• Anonym (Snart 40)

Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?

Jag börjar närma mig 40 och känner mig bara kåtare för varje år sedan jag passerade 30. Numera onanerar jag uppemot en 4 ggr per dag och har sex med mannen minst en gång dagligen (mer på helgerna). Tack och lov är mannen yngre och klarar av mitt tempo, till skillnad från exet.

Men vad beror det egentligen på att bi kvinnor bara blir allt kåtare med åren medan det avtar för männens del? Är det hormonellt? Jag känner mig numera i princip omättlig och skulle kunna ha sex hela dagarna. Tittar också mkt på porr.

Nog är jag väl inte den enda kvinnan som är så här?

När jag var yngre fick jag inte ut något alls av sex och hade endast sex för killens skull, men nu njuter jag verkligen.

• Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?
  • CatMan
    Anonym (42) skrev 2015-12-13 19:48:11 följande:
    Ja, tantrasex är ju mer än massage så kolla upp det! Osynkat sexbehov kan bli ett stort problem i en relation, så jag hoppas att ni hittar en väg.
    Tack.
    Jag önskar dig en fortsatt fin Decembermånad {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Undrande)
    MammAmma skrev 2015-12-08 10:33:31 följande:
    Ja det finns ju alltid undantag som sagt. Men man kan ju då också undra om det kan ligga någon hormonell obalans bakom isf?

Jag vet inte om jag kan kalla det "lycklig" när jag är singel och inte gillar lösnummer. Det är snarare extremt frustrerande när man inte kan få utlopp för det.
    Hoppas du hittar någon som kan ge dig tillfredsställelse. Själv är jag 34 och känner också av stegrande lust. Men jag har aldrig haft sex så jag vet inte hur mycket som är åldersberoende och hur mycket som är ett "uppdämt" behov.
  • Anonym (mor till kvinna)
    Anonym (Undrande) skrev 2015-12-15 12:32:55 följande:
    Hoppas du hittar någon som kan ge dig tillfredsställelse. Själv är jag 34 och känner också av stegrande lust. Men jag har aldrig haft sex så jag vet inte hur mycket som är åldersberoende och hur mycket som är ett "uppdämt" behov.
    Biologi!?...eller vad tror du?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (mor till kvinna) skrev 2015-12-15 12:42:56 följande:
    Biologi!?...eller vad tror du?

Vad menar du?
    Anonym (Undrande) skrev 2015-12-15 12:51:55 följande:

Vad menar du?
    Tänkte väl mest att det är (än så länge) kvinnan och kvinnor som föder barn och klockan för detta börjar väl ticka så sakta när man passerat de trettio om man som du beskriver det inte har haft sex. Mest så.
  • Anonym (O)

Själv var jag fruktansvärt kåt som tonåring. Lite förvånad över att det inte var så för alla...

• Anonym (Undrande)
    Anonym (mor till kvinna) skrev 2015-12-15 12:54:38 följande:
    Tänkte väl mest att det är (än så länge) kvinnan och kvinnor som föder barn och klockan för detta börjar väl ticka så sakta när man passerat de trettio om man som du beskriver det inte har haft sex. Mest så.
    Jo tack, den tickar  både högt och fort. Snart är det kört.
    Anonym (Undrande) skrev 2015-12-15 13:02:25 följande:
    Jo tack, den tickar  både högt och fort. Snart är det kört.
    Njae...du har ju ändå en 6-10 år kvar utan vidare ung. Men visst, kan ju förstå vad du menar ändå. Tiden rusar iväg.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (mor till kvinna) skrev 2015-12-15 13:31:35 följande:
    Njae...du har ju ändå en 6-10 år kvar utan vidare ung. Men visst, kan ju förstå vad du menar ändå. Tiden rusar iväg.
    Få barn när man är 40-44, jo visst. Teoretiskt finns ju en chans, men det är nog ganska svårt att blir gravid i den åldern. Sen är det ju så att jag vill vänta med sex tills jag är gift, så det gör det svårt att hitta någon som matchar.
  • Mrs Okänd
    Anonym (Undrande) skrev 2015-12-15 14:03:21 följande:
    Få barn när man är 40-44, jo visst. Teoretiskt finns ju en chans, men det är nog ganska svårt att blir gravid i den åldern. Sen är det ju så att jag vill vänta med sex tills jag är gift, så det gör det svårt att hitta någon som matchar.
    Jag tror inte det är så svårt att bli gravid vid 40. Gör du något för att hitta en partner?
  • Anonym (Undrande)
    Mrs Okänd skrev 2015-12-15 16:32:11 följande:
    Jag tror inte det är så svårt att bli gravid vid 40. Gör du något för att hitta en partner?

Nej, inte just nu. Det känns svårt att komma igen efter misslyckanden och besvikelser.
  • Anonym (Undrande)
    MammAmma skrev 2015-12-08 16:28:16 följande:
    Nej, den var nog snarare som lägst mellan 20-25. När jag närmade mig 30 (runt 27 års åldern kanske) började den tillta något, efter 30 har det bara eskalerat ytterligare. Vill inte veta hur det kommer vara om några år då :/

Jag råkade se i en annan tråd att du fick rejält för ett par nätter sen. Hoppas att relationen kan hålla i sig.
  • Anonym (Generellt)

Är det så rent generellt att det ökar för kvinnor är det kring 30-40 det börjar.
    Är det därför vissa tycker att yngre man+ kvinna är en bra kombination i sängen 

• Anonym (Ung grabb)
    Anonym (Generellt) skrev 2019-06-11 20:11:21 följande:

Är det så rent generellt att det ökar för kvinnor är det kring 30-40 det börjar.

Är det därför vissa tycker att yngre man+ kvinna är en bra kombination i sängen 

Är det verkligen så då att kvinnor har mer lust än tonårs tjejer?
  • Anonym (Positiv spiral)

Har inte läst tråden. Men du skriver det ju själv. Nu njuter du... Där har du orsaken.

När man är ung "vet" man inte hur sex ska vara och det är lätt att ha en romantiserad bild av sex, att det bara ska va skönt direkt som på film och att man kommer bara av att stoppa in den. Så är ju inte fallet.. Det är ju ett samspel man måste öva upp och innan man lärt sig det blir det mycket på killens villkor. Killen kommer ju direkt och sen är det över. Som ung tjej kanske man inte heller ställer krav på att killen ska hjälpa tjejen att komma också. Då får man inte ut så mycket som tjej om det är över efter fem juck.

En annan aspekt är också att när jag var ung skämdes jag över min sexualitet. Skämdes för att vara kåt och bejaka min lust. Och ogillade min kropp, tyckte jag hade för små bröst osv.

Idag NJUTER jag av sex och tar för mig. Kräver att sexet ska ge mig nåt och jag vägrar att skämmas för att vara kåt. Detta sätter igång en positiv spiral som föder lust helt enkelt.

• Anonym (Ung grabb)
    Anonym (Positiv spiral) skrev 2019-12-29 13:11:36 följande:

En annan aspekt är också att när jag var ung skämdes jag över min sexualitet. Skämdes för att vara kåt och bejaka min lust. Och ogillade min kropp, tyckte jag hade för små bröst osv.

Idag NJUTER jag av sex och tar för mig. Kräver att sexet ska ge mig nåt och jag vägrar att skämmas för att vara kåt. Detta sätter igång en positiv spiral som föder lust helt enkelt.

Låter helt underbart ju tråkigt att du skämdes tidigare. Lever du i ett förhållande nu?
  • Anonym (Positiv spiral)
    Anonym (Ung grabb) skrev 2019-12-29 13:16:27 följande:

Låter helt underbart ju tråkigt att du skämdes tidigare. Lever du i ett förhållande nu?

Ja men det är lite så det är, en "fin" flicka får inte riktigt vara kåt. Jag är i ett förhållande nu ja.
  • Anonym (Ung grabb)
    Anonym (Positiv spiral) skrev 2019-12-29 14:37:13 följande:

Ja men det är lite så det är, en "fin" flicka får inte riktigt vara kåt. Jag är i ett förhållande nu ja.

Så kvinnor kan bejaka sin sexualitet mer efter 20. Dum fråga kanske men finns det kvinnor som vill ha det mysigt med yngre?
  • chefensrum

ni kvinnor som känner igen er och finns i Stockholm. hör av er!

Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?