• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Akire-84
    TriciaN skrev 2015-12-10 07:35:18 följande:

Bara gråter och gråter.. Vaknade imorse gick upp och kissa så kom det blod., ringt barnmorskan i all hast och hoppas hon ringer upp så fort som möjligt

Men fy, förstår din oro. Säkert ingen fara.. Vilken vecka är du i?
  • andlag

Hej tjejer!

Nu har jag följt er ett par veckor så jag känner att det är dags att skaffa konto och hoppa in i gruppen. Väntar andra barnet, bebis beräknas komma 9/6, storebror är 7 så det va länge sen jag var gravid sist och inget är sig likt..

Känns som att jag precis har vaknat ur en dimma av illamående, trötthet och orklöshet. Är fortfarande känslig mot lukter och kräks fortfarande ibland men det värsta är nog över.

Nu ska ni få höra på den märkligaste gravidsymtomen jag har, i hopp om att någon annan vet vad det kan handla om, folk höjer bara på ögonbryn och tror att jag skojar när jag berättar.. Jag svettas knallrosa svett, alltså inte lite missfärgning utan åt fuchsia hållet.

det va min sambo som klagade över att jag missfärgat min sida av lakanet med ngt som vi misstänkte var hudkräm från börjat, vi har luskat och försökt hitta förklaring till detta i flera veckor nu utan framgång, bytt lakan, inte använt ngt på huden, tänkt på vad jag äter, bytt sida av sängen men ändå.. var jag än sover och vad jag än har på mig,fläckar jag ner med chockrosa. Någon som känner igen detta?

• Moneal

Bara gråter och gråter.. Vaknade imorse gick upp och kissa så kom det blod., ringt barnmorskan i all hast och hoppas hon ringer upp så fort som möjligt

Nej vad jobbigt!

åk in och få det kollat, det hade jag gjort <3
  • andlag

Vet inte riktigt hur detta forum funkar riktigt ännu...

Men TriciaN, i vilken vecka är du i? Brukar vara vanligt att blöda lite. Men förstår din oro, jag hade nog också åkt in.

• TriciaN
    andlag skrev 2015-12-10 08:37:13 följande:

Vet inte riktigt hur detta forum funkar riktigt ännu...

Men TriciaN, i vilken vecka är du i? Brukar vara vanligt att blöda lite. Men förstår din oro, jag hade nog också åkt in.

Jag är v 15+3. Är på akuten nu
  • Tiana
    TriciaN skrev 2015-12-10 08:50:03 följande:
    hoppas verkligen allt är som det ska.
  • andlag

Klokt gjort, vi håller fingrar och tår för att allt ska se fint ut.

• Maräng87
    Håller tummarna TriciaN!
  • Wildlings
    andlag skrev 2015-12-10 08:22:14 följande:

Hej tjejer!

Nu har jag följt er ett par veckor så jag känner att det är dags att skaffa konto och hoppa in i gruppen. Väntar andra barnet, bebis beräknas komma 9/6, storebror är 7 så det va länge sen jag var gravid sist och inget är sig likt..

Känns som att jag precis har vaknat ur en dimma av illamående, trötthet och orklöshet. Är fortfarande känslig mot lukter och kräks fortfarande ibland men det värsta är nog över.

Nu ska ni få höra på den märkligaste gravidsymtomen jag har, i hopp om att någon annan vet vad det kan handla om, folk höjer bara på ögonbryn och tror att jag skojar när jag berättar.. Jag svettas knallrosa svett, alltså inte lite missfärgning utan åt fuchsia hållet.

det va min sambo som klagade över att jag missfärgat min sida av lakanet med ngt som vi misstänkte var hudkräm från börjat, vi har luskat och försökt hitta förklaring till detta i flera veckor nu utan framgång, bytt lakan, inte använt ngt på huden, tänkt på vad jag äter, bytt sida av sängen men ändå.. var jag än sover och vad jag än har på mig,fläckar jag ner med chockrosa. Någon som känner igen detta?

Hej välkommen. Jag har också ett "hopp" mellan barnen. jag har en 8 åring och en 7 åring så jag kan relatera till att saker och ting har ändrats
    Oj ja det var ett udda gravidsymtom. kroppen är bra häftig. Lite google visade att det finns något som på engelska heter chromhidrosis som tydligen är ett tillstånd med färgat svett.
  • Gweny

Håller tummarna!! Har själv blödit mycket under denna graviditet. Tärande.
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016