• E87

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Hej,

Startar en tråd för oss som vill prata här på fl från tråden Augustibebis 2016.
    Tänkte att vi skapar en BF lista i tråden så kan vi hålla lite koll. Jag kan lägga in den i trådstarten senare. När vi blir mellan 15-20 st i tråden så stänger vi den för nya så kan vi hålla bättre koll på vem som blir vem och alla ska bli sedda.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 07:17
    Nu stänger jag tråden för ny medlemar då vi blivit ganska många. Detta är för att alla ska bli sedda och hörda, samt att det är lättare att hålla koll på vem som är vem.

Du som redan skrivit, se till att lägga till dig själv på BF listan så kan jag uppdatera trådstaren.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 18:29
    NU ÄR TRÅDEN STÄNGD! Detta är för att alla ska blir sedda och hörda, inte för att vara elak mot någon.

Vi är nu 22 st på listan, och är man med på listan så är man med i tråden. Är men inte med på listan får man vänlien lämna tråden.

Nu kör vi så det rycker tjejer!

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

31/7
    Alltidväntar... 32 år, andra barnet (son 2011), Gbg

2/8
    Meriam1 - första barnet, Malmö

3/8
    jonken - 28, första barnet. Sthlm
    Emmi0306 - första barnet. Sthlm

6/8
    Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

9/8
    FruFrau - 28 år, första barnet, Karlstad

13/8
    ELA01 - tredje barnet

17/8
    E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle
    Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8
    Tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8
    Aurora82 - 32(33 i slutet av dec) år. Andra barnet (har en änglason)
    Grodan90 - första barnet,
    Blondie11 3 barnet
    AnnaKristina87

23/8
    Limpan nr2 - andra barnet

24/8
    Tudelu - Andra barnet, Västerås

26/8
    Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8
    Mikamon, 30, första barnet, Göteborg
    Juni90

29/8
    jess06
    SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl
  • Limpan nr2
    happylife skrev 2015-12-20 06:15:15 följande:

Hade hoppats få 3+ på digitala idag men fick igen 2-3.

Hoppas att äl var senare, tror att jag är i v 5+5 så då borde den visa 3+, om inte min äl var senare, testade inte med ältest eller dylikt.

Den slog ju om sent till 2-3 också i v 4+6 så antingen sen äl, felmarginal på test eller svag hcg ökning vilket jag fasar för. Fan vad deppigt :( usch!

Förstår din oro! Men som du skriver, så fick du ju 2-3 sent. Så vänta lite till du <3
    Har du något tidigt vul inbokat? Låter ju positivt att du har så mkt symtom och att de inte avtar. Kram!
  • Limpan nr2

Hur många mår illa och när kom illamåendet?
    Jag tycker att jag mår för bra. Knappt något illamående och inte särskilt trött alls.
    De symtom jag har är väldig ömma och större bröst. Känns lite som molvärk ibland och typ som att det killar och pirrar nere i magen.
    Tyvärr har jag ingen bra erfarenhet av att ha så här lite symtom :( Önskar att jag mådde illa.. Är i v. 5

• ELA01

[quote=76137377][quote-nick]Limpan nr2 skrev 2015-12-20 08:26:53 följande:[/quote-nick]Hur många mår illa och när kom illamåendet?

Jag tycker att jag mår för bra. Knappt något illamående och inte särskilt trött alls.

De symtom jag har är väldig ömma och större bröst. Känns lite som molvärk ibland och typ som att det killar och pirrar nere i magen.

Tyvärr har jag ingen bra erfarenhet av att ha så här lite symtom :( Önskar att jag mådde illa.. Är i v. 5[/

Jag mår i princip som "vanligt". Enbart utebliven mens och lite trötthet. Annars inga symptom alls.

Finns det ngn som mår som "vanligt"?

• ELA01

Happylife - som ngn skrev, positivt att du har dina symptom kvar. Om det inte slog om till 2-3 förens du va i 4+6 så kan du kanske inte vänta dig att det blir 3+ förens 5+6. Alltså en vecka senare. För mig har det alltid gått en vecka mellan 2-3 och 3+. Jag håller tummarna :)

• happylife
    Limpan nr2 skrev 2015-12-20 08:23:34 följande:

Förstår din oro! Men som du skriver, så fick du ju 2-3 sent. Så vänta lite till du <3

Har du något tidigt vul inbokat? Låter ju positivt att du har så mkt symtom och att de inte avtar. Kram!

ELA01 skrev 2015-12-20 08:57:42 följande:

Happylife - som ngn skrev, positivt att du har dina symptom kvar. Om det inte slog om till 2-3 förens du va i 4+6 så kan du kanske inte vänta dig att det blir 3+ förens 5+6. Alltså en vecka senare. För mig har det alltid gått en vecka mellan 2-3 och 3+. Jag håller tummarna :)

Jag har inbokat vul 29/12 men det känns så långt bort :(

Ska ringa imorn å se om jag kan komma tidigare, men risken är väl att man ändå inget ser så tidigt. Dom lär väl dessutom inte ha lediga tider så här med julledigt osv.

Imorn har det gått prick 1 v sen den slog om till 2-3. Har dock inga mer test, får väl åka å köpa nya :(
  • Tudelu
    Limpan nr2 skrev 2015-12-20 08:26:53 följande:

Tyvärr har jag ingen bra erfarenhet av att ha så här lite symtom :( Önskar att jag mådde illa.. Är i v. 5

Jag mådde illa igår f.m till och från men nu idag mådde jag bra hela morgonen igen. Mitt illamående började i vecka 8 med första barnet så jag blir ju inte förvånad om jag får vänta 3 veckor till.

Jag är just nu outgrundligt trött om dagarna och sover som en stock på nätterna, har jätteömma bröst som svällt till typ dubbel storlek (magen likaså ;p) , samt lite molvärk ibland. Fryser konstant, men vet inte om det är ett symptom. Annars kan jag inte påstå att jag känner mig särskilt gravid. Dom ömma brösten är det enda som påmimner mig om det.
  • Grodan90

Jag är i v 5+2 och jag har inte heller mycket symtom. Brösten är ömma hela tiden och känner lite molvärk oftast på kvällarna. Annars känner jag mig som vanligt. Nästan så man längtar till att få mer symtom!:D

• Tudelu

Jag lämgtar så jäkla mycket till alla sparkar och kullerbyttor i magen. Minns det som igår när dottern härjade runt därinne och det var den häftigaste upplevelsen under graviditeten , bortsett från förlossningen då ;)

• jonken
    Limpan nr2 skrev 2015-12-20 08:26:53 följande:

Jag ville oxå att det skulle komma mer symptom i början, V4-5 mådde jag så grymt bra! Var visserligen trött, men hungrigare än vanligt och kunde äta massor. Nu känner jag att det hade gärna fått hålla i sig lite längre. ;) i V6 började jag må illa och hela den veckan blev det värre för varje dag. Är i V8 nu, kunde inte jobba den här veckan utan var bara hemma och fokuserade hela dagarna på att försöka få i mig mat. Typ 1 tugga var 10-15 min. Har avsmak för precis all mat och det som lindrar mest är typ att ligga still. Trots att jag tagit det så lugnt har jag ändå spytt tre ggr. Jag hoppas verkligen att det blir bättre snart, vet inte hur jag ska klara att gå tillbaka till jobbet annars. Jag fattar inte hur ni som klarar att jobba och vara illamående gör!! Det är typ min största rädsla, att spy på jobbet :P

Oj, lång utläggning för att svara på din fråga.. Men jag tror inte du behöver vara orolig! Som sagt, för mig slog det till i V6. Och det är ju inte ens alla som blir illamående!
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl