• Anonym (Snart 40)

Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?

Jag börjar närma mig 40 och känner mig bara kåtare för varje år sedan jag passerade 30. Numera onanerar jag uppemot en 4 ggr per dag och har sex med mannen minst en gång dagligen (mer på helgerna). Tack och lov är mannen yngre och klarar av mitt tempo, till skillnad från exet.

Men vad beror det egentligen på att bi kvinnor bara blir allt kåtare med åren medan det avtar för männens del? Är det hormonellt? Jag känner mig numera i princip omättlig och skulle kunna ha sex hela dagarna. Tittar också mkt på porr.

Nog är jag väl inte den enda kvinnan som är så här?

När jag var yngre fick jag inte ut något alls av sex och hade endast sex för killens skull, men nu njuter jag verkligen.

• Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?
  • Smastor
    Mrs Okänd skrev 2015-12-12 10:36:07 följande:

Haha...nä...man måste inte vara snickare...det räcker att vara halvnaken och villig... och bjuda på djupa samtal om livet.

Låter väldigt intressant ju :p för att fjäska för torrbollarna är ju inte bättre än att köpa tjänsten om det är rätt så jämställt där hemma :p eller att hänga på byggarbetsplatser. :D
  • Mrs Okänd
    Smastor skrev 2015-12-12 10:39:48 följande:
    Låter väldigt intressant ju :p för att fjäska för torrbollarna är ju inte bättre än att köpa tjänsten om det är rätt så jämställt där hemma :p eller att hänga på byggarbetsplatser. :D

Alla män borde diska och dammsuga nakna...
  • Smastor
    Mrs Okänd skrev 2015-12-12 10:41:41 följande:

Jag tror fan jag ska klä av mig och slänga damsugaren i diskmaskinen! Då måste det bli åka av ju!
  • Zombie von Rymmen
    Anonym (Barn?) skrev 2015-12-10 08:46:28 följande:
    Jag förstår hur du resonerar, och det stämmer säkert i en del fall, men långt ifrån alla. De flesta vuxna människor har dessutom en sexuell historia innan en långvarig partner, så nog kan man minnas hur sexet var även innan honom. Framförallt minns man hur hela kroppen kunde skrika efter kroppskontakt - särskilt med lite alkohol i kroppen - men nu har skriket lagt sig, även om man skulle vara lagom salongsberusad och stå i ett rum med dämpad belysning med suggestiv musik och en karl som man med hjärnan vet att man borde vara attraherad av. Det är det som är så svårt att förklara för den som har lusten kvar. Att helt plötsligt är man inte sugen att ta en till cigg, även om man tidigare varit kedjerökare. Och det alldeles utan att man medvetet har försökt sluta röka.

Är det bara relationen som känns tråkig är det väl lättare hänt att man börjar se sig om efter någon annan, och att man får för sig att gräset är grönare på andra sidan. Inte att man slutar äta gräs.
    Inte alla som sagt :)

Och efter lång tid utan något glömmer man hur saker känns. Även om man kan minnas hur det var, så minns man inte känslan efter ett tag. Jag minns inte längre hur det kändes att ha sex med mitt ex för 6 år sedan. Jag har en muskelskada som jag inte fått rätt hjälp för, så jag är konstant mer eller mindre spänd och vet inte längre riktigt hur det känns att vara helt avslappnad. Och att komma över en gammal relation är ju på sätt och vis också att glömma känslor för någon.
    Anonym (Jan) skrev 2015-12-10 09:55:41 följande:

Verkligen olika det här.

Som kille var jag som absolut kåtast i sena tonåren tror jag. Mellan 16-17 års ålder och 22-23 års ålder ungefär. När jag var 19 träffade jag min första tjej och då ökade sexlusten bara ännu mer!

Hon däremot var inte alls särskilt sugen på sex öht. Vi hängde ihop fyra år och hade sex kanske en gång i veckan under hela förhållandet.

Senare träffade jag tjejer som ville betydligt mer och jag fick nästan en chock. Trodde att alla var som min första flickvän.

Nu är jag 34 och ärligt talat finns det viktigare saker i livet. Kan inte tänka mig att jag ser sex som nåt absolut jätteviktigt om tio år. Bävar lite inför att träffa en jämnårig kvinna som bara blir mer och mer intresserad för varje år som går

Det sexuella tåget har nog gått för mig

Jag har haft den perioden i livet med porrfilmer gömda under pojkrummets säng, sexchattande på dejtingsidor, dejtande och raggande på uteställen. I hopp om att bara få någon att gå hem och knulla med för natten. Sånt intresserar mig inte längre på samma sätt. Om jag är ute på krogen nu hoppas jag hitta någon trevlig att prata med! Det är en lyckad kväll för mig.

Jag runkar fortfarande en gång om dagen men inte tre eller fyra gånger om dan som jag gjorde som yngre.

Haha, rätt lika här, fast jag var med en sexintresserad tjej redan från början och fortsatte med det fram till jag var typ 23. Och det var najs. Inser såhär i eferhand att jag hade en del tur med det. Alla jag mött som varit 20-30 har varit de drygaste varelserna jag kommit i kontakt med.

Sen hoppade jag kanske aldrig riktigt på sextåget så att säga. Har alltid tyckt att spelet och jagandet varit så sjukt drygt, så jag har bitvis försökt trycka undan sexlusten, och nu lugnar det ner sig så sakteliga av sig själv. Runkar inte ens varje dag. Kanske de där senare tradigare erfarenheterna som fått en att tappa lusten lite också, som du nämnde senare. Lite synd att tåget redan har gått så att säga, innan man hunnit mogna och kunnat njuta av det till fullo. Ett trevligt samtal är det enda som är värt ansträngningen med en främling.

Anonym (42) skrev 2015-12-11 19:43:35 följande:
    Jag beklagar verkligen. Det är säkert som du säger, men många njuter också, och jag är en av dem. Jag älskar när såväl fingrar som penis är i mig. Jag kan dock tycka att det är skönt att slippa orgasmkravet vid samlag då jag inte kommer av vaginalt sex. För mig är det inte så viktigt att komma när jag väl får sex, jag vill ha närheten och samspelet. Orgasm får jag varje dag eller så ofta jag önskar, sex bara ibland.
    Instämmer, det är allt runtomkring orgasmen som är verkligt härligt med sex :)

Mrs Okänd skrev 2015-12-12 10:30:54 följande:

Det är vi som går till byggarbetsplatser under varma sommardagar och står och hänger utanför stängslet...Skrattande

Mrs Okänd skrev 2015-12-12 10:41:41 följande:

XXXD
  • Anonym (46 årig kvinna)

Hej

Själv känner mig riktigt kåt nu än när jag var yngre.

Jag får chatta av maken med andra män. Själv njuter av att visa min kropp för män. Blir enormt kåt

Försöker hålla mig i trim fast man har fött 3 barn.

Tränar några gånger i veckan.. Jag får ofta beröm av män för min kropp... Känns som livet leker

• CatMan
    Anonym (46 årig kvinna) skrev 2015-12-13 08:35:31 följande:

Hej

Själv känner mig riktigt kåt nu än när jag var yngre.

Jag får chatta av maken med andra män. Själv njuter av att visa min kropp för män. Blir enormt kåt

Försöker hålla mig i trim fast man har fött 3 barn.

Tränar några gånger i veckan.. Jag får ofta beröm av män för min kropp... Känns som livet leker

Du verkar ha en fin man som låter dig beaka din sexlust Solig
    Jag följer tråden med intresse, för att kanske få tips på hur jag kan "få igång" min fru. Jag känner mer och mer att det är Jag som behöver minska min sexlust för att vi ska få ett bra liv tillsammans om hon inte hittar tillbaka till sin lust.
  • Anonym (46 årig kvinna)

Tips

Tantrasex..

Massage över hela kroppen behövs för att väcka kroppen.. Själv har provat fick 6 fontänorgasmer helt fantastiskt

• CatMan
    Anonym (46 årig kvinna) skrev 2015-12-13 16:21:20 följande:

Tips

Tantrasex..

Massage över hela kroppen behövs för att väcka kroppen.. Själv har provat fick 6 fontänorgasmer helt fantastiskt

Tack för tipset, men min fru avskyr massage. Tråkigt som fan.
    Själv älskar jag att få massage och ska boka in mig innan Julveckan.

Ska kolla upp tantrasex och förslå detta, hon kanske tänder på idén.
  • Anonym (42)
    Anonym (46 årig kvinna) skrev 2015-12-13 16:21:20 följande:

Tips

Tantrasex..

Tantrasex är verkligen något fler borde ägna sig åt. Tidskrävande, men absolut värt det. Älskar att ge lingammassag (och få yonimassage) särskilt på någon som aldrig upplevt det tidigare. Men om man vill få igång en kvinna som slumrat till på sexområdet kanske en massage utan yonikontakt är en bra start? Många kvinnor upplever att män är för snabbt på deras könsdelar.
  • Anonym (42)
    kattpappan skrev 2015-12-13 16:56:16 följande:

Tack för tipset, men min fru avskyr massage. Tråkigt som fan.

Själv älskar jag att få massage och ska boka in mig innan Julveckan.

Ska kolla upp tantrasex och förslå detta, hon kanske tänder på idén.

Ja, tantrasex är ju mer än massage så kolla upp det! Osynkat sexbehov kan bli ett stort problem i en relation, så jag hoppas att ni hittar en väg.
Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?