• E87

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Hej,

Startar en tråd för oss som vill prata här på fl från tråden Augustibebis 2016.
    Tänkte att vi skapar en BF lista i tråden så kan vi hålla lite koll. Jag kan lägga in den i trådstarten senare. När vi blir mellan 15-20 st i tråden så stänger vi den för nya så kan vi hålla bättre koll på vem som blir vem och alla ska bli sedda.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 07:17
    Nu stänger jag tråden för ny medlemar då vi blivit ganska många. Detta är för att alla ska bli sedda och hörda, samt att det är lättare att hålla koll på vem som är vem.

Du som redan skrivit, se till att lägga till dig själv på BF listan så kan jag uppdatera trådstaren.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 18:29
    NU ÄR TRÅDEN STÄNGD! Detta är för att alla ska blir sedda och hörda, inte för att vara elak mot någon.

Vi är nu 22 st på listan, och är man med på listan så är man med i tråden. Är men inte med på listan får man vänlien lämna tråden.

Nu kör vi så det rycker tjejer!

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

31/7
    Alltidväntar... 32 år, andra barnet (son 2011), Gbg

2/8
    Meriam1 - första barnet, Malmö

3/8
    jonken - 28, första barnet. Sthlm
    Emmi0306 - första barnet. Sthlm

6/8
    Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

9/8
    FruFrau - 28 år, första barnet, Karlstad

13/8
    ELA01 - tredje barnet

17/8
    E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle
    Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8
    Tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8
    Aurora82 - 32(33 i slutet av dec) år. Andra barnet (har en änglason)
    Grodan90 - första barnet,
    Blondie11 3 barnet
    AnnaKristina87

23/8
    Limpan nr2 - andra barnet

24/8
    Tudelu - Andra barnet, Västerås

26/8
    Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8
    Mikamon, 30, första barnet, Göteborg
    Juni90

29/8
    jess06
    SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl
  • FruFrau

Någon mer runt vecka 7-8 som inte mår så illa? Jag har sen nån dag tillbaka fått en olustig känsla, en "urk"-känsla när jag antingen äter för mycket eller om jag blir för hungrig. Mer än så är det inte än så länge. Hade en liiiiten brun nyans i min flytning idag men hoppas att det berodde på att vi hade sex i morse för än så länge har inget mer kommit.

• E87
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-20 19:23:36 följande:
    Vi ska göra KUB men det är ultraljudsbarnmorskorna i lijeholmen som är närmast. Där gick vi förra barnet med innan specmödra på sös fick ta över.
    Okej, dom kom också upp när jag googlade :)
  • Limpan nr2
    Meriam1 skrev 2015-12-20 14:36:28 följande:
    Jag började må illa rätt så tidigt, redan innan jag fick reda på att jag är gravid. Är i vecka 8 nu och det blir bara värre. Mina grav symtom ömma och stora bröst samt illamående och trötthet. 
    Men det är ju skönt att inte må illa, dock förstår jag vad du menar. Lycka till :)
    Ja det låter ju lite galet att längta efter illamående :P Men det skulle lugna mig en smula :)
  • ELA01

Frufrau - jag mår fin fint. Lite trött men det kan ju va årstiden och att jag har 2 barn. Är i v 6+0 idag.

• ELA01

Happylife - 3+ denna graviditeten. Har du tagit några stickor? Tänker om du ser någon ökning där.
  • Tudelu
    E87 skrev 2015-12-20 18:51:39 följande:

Såg att det är många från Sthlm i tråden, dock inte jag. Är det någon som ska höra KUB på Mama Mia i kista?

Jag är från Vås och ska till Kista på tidigt ultraljud, var där med dottern med!
  • SkogsstjärnN

Nån fler som har barn tätt och kan berätta om ni upplevde att symtomen var tidigare/starkare på andra graviditeten? Jag har så ömma bröst att jag var tvungen klämma in dem i en sportbh. Tänker att jag slutade ju amma för ett halvår sen och att de gör det värre? Luktkänsligheten är fruktansvärd, tur att sambon har minnet färskt och inte öponar snusdosan bredvid mig. Är bara på 3+5 så borde inte ha så mycket symtom. Sambon hejjar på tvillingar (mer barn mer hormoner) men jag är inte så road av tanken. Hatar att vara gravid:P

• E87
    Tudelu skrev 2015-12-20 20:44:04 följande:
    Jag är från Vås och ska till Kista på tidigt ultraljud, var där med dottern med!
    Åh va kul :) va du nöjd sist?
  • happylife
    ELA01 skrev 2015-12-20 20:21:47 följande:

Happylife - 3+ denna graviditeten. Har du tagit några stickor? Tänker om du ser någon ökning där.

Ok tack! Väldigt svårt att jämföra men tycker våra ser likadana ut.

Jag bestämde mig för att inte kolla stegring med stickor, utan bara checka av då å då till 3+. Men nu blev de lite långdraget =\ beställde från apotea ikväll, 2 digitala. De kommer tis lunch så det blir nästa testtillfälle. Jag körde med stickor förra grav, de blev svaga först 3-4 v efter MF så känns inte så rättvisande. På tisdag borde det visa 3+. Håll tummarna!

Varit lungt med flytningarna å mått illa å kräkts samt yrslat idag, känns "bra" ;)
  • Tudelu
    E87 skrev 2015-12-20 20:57:36 följande:

Åh va kul :) va du nöjd sist?

Jag var jättenöjd! Hon var så lugn och tog god tid på sig så man kunde se från alla vinklar och förklarade alla mätningar. Sedan fick vi med oss ett par bilder också! :)
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl