• Anonym (Snart 40)

Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?

Jag börjar närma mig 40 och känner mig bara kåtare för varje år sedan jag passerade 30. Numera onanerar jag uppemot en 4 ggr per dag och har sex med mannen minst en gång dagligen (mer på helgerna). Tack och lov är mannen yngre och klarar av mitt tempo, till skillnad från exet.

Men vad beror det egentligen på att bi kvinnor bara blir allt kåtare med åren medan det avtar för männens del? Är det hormonellt? Jag känner mig numera i princip omättlig och skulle kunna ha sex hela dagarna. Tittar också mkt på porr.

Nog är jag väl inte den enda kvinnan som är så här?

När jag var yngre fick jag inte ut något alls av sex och hade endast sex för killens skull, men nu njuter jag verkligen.

• Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?
  • Mrs Okänd
    Anonym (Jan) skrev 2015-12-10 15:04:01 följande:
    Har också haft så mycket dålig sex att jag tröttnat lite av den anledningen.

Ledsen tjejer men nu för tiden finns det porr. Gratis på nätet! Tillgängligt när som helst. Hur mycket som helst att välja på..

Ibland är fantasin (och högerhanden) bättre än verkligheten smile5.gif

Ja, då måste du upplevt dåligt sex. Skrattande Men jag tror faktiskt att många kvinnor också känner så, att det är enklare att fixa det på egen hand. Det gör jag också i perioder. Dock behöver jag inte trist porr för det.
  • Mrs Okänd
    Anonym (Jan) skrev 2015-12-10 15:01:32 följande:
    Inget illa ment. Inget personligt mot dig, men jag ser det lite som att tåget har gått..

smile1.gif

Kommer ni kvinnor på först i medelåldern att sex kan vart skönt eller trevligt så skyll er själva. Ni hade chansen smile5.gif

Okej jag skojar lite men samtidigt är det ju så. Jag var kåt mellan 15 & 25. Fortfarande en sexuell person. Fortfarande kåt! Runkar en gång om dagen. Tittar på porr. Vill inte leva ett helt liv utan sex. Men det är mera att förr när jag var yngre så fanns det bara sex i huvet. Nu har jag kompletterat på med annat som ger mental stimulans. Andra intressen..

Sex är långt ifrån det viktigaste i livet för mig.

Exakt VAD är viktigare än sex? Förutom självklara saker som barn och mat och sånt då...
  • Anders 386

Ledsen tjejer men nu för tiden finns det porr. Gratis på nätet! Tillgängligt när som helst. Hur mycket som helst att välja på..

Ibland är fantasin (och högerhanden) bättre än verkligheten

Men du kan nog inte tala för alla män...
    För dom flesta är porr och onani något helt annat än sex med en partner.

Porren är kul att ha som extra stimulans för att få känna sig kåt - eller för att ersätta det sex man inte får med en partner. Men den njutning och spänning det innebär att älska med en annan människa är av en högre dimension. Både rent sexuellt och känslomässigt. Känslan att få smeka naken hud och att tillfredsställa sin partner är det häftigaste som finns..  Det är nog den största upplevelsen man kan få i livet...Solig

• Mrs Okänd
    Anders 386 skrev 2015-12-10 15:14:18 följande:
    Men du kan nog inte tala för alla män...
    För dom flesta är porr och onani något helt annat än sex med en partner.

Porren är kul att ha som extra stimulans för att få känna sig kåt - eller för att ersätta det sex man inte får med en partner. Men den njutning och spänning det innebär att älska med en annan människa är av en högre dimension. Både rent sexuellt och känslomässigt. Känslan att få smeka naken hud och att tillfredsställa sin partner är det häftigaste som finns..  Det är nog den största upplevelsen man kan få i livet...Solig

Det är en häftigare upplevelse att föda barn. Flört En del människor gillar att kramas och en del gillar sex, en del vill varken kramas eller ha sex. Jag vet inte varför men jag är inte mycket för att smekas eller att bli smekt på kroppen...men gillar att kramas hårt..=)
  • Anonym (Snart 40)
    Anonym (Jan) skrev 2015-12-10 15:01:32 följande:
    Inget illa ment. Inget personligt mot dig, men jag ser det lite som att tåget har gått..

Kommer ni kvinnor på först i medelåldern att sex kan vart skönt eller trevligt så skyll er själva. Ni hade chansen

Okej jag skojar lite men samtidigt är det ju så. Jag var kåt mellan 15 & 25. Fortfarande en sexuell person. Fortfarande kåt! Runkar en gång om dagen. Tittar på porr. Vill inte leva ett helt liv utan sex. Men det är mera att förr när jag var yngre så fanns det bara sex i huvet. Nu har jag kompletterat på med annat som ger mental stimulans. Andra intressen..

Sex är långt ifrån det viktigaste i livet för mig.
    Varför ska vi skylla oss själva? Jag är fullständigt övertygad om att det är hormonellt och inget vi själva kan styra över. För egen del lider jag inte direkt heller, min man är yngre (26) och vi har hur mkt fantastiskt sex som helst. :) Synd att du tänker så för egen del bara.
  • Anonym (Snart 40)
    Anonym (Barn?) skrev 2015-12-10 14:08:42 följande:
    Nej, jag hittar på tusen ursäkter för att inte träna. Men jag vet ju med mig att jag borde bli av med en del kilon, och dessutom bättra på konditionen, så jag har tänkt på att försöka komma igång INNAN nyår. Och nu gav du mig en extra anledning att faktiskt göra det. Det vore ju en julklapp åt både mig och sambon om sexlusten kom tillbaks! Tack för tipset. Hur mycket tränar du när du tränar så hårt att lusten har gått upp?
    Jag har mina perioder då jag tränat 5-6 dagar i veckan med styrka och kondis kombinerat. Håller även igång med promenader vid sidan om, men det ökar inte sexdriften. Det som ökar den är just styrketräningen. Jag tror nog att man kan uppnå en ökning även på 3 ggr per vecka. :)

Kul att du blev lite peppad nu. Jag har själv legat på latsidan pga mkt jobb, men har nu ledigt fr o m nu ända tills mitten på januari och ska då ta igen träningen även för egen del. Försöker dock bli gravid igen, så jag vet inte hur bra det är att "träna stenhårt" då, det får bli på en mer lagom nivå tror jag.

Just det, ja! Googla fram macapulver! Eller kolla på hälsokost om de har det, det kan hjälpa.
  • Anonym (mor till kvinna)

Du har några ingredienser som underlättar :) yngre kille som du tänder på, erfarenheten är med dig (du vet vad du vill osv.) + att du/ni är på G att skaffa barn tillsammans :)...bortsett från det, så är det allmänt känt att kvinnor generellt blir och är mer trygga med sig själva och sin kropp när de är 40 :)...eller vad tror du?

• Anders 386
    Anonym (mor till kvinna) skrev 2015-12-10 20:41:40 följande:

........bortsett från det, så är det allmänt känt att kvinnor generellt blir och är mer trygga med sig själva och sin kropp när de är 40 :)...eller vad tror du?

Jag tror både män och kvinnor blir lite tryggare och självständigare med åren. Det betyder att man lever mer efter hur man har lust att leva istället för att leva enligt andras förväntningar.. Det kan för vissa betyda att man bejakar sin sexlust - och för andra kan det betyda att man inte känner sig pressad till sex utan kan prioritera andra intressen.
  • Anonym (mor till kvinna)
    Anders 386 skrev 2015-12-11 09:03:59 följande:
    Jag tror både män och kvinnor blir lite tryggare och självständigare med åren. Det betyder att man lever mer efter hur man har lust att leva istället för att leva enligt andras förväntningar.. Det kan för vissa betyda att man bejakar sin sexlust - och för andra kan det betyda att man inte känner sig pressad till sex utan kan prioritera andra intressen.
    Förvisso, ser dock flera andra orsaker och anledningar till att det gäller kvinnor mer än men generellt, då det är kvinnan som är gravid, föder och ammar...kroppen förändras m.m. Det var mest det jag tänkte närmast på när jag skrev som jag skrev. Sen att vissa med väljer att bli skengravida i takt med att kvinnans mage växer är en annan femma :) 
  • Anonym (42)

Ibland är fantasin (och högerhanden) bättre än verkligheten

Samma gäller väl omvänt också? Sorry, killar.... nä, men ärligt talat, en orgasm fixar man ju själv lätt som en plätt. Sex med nån (några.... ;)) annan en helt annan. Så tänker iaf jag.
Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?