BIM-DECEMBER
Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!!
Efter att ha testa 3 äl test får jag äntligen ett svagt positivt syns bättre irl. Men Nice myste igår och blir mys ikväll så kan vi omöjligt missa äl ????
www.graviditetskollen.nu
Rekommenderar dock ingen att köpa dom billiga dom verkar ju suga. Jag vet att äl är nära har alla täcken i flytningarna och molande verk. karn ville dock inte mysa igår. Tråkmåns.. Men testet e lite stackare idag. Nu behöver man iaf inte anstränga sig för att se. Ska testa ikväll igen. Hoppas karn vill mysa ikväll iaf.....
Hade ÄL i måndags och för första gången sen vi började försöka känner jag faktiskt ingenting. Det kommer väl kanske nästa vecka, men har känt massa de andra försöken. Konstigt det där. Om det blivit något bör väl ägget fästa inom ett par dagar, så får väl se vad som händer nästa vecka :)
Ska fan köpa ett digitalt och ta ikväll.. Har molande verk hela tiden nu, och livmoderhalstappen e helt öppen med äl flytningar. Så att stickorna inte vill ge fullt utslag är märkligt.
Vad irriterande,varför funkar det för vissa men inte för andra. Har ju alla symtom för äl. Jag får helt enkelt bara fortsätta och testa.
Jag köpte mina därifrån och mina blev positiva. Sen tror jag du läst fel för det står att det ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket
Äl test ska bli väldigt tydligt streck på när det är positivt. Det kan vara så att du har senareän du tror!
Sen har jag hört att inte alla där utslag på äl test och bara för att man får positivt betyder det inte att ägget släppt.
Jag har köpt test därifrån!
Här är mitt jag tog idag nära äl!
DOCK vet jag inte om detta är fullt utslag, någon som vill passa på att ta en kik? :$
Ja gör det! Du sparar ju ändå pengar på de för du slipper hålla på att testa hela tiden utan det räcker med ett om dagen. Jag tog faktiskt på morgnarna och det funkade perfekt för mig :) Samma dag som jag fick glad gubbe (morgonen) så fick sjukt ond älsmärta på kvällen så att jag inte kunde sova och tempen (natural cycles) bekräftade oxå att ägget släppte den kvällen så ja.. CB digital är suveränt!
Jo jag brukar inte köra äl tester har rätt regelbunden cykel. Vi myser varannan/tredje dag så egentligen behöver jag inte testa. Men vore kul att veta när äl är. Då man har alla symtom för det.
Det stämmer! Testen visar bara på stegringen av lh-hormon och inte på om ägget släpper. Jag tex hade nog kunnat få full stegring på testen eftersom mina ägg mognar, men sen släpper de inte alltid så får inte äl varje månad.
Något att tänka på är även att vissa aldrig får fullt utslag på äl-test trots att de faktiskt får äl. De flesta läkare, bm och gynekologer rekommenderar inte äl-test just för att det är så olika hur de fungerar för person till person. För många blir det bara en onödig stress. Har man sex som minst varannan/var tredje dag så behöver man ej tester. Men de funkar ju bra för vissa. Kanske särskilt för dom med oregelbunden cykel eller de som inte kan ha sex så ofta. Men för de flesta är det pengar i sjön enligt mig.
Någon som har känningar så här nära BIM? Vad och hur? (Skengravid eller ej ) skriv gärna hur långt till BIM med.
Jag kan känna av molande i nedre delen av magen, känsliga bröst, trög mage, gråtmild. Känns fö som att jag inte alls är gravid
BIM -7
En fråga angående dessa ältest från graviditetskollen. . Imorse visades inget teststreck överhuvudtaget. . Tog ett till test nyss eftersom jag känner mig lite öm i nedre magen. . O då syntes teststrecket rätt tydligt, men inte så pass att det va positivt.. kan det vara på gång o bli positivt eller kan det vara så många dagar innan äl... ska enligt app ha äl nästa helg..
Hej får jag hoppa in i tråden? Jag är en tjej på 32 år har en son på 3 år och fick i augusti i år en son till han föddes dock stilla i v 36 å nu försöker vi bli gravida igen hade en mens efter avslag sen ägglossning när jag skulle enligt clerblues digitala test månaden efter (förra månaden) fick jag bara blinkande gubbar på testen i 5 dagar sen en tom ring mensen kom en vecka sent å nu enligt alla appar ska jag ha ägglossning igen har fått blinkande gubbar i 5 dagar å nu är dom testen slut har dock köpt stickor som jag testat idag å det är bara ett streck alltså inte minsta tillstymmelse till ägglossning :/ hade dock flytningar mm första dagen med blinkande gubbe som nu avtagit bim 11/12 tror jag... vet inte om min ägglossning kom en vecka sent förra månaden å isåfall kanske gör det igen nu men varför får jag isåfall blinkande gubbe nu isåfall? Har en molande mensvärk fast det hade jag förra månaden oxå i typ 14 dagar innan mensen kom.