• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • livias
    Cfmilla skrev 2015-12-04 13:52:24 följande:

fick ju som bekant - på bim -2 idag... klart det är bara andra försöket, så jag ska väl egentligen inte vara ledsen, någon som har fått + efter ett - nära bim?
    Det känns extra jobbigt eftersom jag runt 19år (nu 32) gjorde två aborter som bara "råkade" ske. Med båda kände jag jättetydligt när det fäste. På andra behövde jag inte ens ta ett gravtest för att jag var så säker. Känns aptungt nu att det inte går lika fort och att man inte alls känner igen kroppen. Är rädd med att de vara mina två barn som jag skulle haft... dumt att tänka så kanske, men jag behövde skriva av mig lite. kram på er i fredagsblåsten. Hjärta

Usch nä så får du inte tänka! <3 Jag fick negativt sist tre dagar innan bim och dagen efter ett sträck. Var alltså tok blankt på bim -3 så hoppet finns där!
  • livias
    Beebii skrev 2015-12-04 09:56:14 följande:

Ja jag har ju mått illa varje dag i en vecka drygt (bim -1 idag och nu kom mensen för dom som inte hänger med) yr, molvärk, hugg, trött etc alla möjliga "symptom" tror jag helt enkelt kände efter för mycket. ...

Blä för mensen :( så himla synd. Nångång måste det bli vår tur!
  • livias

Nä hörrni, tror bestämt att mina "symptom" är helt enkelt att jag inte mår bra. Har mått riktigt dåligt idag och haft ett illamående hela dagen och även kräkts en gång. Och det känns inte rimligt som ett grav symptom då det är en hel vecka kvar. Känns för tidigt.

• Gylleneprinsessa

Det är extremt orättvist att man ska känna en massa olika saker och symptom precis när man vill ha dem. Hade man känt efter och känt ingenting hade det varit lättare än att må dåligt, ha ont etc etc etc. Minsta lilla nedbitna nagelband tolkar man som att "kanske är jag gravid, man kan ju få ont då". Att vakna av att nästan kräkas exakt precis och enbart då man hoppas på graviditet är alltför orättvist. Kan inte bara symptomen hålla sig borta tills ägget fäster och graviditeten är ett faktum?  :/

• Längtan efter nr 4

Igår hade ja som mensvärk (redan haft mens) eller ägglossningsvärk eller va man ska säga... Ska ha ägglossning i början av nästa vecka men vi fick till de o mysa i morse när ja kom hem från jobbet o innan barnen vaknade... Ifall min cykel har blivit konstig. :)

• annacnummertre
    GästenT skrev 2015-12-04 12:40:23 följande:
    Ja, haha. Jag skulle ju faktiskt kunna kika på Ica nästa gång jag är där. Spännande! Då ligger vi ungefär lika i tiden!

Mysigt med 2 fina barn, speciellt såhär i jultider! Då längtar jag lite extra mycket när alla traditioner kring jul är. Mina syskon har ju en hel drös med barn, det är bara lilla jag som ligger efter. Haha.
    Ja det är mysigt, man lever om sina egna barndomsjular på något vis :) Fast det känns skumt ibland, jag är inte så gammal, så det känns så konstigt att mina barn är "barnen" när vi har släktträff, haha, det har alltid varit jag och min syrra. 

Ja, spännande! Jag ska försöka hålla mig till ÄL+11 iallafall, det är nästa måndag. Får se hur det går ;)
  • Cfmilla
    livias skrev 2015-12-04 15:08:36 följande:

Usch nä så får du inte tänka! <3 Jag fick negativt sist tre dagar innan bim och dagen efter ett sträck. Var alltså tok blankt på bim -3 så hoppet finns där!

Tack!! Ja såklart.

Nu på eftermiddagen har jag haft kraftiga hugg och stick i sidan av magen. Skumt!
  • hoppasbli4

Jag har mått så fruktansvärt illa idag och varit väldigt yr. Men fick negativt på testet i morse. Kan man känna graviditetssymptom om man inte ens har tillräckligt hcg i kroppen för att få positivt graviditetstest? Vet inte ens när bim är men nån gång mellan 5e och 13e tror jag... Blir knäpp av allt funderande. 

• hoppasbli4
    Cfmilla skrev 2015-12-04 16:08:53 följande:
    Tack!! Ja såklart.

Nu på eftermiddagen har jag haft kraftiga hugg och stick i sidan av magen. Skumt!
    Kanske ägget som fäste? När har du BIM`?
  • SSK13
    annacnummertre skrev 2015-12-04 11:52:03 följande:

Har du provat rosenrot? Tyckte det hjälpte mig jättemycket när cykeln krånglande och jag inte hade så jättetydlig ÄL.

Ta hand om dig <3

Och kom ihåg att ni är två om att göra barn, det är inte automatiskt ditt fel att det inte blir något!

Tänk om män bara kunde komma 2-3 dagar i månaden? Och de skulle hålla koll på det genom att kissa på stickor och se om det var dags eller inte. Jag skulle vilja se hur bra de pallade den pressen, haha ;)

Haha vilken rolig jämförelse! :D
Svar på tråden BIM-DECEMBER