mitt BIM beräknas om i listan till 10/12 eller 11/12. Tack till dig som ändrar i listan.

• sebbejonte

Enligt min app har jag ägglossning imorgon. Det borde stämma rätt bra med tanke på dagens ägglossningstest va?

• Symetrical
    anna90 skrev 2015-11-26 15:05:13 följande:

Jag tycker tempen tyder på att du har det idag, men man vet ju aldrig. Jag tycker i alla fall att NC är överlägsen, jag har testat FF och stickor osv men nu kör jag bara NC och skulle aldrig byta! =)Alltså själva tiden spelar mindre roll om det liksom är mellan 07-10 skulle jag säga, man ställer ju inte klockan på 7 på helgen för att tempa! Däremot är det viktigare att du har sovit minst 3 timmar innan du tempar, så att du inte typ vaknar 8 och sen slumrar om i en timme och sen tempar.. Förstår du hur jag menar? Och att du tempar innan du ens kliver upp ur sängen eller sätter dig upp i sängen, men så gör du säkert redan? :)

Måste kapa lite här angående hur mycket tiden man tempar påverkar resultatet. Jag tror att det är väldigt individuellt, för tempar jag kring kl 7 istället för 4-5 (som jag vanligtvis tempar) kan jag få 0,3-0,4 grader högre, trots att jag fått minst tre timmars sammanhängande sömn innan. Tror man lär sig sin egen kropp väl efter några månaders tempande.
  • livias
    Fia90 skrev 2015-11-26 13:40:42 följande:

Mensen kom idag tyvärr så nu är det på't igen.

Beräknad ÄL: 13 december
    BIM: 27 december

Funderar på att köpa clearblue ägglossningstester. Någon som använt dem?

Usch för mensen :/ nya tag! Jag har cb digitala äl test och testar ganska nära troligt äl. Så jag kan lätt ha ett paket med tio stickor i i tre månader. Så blir det inte så dyrt:) men har du oregelbunden äl så kanske inte det funkar. Men ett tips bara. Dom är super smidiga:)
  • Symetrical
    mkess skrev 2015-11-26 15:18:26 följande:

Vissa verkar få rätt jämn temp bara de tempar efter att ha sovit minst 3 timmar och prick när de vaknar, medans andra får jättehopp i sin temp när de tempar senare eller tidigare. Så jag tror absolut ditt hopp beror på att du tempade två timmar senare då! Och att du tillhör kategorin som bör tempa samma tid varje dag. Det är samma för mig, min temp stiger en massa när jag sovit längre. Jag brukar tempa när sambons väckarklocka ringer och nuförtiden vaknar våran dotter alltid den tiden så tempar efter henne även på helger. Har man inte barn man kan tempa efter får man nog ställa en klocka och sen somna om, om man vill vara jätteseriöst.

Att du alltid skall vara steget före mig!!!
  • Fia90

Tack snälla ni som svarat, bestämt nu att jag kör med CB digital, efter era tips! Bara en evig väntan tills lucia och ÄL då!

• smulis85

Vag roligt att vi är så många som hoppas på en fin julklapp i år :) hoppas att de snart börjar komma en massa plus :)

Har gått och funderat hela dagen på mina värkar i magen som jag haft sedan äl. Det känns inte riktigt som mensvärk utan mer som träningsvärk i undre delen av har jag kommit fram till :p jätte konstigt tycker jag då jag inte har tränat nått hehe.

Dagarna kan inte gå mer långsamt nu mellan äl och bim...

Svar på tråden BIM-DECEMBER