• MissvisandeElin

Gastric bypass/sleeve 2016

Hej alla underbara människor där ute! :)

Jag har sett en tråd om detta ämne för 2015, men snart är det 2016 och då kanske vi är fler som vill/hoppas/ska få göra någon av dessa viktoperationer.

Jag själv var till vc och en remiss skickades till överviktsenheten på akademiska i Uppsala. Nu håller jag alla tummar och tår för att få komma dit på informationsmöte, och så småningom få en operation! :D

Just nu väger jag 117 kg på 170 cm, vilket ger ett BMI på 40,5.

Hur är det för alla er andra där ute, har ni kommit längre än jag? Har ni kanske redan fått eran operationstid?

Dela gärna med er av eran resa och erfarenheter, jag skulle gärna vilja ha lite pepp, fakta och funderingar från er.

• Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016
  • Dementoria
    snara79 skrev 2016-10-26 20:57:20 följande:

Spännande, då är det nära!
    Hur länge med soppa innan op?

Det verkar bero på vilket BMI man har. Jag behövde inte flyta alls medan andra rekommenderas 2 veckor innan.
  • Dementoria
    Stumpan07 skrev 2016-10-26 19:58:03 följande:

Jag väntar på op! Fick idag blev med posten att jag blivit godkänd vid läkarkonferens och idag ringde en dam och sa att de fått loss resurser på Östra sjukhuset i Göteborg och frågade om jag var intresserad av att opereras där och jag tackade ja! Skulle få hem papper om någon vecka så då vet jag mer.

Min resa:

6 juni, VC-besök med provtagning och remiss till Sahlgrenska

10 Augusti Kallelse till informationsmöte

12 Oktober Infomöte Sahlgrenska

Nu hoppas jag det går fort men hon jag pratade med trodde att det blir op innan jul i alla fall!

Nervöst men väldigt förväntansfull!

Grattis! Hoppas det går undan för dig då.

Jag ringde kliniken den 29 september och fick tid för OP redan nu i veckan men jag tackade nej till den tiden och kommer opereras senare i november i stället. Så det gick verkligen undan. Men, det är privat och jag får alltså bekosta själv.
  • Stumpan07

Tack! Vart ska du opereras? Vet inte så mycket än bara, hoppas jag får ett datum inom kort sådan kan planera lite. :)

• Bradbury

Hej alla nya!

Nu har jag duschat min sista dubbeldusch och sitter och väntar. Klockan sex kommer taxin! Nervös men inställd på att detta kommer gå bra. Hör av mig när jag kan/orkar.

• snara79

Här i Blekinge är det flyt i 4 veckor före op????

Lycka till med din op idag!!!!

• miija

Bradbury

Lycka till idag ,

Skönt du fick göra din op trots magsjuka i familjen .

Massor med styrkekramar till dej

• miija

Dementoria

Tack då vet jag ????

Då kan man köpa på sig ett lager sånna .

Såg att dom såldes lite billigare när jag var på Willys ????

Har du fått någon ny tid när du ska op ?

• miija

Snara 79

Vilket BMI har du om man får fråga .

4 veckor !!!! De låter tufft att flyta så länge .

Jag ska flyta i två veckor innan op som blir i slutet av november .

Jag tänkte flyta med Modifast , då får man även äta pasta rätterna och Chocklad puddingen ,

Tror det blir lättare för mig om jag får tugga nått mål om dagen och inte bara hälla i mig allt .

Och unna mig Chocklad puddingen när sugen slår till ,

Sen måste ja gått ner 5,5kg till op

Har redan gått ner 4 kg och inte börjat mitt flyt än så det borde gå utan problem ????

• snara79
    miija skrev 2016-10-27 09:43:08 följande:

Snara 79

Vilket BMI har du om man får fråga .

4 veckor !!!! De låter tufft att flyta så länge .

Jag ska flyta i två veckor innan op som blir i slutet av november .

Jag tänkte flyta med Modifast , då får man även äta pasta rätterna och Chocklad puddingen ,

Tror det blir lättare för mig om jag får tugga nått mål om dagen och inte bara hälla i mig allt .

Och unna mig Chocklad puddingen när sugen slår till ,

Sen måste ja gått ner 5,5kg till op

Har redan gått ner 4 kg och inte börjat mitt flyt än så det borde gå utan problem ????

Miija
    Jag har BMI 37.
    Ja det är tufft men nödvändigt i Blekinge för att helt minska belastning och storlek på levern. Kommer bli en tuff månad ????
    Vad har du för BMI?
Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016