• Anonym (Snart 40)

Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?

Jag börjar närma mig 40 och känner mig bara kåtare för varje år sedan jag passerade 30. Numera onanerar jag uppemot en 4 ggr per dag och har sex med mannen minst en gång dagligen (mer på helgerna). Tack och lov är mannen yngre och klarar av mitt tempo, till skillnad från exet.

Men vad beror det egentligen på att bi kvinnor bara blir allt kåtare med åren medan det avtar för männens del? Är det hormonellt? Jag känner mig numera i princip omättlig och skulle kunna ha sex hela dagarna. Tittar också mkt på porr.

Nog är jag väl inte den enda kvinnan som är så här?

När jag var yngre fick jag inte ut något alls av sex och hade endast sex för killens skull, men nu njuter jag verkligen.

• Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?
  • Anonym (Jan)
    Anonym (Snart 40) skrev 2015-12-10 17:19:30 följande:

Varför ska vi skylla oss själva? Jag är fullständigt övertygad om att det är hormonellt och inget vi själva kan styra över. För egen del lider jag inte direkt heller, min man är yngre (26) och vi har hur mkt fantastiskt sex som helst. :) Synd att du tänker så för egen del bara.

Jag bara skrev som jag kände just då. Mitt tåg har gått.

Jag är fortfarande en människa som kan bli kåt. Jag har inget emot sex. Jag tittar på tjejer på stan, konsumerar porr och runkar ungefär en gång om dagen.

Men jag är inte lika kåt vid 35 som jag var när jag var 20. Låter tragiskt och ja det kanske det är men "tyvärr" så är det så. Jag känner mig faktiskt inte lika kåt idag.

Kommer ju ihåg när man var tonåring och det var ett problem. Man fick stånd vid busskuren när det stod nån snygg tjej där. Stånd i klassrummet när nån tjej som satt bredvid råkade nudda armen eller nåt.Sånt upplever jag mera sällan idag. Har inte lika mycket finnar i nyllet heller så antagligen har och hade det med hormoner att göra.

Killar kanske ÄR som allra mest heta på gröten under och strax efter puberteten eller nåt.

Det där jag skrev med skylla er själva var inget personligt eller elakt menat mot er kvinnor. Det var bara en formulering som kom upp i huvet just där och då. Skyll er själva som i -Ni skulle ha passat på att va kåtare när ni var yngre.

Inte 100% seriöst menat
  • Smastor

Kan jag byta ut min sambo på 26 mot någon av er äldre, lite sugnare? Finns det något ställe där ni samlas? ;)

• Anonym (Snart 40)
    Smastor skrev 2015-12-11 23:21:17 följande:

Kan jag byta ut min sambo på 26 mot någon av er äldre, lite sugnare? Finns det något ställe där ni samlas? ;)

Är sambon man eller kvinna?

Om du är missnöjd med partnern bör du ju 1) framföra det 2) göra slut 3) därefter fundera på var du kan träffa någon annan.
  • Smastor
    Anonym (Snart 40) skrev 2015-12-12 03:21:50 följande:

Är sambon man eller kvinna?

Om du är missnöjd med partnern bör du ju 1) framföra det 2) göra slut 3) därefter fundera på var du kan träffa någon annan.

Är du intresserad av att byta? ;) annars så spelar det väl ingen roll? :p jo det låter jätte bra med den här 3 stegs metoden :D får testa det.. Synd att så många torrbollar skall förstöra så fina förhållande :(
  • Mrs Okänd
    Anonym (Jan) skrev 2015-12-11 23:02:43 följande:
    Vad jag menade var att jag värderar andra saker i livet på ett annat sätt idag.

Det har hänt en massa i livet. Bra saker.. Dåliga saker.. Liv och död ni vet..

Jag kan uppskatta mer i livet än bara sex.

Låter supertöntigt jag vet, men att bara sitta i en soffa och ha världens djupaste och bästa samtal med en person som står en väldigt nära (nej jag är inte religiös) halva natten och känna att man klickar även på det planet med en annan person. I valet mellan att dra hem ett fem-i-två-ragg och ha ett kasst ONS så är valet idag lätt.

Men sen är det nog också lite att nyhetens behag är borta. Jag har ungefär testat det jag vill testa. Inget jätteavancerat men ändå..

Självklart håller jag med dig där! Jag känner också så, fast det har jag i och för sig alltid gjort. Det är bara sååå svårt att hitta en människa som kan ge mig bra respons i samtal och som vill ha de där djupare samtalen som verkligen ger nåt. Det är 1000 ggr enklare att hitta nån att ha sex med. Så på ett sätt har jag gett upp det där. Vet inte en vart man ska hitta dessa människor som inte bara är ute efter yta.
  • Mrs Okänd
    Anonym (O) skrev 2015-12-11 18:13:29 följande:
    Det finns _många_ kvinnor som inte får någon särskild njutning av samlag. (själva penetrationen alltså) Jag är en av dem.

Men då beror det nog mycket på att mannen gör "fel"???
  • Mrs Okänd
    Smastor skrev 2015-12-11 23:21:17 följande:

Det är vi som går till byggarbetsplatser under varma sommardagar och står och hänger utanför stängslet...Skrattande
  • Mrs Okänd
    Smastor skrev 2015-12-12 05:34:52 följande:
    Är du intresserad av att byta? ;) annars så spelar det väl ingen roll? :p jo det låter jätte bra med den här 3 stegs metoden :D får testa det.. Synd att så många torrbollar skall förstöra så fina förhållande :(

Fast det är ju ändå torrbollarnas partner som har en del i ansvaret också...de flesta bara gnäller men gör inget mer åt det.
  • Smastor
    Mrs Okänd skrev 2015-12-12 10:32:12 följande:

Fast det är ju ändå torrbollarnas partner som har en del i ansvaret också...de flesta bara gnäller men gör inget mer åt det.

Haha... Ja städhjälp och happy ending går att köpa :p men jag ska skola om mig till snickare hör jag ;)
  • Mrs Okänd
    Smastor skrev 2015-12-12 10:34:11 följande:
    Haha... Ja städhjälp och happy ending går att köpa :p men jag ska skola om mig till snickare hör jag ;)

Haha...nä...man måste inte vara snickare...det räcker att vara halvnaken och villig...Skrattande och bjuda på djupa samtal om livet.
Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?