• Anonym (Snart 40)

Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?

Jag börjar närma mig 40 och känner mig bara kåtare för varje år sedan jag passerade 30. Numera onanerar jag uppemot en 4 ggr per dag och har sex med mannen minst en gång dagligen (mer på helgerna). Tack och lov är mannen yngre och klarar av mitt tempo, till skillnad från exet.

Men vad beror det egentligen på att bi kvinnor bara blir allt kåtare med åren medan det avtar för männens del? Är det hormonellt? Jag känner mig numera i princip omättlig och skulle kunna ha sex hela dagarna. Tittar också mkt på porr.

Nog är jag väl inte den enda kvinnan som är så här?

När jag var yngre fick jag inte ut något alls av sex och hade endast sex för killens skull, men nu njuter jag verkligen.

• Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?
  • Anonym (Gaby)

Jag fyller snart 31 och tycker att lusten ökar! Har iofs alltid haft hög lust, men nu känner jag mer att jag vill ta för mig på mina villkor, att jag vet vad jag vill/behöver och tar initiativ. När jag var yngre var det mer att jag följde vad killen ville, men nu orkar jag inte hålla på och vänta på att han ska ta initiativ, om man vill ha nåt gjort får man ta tag i det ;)

• Anonym (Lothar)
    MammAmma skrev 2015-12-08 10:08:42 följande:

För att mäns drift sjunker med åldern medan kvinnors ökar. Därav: den minst logiska konstellationen (om man bara ska se till det sexuella) - äldre man och yngre kvinna. Den mest logiska konstellationen - yngre man och äldre kvinna.

Du har inte läst resten av tråden?

Jo jag har läst nog och just därför min undran.

Som ung man är kåtheten så stark att den bokstavligt talat "bara måste komma ut". Vilket ofta passar kvinnor 40+ av de ovan givna anledningarna.

För yngre kvinnor är trygghet och bekräftelse ofta (inte alltid) viktigare än själva sexet. Detta i kombo med att de många gånger uppskattar dialogen med en man som förutom intresse för henne även kan berätta och samtala om allt annat i livet som beskriver det speciella med tillvaron.

Därav min fråga.
  • Anonym (Barn?)
    MammAmma skrev 2015-12-08 10:19:12 följande:
    Nja. Det är nog troligare att de flesta kvinnors sexlust till just den mannen dött, i dessa trådar du beskriver. Men vi pratar ju nu om hur det generellt ligger till, inte på individnivå. Naturligtvis finns det män som inte känner igen sig i att lusten avtar med åldern, precis som det finns kvinnor som inte känner igen sig i trådstarten.

Själv är jag 32 år och känner definitivt igen mig i trådstarten. Och det har inte att göra med att jag vill ha barn (syftar på din tidigare fråga) då jag har redan fyra st och är klar med den biten. Det är biologiskt helt enkelt.
    Om det vore så väl. I de trådar jag tänker på så handlar det tyvärr faktiskt om att den grundläggande sexdriften har försvunnit, och det har inte att göra med att kvinnan tröttnat på sin partner, utan rakt av att sex har tappat charmen. Att onani blir tråkigt och att man slutar fantisera om sex överhuvudtaget och inte längre reagerar på vad man tidigare hade sett som attraktiva personer. Kvinnor som tidigare i livet tyckt väldigt mycket om sex och varit allmänt kåta och sugna, så att vi vet vad vi saknar. Men man dras väl mer till att läsa sådana trådar som man känner igen sig i. Den här trådstarten var så främmande för mig att jag var tvungen att gå in och kolla så att det inte var en trolltråd. Men TS verkar ju helt ärlig, och jag ser på sina svar att du är lika lycklig.
  • MammAmma
    Anonym (Lothar) skrev 2015-12-08 10:23:05 följande:

Jo jag har läst nog och just därför min undran.

Som ung man är kåtheten så stark att den bokstavligt talat "bara måste komma ut". Vilket ofta passar kvinnor 40+ av de ovan givna anledningarna.

För yngre kvinnor är trygghet och bekräftelse ofta (inte alltid) viktigare än själva sexet. Detta i kombo med att de många gånger uppskattar dialogen med en man som förutom intresse för henne även kan berätta och samtala om allt annat i livet som beskriver det speciella med tillvaron.

Därav min fråga.

Jag säger inte emot något av det du skriver. Därför betonade jag just att det gällde matchning av sexdrift. En relation mellan en äldre man och en yngre kvinna kan ju självklart ha annat att erbjuda, bortsett från sex.
  • Anonym (Lothar)
    MammAmma skrev 2015-12-08 10:28:02 följande:

Jag säger inte emot något av det du skriver. Därför betonade jag just att det gällde matchning av sexdrift. En relation mellan en äldre man och en yngre kvinna kan ju självklart ha annat att erbjuda, bortsett från sex.

Men just sexet yngre kvinna/äldre man blir ofta extremt bra då han kan vänta in henne både fysiskt och mentalt. Vet han dessutom vad han gör så kan hon slappna av och hitta sin egen sexuella identitet. Detta är ofta svårare med en yngre man som förutom osäkerhet på din egen identitet ständigt är på jakt efter nästa erövring.
  • MammAmma
    Anonym (Barn?) skrev 2015-12-08 10:27:34 följande:

Om det vore så väl. I de trådar jag tänker på så handlar det tyvärr faktiskt om att den grundläggande sexdriften har försvunnit, och det har inte att göra med att kvinnan tröttnat på sin partner, utan rakt av att sex har tappat charmen. Att onani blir tråkigt och att man slutar fantisera om sex överhuvudtaget och inte längre reagerar på vad man tidigare hade sett som attraktiva personer. Kvinnor som tidigare i livet tyckt väldigt mycket om sex och varit allmänt kåta och sugna, så att vi vet vad vi saknar. Men man dras väl mer till att läsa sådana trådar som man känner igen sig i. Den här trådstarten var så främmande för mig att jag var tvungen att gå in och kolla så att det inte var en trolltråd. Men TS verkar ju helt ärlig, och jag ser på sina svar att du är lika lycklig.

Ja det finns ju alltid undantag som sagt. Men man kan ju då också undra om det kan ligga någon hormonell obalans bakom isf?

Jag vet inte om jag kan kalla det "lycklig" när jag är singel och inte gillar lösnummer. Det är snarare extremt frustrerande när man inte kan få utlopp för det.
  • MammAmma
    Anonym (Lothar) skrev 2015-12-08 10:33:06 följande:

Men just sexet yngre kvinna/äldre man blir ofta extremt bra då han kan vänta in henne både fysiskt och mentalt. Vet han dessutom vad han gör så kan hon slappna av och hitta sin egen sexuella identitet. Detta är ofta svårare med en yngre man som förutom osäkerhet på din egen identitet ständigt är på jakt efter nästa erövring.

Så är det säkert, jag kan inte riktigt uttala mig om det då jag ingen egen erfarenhet har av relationer med äldre män.
  • Anonym (Barn?)
    MammAmma skrev 2015-12-08 10:33:31 följande:
    Ja det finns ju alltid undantag som sagt. Men man kan ju då också undra om det kan ligga någon hormonell obalans bakom isf?

Jag vet inte om jag kan kalla det "lycklig" när jag är singel och inte gillar lösnummer. Det är snarare extremt frustrerande när man inte kan få utlopp för det.
    Det är förstås ingen höjdare. Heller inte roligt att ha en sambo man älskar som man känner att man inte kan matcha sexuellt på det sätt man skulle vilja.

Jag vet dock inte vad den hormonella obalansen skulle vara. Det kan ju vara så jävligt att naturen tycker att det är helt OK att strypa sexlusten för de kvinnor som ändå inte ska ha fler barn.

Det vore ju skönt om man själv kunde styra över sin lust...
  • Anonym (Lothar)
    MammAmma skrev 2015-12-08 10:35:42 följande:

Så är det säkert, jag kan inte riktigt uttala mig om det då jag ingen egen erfarenhet har av relationer med äldre män.

Såklart är det omöjligt att generalisera men jag har egen erfarenhet både som ung man med en 19 år äldre parter. Men även med yngre partner när jag var 40+.
  • Anonym (Snart 40)
    MammAmma skrev 2015-12-08 10:08:42 följande:
    För att mäns drift sjunker med åldern medan kvinnors ökar. Därav: den minst logiska konstellationen (om man bara ska se till det sexuella) - äldre man och yngre kvinna. Den mest logiska konstellationen - yngre man och äldre kvinna.

Du har inte läst resten av tråden?
    Men hur tänkte du nu? Det är väl snarare så att konstellationen yngre kvinna - äldre man är alldeles ypperlig då dessa båda har lägre lust.
Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?