• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • karrop

Tror jag ska våga köpa mig ett graviditetstest idag. Tempen håller sig fortfarande högt. Men samtidigt blir man så himla besviken om det skulle vara negativt. Vilket märke är bäst?

• GästenT

Frågar lite snällt igen. Inget som skulle kunna flytta min bim till 11/12. Tydligen äl jättesent denna månad igen! Får inte till blommorna och alla fina symboler.

• annacnummertre
    karrop skrev 2015-12-04 10:15:44 följande:

Tror jag ska våga köpa mig ett graviditetstest idag. Tempen håller sig fortfarande högt. Men samtidigt blir man så himla besviken om det skulle vara negativt. Vilket märke är bäst?

Tycker CB är bäst :)
  • lillverra
    karrop skrev 2015-12-04 10:15:44 följande:

Cb eller rfsu testa tidigt.
  • Crazy catlady

Haft ont i ryggslutet i 2 dagar nu.... inget typiskt äl-sekret och inte heller någon glad gubbe. Äl på måndag enligt app så den glada gubben borde väl dyka upp snart ? Men det kanske bara är på ingång.. testar även med såna billiga sticjor mitt på dagen för att inte missa stegringen.. hehe 

• knutan83

Hallå!

Här är en till som vill ha bebis. Jag och maken bestämde oss förra veckan att vi vill ha ett barn till (har en snart 2-åring) och inväntar spänt äl som inträffar om en knapp vecka.Tror Bim är på självaste julafton, inte helt hundra då jag inte haft jättekoll på menscykel osv.

Håller tummar och tår för oss allihop härinne!

• GästenT

Usch. Måste bara få kräka ur mig. Försök 5, ca 1 vecka kvar till bim. Har inget som helst hopp om att det blev något, för denna månad och förra så har min kropp vart jätteskum. Jag är torr, sen äl, senare bim än på flera år. Säkert stress som påverkar. Men jag längtar så otroligt mycket och ännu mer min sambo. Han är helt lyrisk varje dag och sååå hoppfull medan jag bara går och väntar på att göra honom besviken genom att säga att det inte blev något. Känns så jäklans orättvist. Vi är unga, det borde vara superlätt att bli gravid.. Det är ju det enda man har blivit varnad för sen man var liten. Nu är man 25 och vill bli gravid och inte lyckats efter 6månader!! 3 st i våran umgängeskrets har blivit gravida senaste tiden, utan problem, iprincip första försöket. Känns så tungt att se min sambos längtan och besvikelse månad ut och månad in.. jäklans skitdag!!!

• Fian88
    GästenT skrev 2015-12-04 11:42:37 följande:

Usch. Måste bara få kräka ur mig. Försök 5, ca 1 vecka kvar till bim. Har inget som helst hopp om att det blev något, för denna månad och förra så har min kropp vart jätteskum. Jag är torr, sen äl, senare bim än på flera år. Säkert stress som påverkar. Men jag längtar så otroligt mycket och ännu mer min sambo. Han är helt lyrisk varje dag och sååå hoppfull medan jag bara går och väntar på att göra honom besviken genom att säga att det inte blev något. Känns så jäklans orättvist. Vi är unga, det borde vara superlätt att bli gravid.. Det är ju det enda man har blivit varnad för sen man var liten. Nu är man 25 och vill bli gravid och inte lyckats efter 6månader!! 3 st i våran umgängeskrets har blivit gravida senaste tiden, utan problem, iprincip första försöket. Känns så tungt att se min sambos längtan och besvikelse månad ut och månad in.. jäklans skitdag!!!

Förstår din besvikelse och uppgivenhet. Dock är ett halvår inte lång tid! Det är så fruktansvärt mycket som ska stämma för att det ska bli en graviditet, mycket mer än att pricka in äl. Men jag vet hur du känner, för mig var besvikelsen värst det första halvåret, sen blev jag mer arg. Hoppas verkligen att ni får plus snart och slipper försöka så länge som en del av oss andra har gjort. Och försök samtidigt att tänka på att upp till ett år är helt normalt!<3
  • annacnummertre

Har du provat rosenrot? Tyckte det hjälpte mig jättemycket när cykeln krånglande och jag inte hade så jättetydlig ÄL.
    Ta hand om dig <3

Och kom ihåg att ni är två om att göra barn, det är inte automatiskt ditt fel att det inte blir något!

Tänk om män bara kunde komma 2-3 dagar i månaden? Och de skulle hålla koll på det genom att kissa på stickor och se om det var dags eller inte. Jag skulle vilja se hur bra de pallade den pressen, haha ;)
  • Gylleneprinsessa

Hoppas det går bra för er.

Jag satt själv och fick panik igår och googlade ivf, trots att vi bara försökt sedan i september. I värsta fall finns det hjälp att få, tänker jag. Bäst att kämpa och göra sitt bästa. Mer kan man inte göra. :(
Svar på tråden BIM-DECEMBER