• Anonym (Snart 40)

Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?

Jag börjar närma mig 40 och känner mig bara kåtare för varje år sedan jag passerade 30. Numera onanerar jag uppemot en 4 ggr per dag och har sex med mannen minst en gång dagligen (mer på helgerna). Tack och lov är mannen yngre och klarar av mitt tempo, till skillnad från exet.

Men vad beror det egentligen på att bi kvinnor bara blir allt kåtare med åren medan det avtar för männens del? Är det hormonellt? Jag känner mig numera i princip omättlig och skulle kunna ha sex hela dagarna. Tittar också mkt på porr.

Nog är jag väl inte den enda kvinnan som är så här?

När jag var yngre fick jag inte ut något alls av sex och hade endast sex för killens skull, men nu njuter jag verkligen.

• Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?
  • Anders 386
    Anonym (42) skrev 2015-12-11 15:31:04 följande:
    Samma gäller väl omvänt också? Sorry, killar.... nä, men ärligt talat, en orgasm fixar man ju själv lätt som en plätt. Sex med nån (några.... ;)) annan en helt annan. Så tänker iaf jag.
    Det verkar t.o.m. som att kvinnor kan ha lättare än män med att nöja sig med onani. För mannen är ju själva samlaget jätteskönt - men för många kvinnor är det ju så att det är lättare att fixa orgasmen själv än att få till den under ett samlag...

Och män verkar ju "tända" rent fysiskt på kvinnokroppen o kvinnans kön mycket mer än kvinnan tänder på mannens kropp.
  • Anonym (42)
    Anders 386 skrev 2015-12-11 16:48:30 följande:

Det verkar t.o.m. som att kvinnor kan ha lättare än män med att nöja sig med onani. För mannen är ju själva samlaget jätteskönt - men för många kvinnor är det ju så att det är lättare att fixa orgasmen själv än att få till den under ett samlag...

Och män verkar ju "tända" rent fysiskt på kvinnokroppen o kvinnans kön mycket mer än kvinnan tänder på mannens kropp.

What? För kvinnor är själva samlat jätteskönt också. Även utan orgasm. Jag menade just att orgasm en är en sak man lätt fixar själv, men allt det andra, som samlaget, hud mot hud, slick och nafs... kan man ju inte fixa själv... nä... nu kommer min kk... :)
  • Anonym (O)
    Anonym (42) skrev 2015-12-11 18:12:00 följande:
    What? För kvinnor är själva samlat jätteskönt också. Även utan orgasm. Jag menade just att orgasm en är en sak man lätt fixar själv, men allt det andra, som samlaget, hud mot hud, slick och nafs... kan man ju inte fixa själv... nä... nu kommer min kk... :)
    Det finns _många_ kvinnor som inte får någon särskild njutning av samlag. (själva penetrationen alltså) Jag är en av dem.
  • Anonym (42)
    Anonym (O) skrev 2015-12-11 18:13:29 följande:

Det finns _många_ kvinnor som inte får någon särskild njutning av samlag. (själva penetrationen alltså) Jag är en av dem.

Jag beklagar verkligen. Det är säkert som du säger, men många njuter också, och jag är en av dem. Jag älskar när såväl fingrar som penis är i mig. Jag kan dock tycka att det är skönt att slippa orgasmkravet vid samlag då jag inte kommer av vaginalt sex. För mig är det inte så viktigt att komma när jag väl får sex, jag vill ha närheten och samspelet. Orgasm får jag varje dag eller så ofta jag önskar, sex bara ibland.
  • Anonym (Jan)
    Anonym (42) skrev 2015-12-11 15:31:04 följande:

Samma gäller väl omvänt också? Sorry, killar.... nä, men ärligt talat, en orgasm fixar man ju själv lätt som en plätt. Sex med nån (några.... ;)) annan en helt annan. Så tänker iaf jag.

Ja det är självklart att det samma gäller även omvänt.

Sex mellan två personer och att befläcka sig själv, det är naturligtvis två helt olika saker.

Men ibland kan det ena va ett substitut som vissa dar fungerar som en fullgod ersättning. Andra dar inte..
  • Anonym (Jan)
    Anders 386 skrev 2015-12-10 15:14:18 följande:

Men du kan nog inte tala för alla män...

För dom flesta är porr och onani något helt annat än sex med en partner.

Nej jag pratar bara för mig själv!

Ja det är två olika saker det tycker jag också..
  • Anonym (Jan)
    Mrs Okänd skrev 2015-12-10 15:07:50 följande:

Ja, då måste du upplevt dåligt sex.  Men jag tror faktiskt att många kvinnor också känner så, att det är enklare att fixa det på egen hand. Det gör jag också i perioder. Dock behöver jag inte trist porr för det.

Nja, jag har upplevt mycket bra sex men jag har också upplevt dålig. Så jag vet skillnaden. Hellre inget sex alls än dåligt för skillnaden är så stor att en jämförelse ens är svår att göra.

Sen är det mycket kemi i sex. Kemin mellan två personer. Jag har upplevt riktigt bra sex med en person jag inte hade nån bra kemi med. Sånt klarar jag mig utan. Hellre då lite tafflig och fumlig sex som tekniskt sett inte är världens
  • Anonym (Jan)

......bästa men med en person man klickar med till 1000%

• Anonym (Jan)
    Mrs Okänd skrev 2015-12-10 15:09:03 följande:

Exakt VAD är viktigare än sex? Förutom självklara saker som barn och mat och sånt då...

Vad jag menade var att jag värderar andra saker i livet på ett annat sätt idag.

Det har hänt en massa i livet. Bra saker.. Dåliga saker.. Liv och död ni vet..

Jag kan uppskatta mer i livet än bara sex.

Låter supertöntigt jag vet, men att bara sitta i en soffa och ha världens djupaste och bästa samtal med en person som står en väldigt nära (nej jag är inte religiös) halva natten och känna att man klickar även på det planet med en annan person. I valet mellan att dra hem ett fem-i-två-ragg och ha ett kasst ONS så är valet idag lätt.

Men sen är det nog också lite att nyhetens behag är borta. Jag har ungefär testat det jag vill testa. Inget jätteavancerat men ändå..
  • Anonym (Jan)

När jag var yngre var varje futtigt samlag jag lyckades ordna till för mig själv en jättestor upplevelse. Hur dåligt sexet ändå var.

Nu har jag haft såpass många samlag i ett antal längre eller kortare förhållanden att det inte är samma grej längre ärligt talat..

Jag vill ha mer upplevelser. Sex räcker inte för mig för att fullända min tillvaro. Jag är kanske helt enkelt inte lika kåt längre?

Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?