• E87

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Hej,

Startar en tråd för oss som vill prata här på fl från tråden Augustibebis 2016.
    Tänkte att vi skapar en BF lista i tråden så kan vi hålla lite koll. Jag kan lägga in den i trådstarten senare. När vi blir mellan 15-20 st i tråden så stänger vi den för nya så kan vi hålla bättre koll på vem som blir vem och alla ska bli sedda.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 07:17
    Nu stänger jag tråden för ny medlemar då vi blivit ganska många. Detta är för att alla ska bli sedda och hörda, samt att det är lättare att hålla koll på vem som är vem.

Du som redan skrivit, se till att lägga till dig själv på BF listan så kan jag uppdatera trådstaren.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 18:29
    NU ÄR TRÅDEN STÄNGD! Detta är för att alla ska blir sedda och hörda, inte för att vara elak mot någon.

Vi är nu 22 st på listan, och är man med på listan så är man med i tråden. Är men inte med på listan får man vänlien lämna tråden.

Nu kör vi så det rycker tjejer!

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

31/7
    Alltidväntar... 32 år, andra barnet (son 2011), Gbg

2/8
    Meriam1 - första barnet, Malmö

3/8
    jonken - 28, första barnet. Sthlm
    Emmi0306 - första barnet. Sthlm

6/8
    Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

9/8
    FruFrau - 28 år, första barnet, Karlstad

13/8
    ELA01 - tredje barnet

17/8
    E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle
    Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8
    Tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8
    Aurora82 - 32(33 i slutet av dec) år. Andra barnet (har en änglason)
    Grodan90 - första barnet,
    Blondie11 3 barnet
    AnnaKristina87

23/8
    Limpan nr2 - andra barnet

24/8
    Tudelu - Andra barnet, Västerås

26/8
    Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8
    Mikamon, 30, första barnet, Göteborg
    Juni90

29/8
    jess06
    SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl
  • jess06
    E87 skrev 2015-12-25 13:39:16 följande:

Jag är bara i v 6+1 idag så det är tidigt. Vi tänkte att det är kul att dela glädjen och om det blir ett MF (hade ett i okt) så kan det vara skönt att inte behöva förklara så mycket.

Idag har brösten nästan helt slutat ömma så jag känner mig väldigt nojig just nu.

Jag förstår hur du tänker, jag har också funderat på om jag ska berätta trots att jag bara är i v. 5 men min sambo vill vänta.

Min smärta i brösten kan försvinna vissa tider på dygnet så jag tror inte det är någon fara.
  • E87
    jess06 skrev 2015-12-25 13:48:41 följande:
    Jag förstår hur du tänker, jag har också funderat på om jag ska berätta trots att jag bara är i v. 5 men min sambo vill vänta.

Min smärta i brösten kan försvinna vissa tider på dygnet så jag tror inte det är någon fara.
    Hoppas du har rätt. Skönt med fler som har samma "problem" :)
  • SkogsstjärnN

Vi berättade för det hade bara varit fjantigt att försöka hitta på ursäkter då vi bor med min mor och far i tio dagar. Berättade på första kvällen här och de hade redan listat ut de. De blev såklart glada och lovade komma och hjälpa oss flytta för jag kommer inte vara till sån stor nytta. Vi letar hus men har inte hittat något så vi har lite brottom:P. Eftersom det blir ett planerat snitt tyckte mor det passade bra med augusti för då hon semester, snabbt planerat:D.

Jag har bestämt mig för att inte oroa mig så mycket. På det sättet är det skönt vara här och ha fullt upp. Inte ett nytt test varje morgon och försöka övertala sigsjälv att starkare sträck ger mindre risk för missfall. Det som sker sker... Ömma bröst kommer och går utan mönster och mår illa ibland. Känner mer än förra graviditeten iaf, drar och sprakar i livmodern. Passar snarare på att njuta innan illamåendet, förvärkarna och havandeskapsförgiftningen tar över mitt liv:P.

• happylife

När kan man åka till gynakuten?

Är i v 7 (6+4) och har ju haft rosa och brun flytning då å då senaste v.

Idag bruna flytningar och nyss rött/rosa på pappret, verkligen inte som mens utan ljusare och ingen mängd. Har ingen smärta alls inte ens Molvärk... Men kan inte slappna av, man ska ju kunna se hjärtljud nu så funderar på gynakuten men skulle dom ta emot mig??

• Grodan90
    happylife skrev 2015-12-25 14:56:51 följande:

Idag bruna flytningar och nyss rött/rosa på pappret, verkligen inte som mens utan ljusare och ingen mängd. Har ingen smärta alls inte ens Molvärk... Men kan inte slappna av, man ska ju kunna se hjärtljud nu så funderar på gynakuten men skulle dom ta emot mig??

När jag blödde förra graviditeten och var orolig sa min BM att jag skulle åka till gynakuten så jag slapp gå runt o oroa mig. Det är väl olika hur dom tar emot en eller ej. Men försöka kan man såklart!
  • Grodan90
    E87 skrev 2015-12-25 13:39:16 följande:
    Jag är bara i v 6+1 idag så det är tidigt. Vi tänkte att det är kul att dela glädjen och om det blir ett MF (hade ett i okt) så kan det vara skönt att inte behöva förklara så mycket.

Idag har brösten nästan helt slutat ömma så jag känner mig väldigt nojig just nu.
    Mina bröst ömmar också olika. Ibland försvinner det helt o sen är det plötsligt tillbaka igen. Antar att det är normalt!
  • Symetrical
    happylife skrev 2015-12-25 14:56:51 följande:

Om du säger att du har ont också på ena sidan kan de inte neka dig vård, då de måste utesluta utomkveds då. Jag hade åkt in om jag vore du. Den där ovissheten och oroligheten tär så på en. :-/
  • happylife
    Symetrical skrev 2015-12-25 16:04:29 följande:

Om du säger att du har ont också på ena sidan kan de inte neka dig vård, då de måste utesluta utomkveds då. Jag hade åkt in om jag vore du. Den där ovissheten och oroligheten tär så på en. :-/

Min man tvingade in mig, han var trött på min oro. Så nu är det bara att sitta och vänta....
  • happylife
    Grodan90 skrev 2015-12-25 15:20:11 följande:

När jag blödde förra graviditeten och var orolig sa min BM att jag skulle åka till gynakuten så jag slapp gå runt o oroa mig. Det är väl olika hur dom tar emot en eller ej. Men försöka kan man såklart!

Tack jag åkte in
  • Grodan90
    happylife skrev 2015-12-25 16:35:37 följande:
    Tack jag åkte in
    Håller tummarna för dig!
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl