• E87

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Hej,

Startar en tråd för oss som vill prata här på fl från tråden Augustibebis 2016.
    Tänkte att vi skapar en BF lista i tråden så kan vi hålla lite koll. Jag kan lägga in den i trådstarten senare. När vi blir mellan 15-20 st i tråden så stänger vi den för nya så kan vi hålla bättre koll på vem som blir vem och alla ska bli sedda.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 07:17
    Nu stänger jag tråden för ny medlemar då vi blivit ganska många. Detta är för att alla ska bli sedda och hörda, samt att det är lättare att hålla koll på vem som är vem.

Du som redan skrivit, se till att lägga till dig själv på BF listan så kan jag uppdatera trådstaren.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 18:29
    NU ÄR TRÅDEN STÄNGD! Detta är för att alla ska blir sedda och hörda, inte för att vara elak mot någon.

Vi är nu 22 st på listan, och är man med på listan så är man med i tråden. Är men inte med på listan får man vänlien lämna tråden.

Nu kör vi så det rycker tjejer!

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

31/7
    Alltidväntar... 32 år, andra barnet (son 2011), Gbg

2/8
    Meriam1 - första barnet, Malmö

3/8
    jonken - 28, första barnet. Sthlm
    Emmi0306 - första barnet. Sthlm

6/8
    Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

9/8
    FruFrau - 28 år, första barnet, Karlstad

13/8
    ELA01 - tredje barnet

17/8
    E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle
    Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8
    Tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8
    Aurora82 - 32(33 i slutet av dec) år. Andra barnet (har en änglason)
    Grodan90 - första barnet,
    Blondie11 3 barnet
    AnnaKristina87

23/8
    Limpan nr2 - andra barnet

24/8
    Tudelu - Andra barnet, Västerås

26/8
    Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8
    Mikamon, 30, första barnet, Göteborg
    Juni90

29/8
    jess06
    SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl
  • sisak

Har ni stängt tråden för nya medlemmar? Så de som har bf i slutet av augusti får inte vara med i tråden alls? Eh okeeeeej

• annainteternheim
    E87 skrev 2015-12-25 20:32:23 följande:
    Ja vi stängde tråden när vi blev 22 stycken oavsett om man varit med i en annan tråd eller ej.
    GUD vad tråkigt., ledsen jag blev nu. Alla andra är på facebook vilket jag inte ville vara och sade det innan jag tog bort min signatur en vecka pga oro och bruna flytningar.
  • Stellavia
    sisak skrev 2015-12-25 20:35:56 följande:

Har ni stängt tråden för nya medlemmar? Så de som har bf i slutet av augusti får inte vara med i tråden alls? Eh okeeeeej

Ja tydligen vill trådstartaren driva nån form av sekt istället för en tråd där man kan stötta varandra och prata med andra i samma sits...
  • annainteternheim
    Symetrical skrev 2015-12-25 17:14:57 följande:
    Här har du ett par tummar till som hålls blåa! Keep us updated! :-*
    happylife skrev 2015-12-25 17:53:47 följande:
    Ja, jag frågade henne rakt ut vad hon trodde. Svaret var: Jag är pessimistisk

:( fan.
    Tudelu skrev 2015-12-25 17:18:12 följande:

Håller tummarna för dig happylife!

Här har både svägerskan och svärmor frågat idag om jag är gravid. Svägerskan för att jag tackade nej till vin till maten och svärmor för att hon "ser det i mitt ansikte". Hahah!

Jag blånekade. Jag vågar inte berätta nånting som läget är just nu!

Önskar er ett stort lycka till då tjejer. 
    Tyckte om att prata med er och ni var goa, hoppas allt går vägen. Ska tänka på er!!

Jag får väll.. jag vet inte. Jag får väl fortsätta älta med min sambo eftersom man inte får prata här

• ELA01

Happylife - vet inte vad jag ska skriva :( Jag håller alla tummar och tår.

Eftersom du tyckte att du fick vänta på cb 3+ kanske det kan va så som hon sa till dig att det kan va lite "trögstartat"? Jag gjorde vul i förra graviditeten (fick en son) i 6+1. Hon fick leta en stund för att hitta något. Och den va bara ngn millimeter. Måste va jättesvårt att hitta ngt så litet och speciellt med en dålig vul apparat. Sen händer det ju mycket på en dag.

Förstår att det är jobbigt nu när du oxå åkte dit för att få svar och så blir det bara ännu mer förvirrat. Det känns som att det kan gå lika mycket åt vilket håll. Hoppas innerligt att det blir en bra tisdag. Själv ska jag på vul på onsdag.

• E87

Har ni läst trådstarten? Där står det att vi vill ha en tråd me få medlemmar så att alla kan bli sedda och hörda. Blir det närmare 100 medlemmar så är det lätt att någon blir bortglöm och det vill vi inte. Finns ju fler augusti trådar att skiva i också eller starta en ny. Det är inte för att vara taskig mot er

• Grodan90
    happylife skrev 2015-12-25 20:31:50 följande:
    Förlåt, min man sa faktiskt åt mig att de va taskigt av mig att berätta för er, såklart ni blir oroliga! Förlåt
    Det är meningen att även prata om det som känns jobbigt,vi ska ju stötta varandra! Klart du ska berätta allt du själv känner att du vill dela med dig av!
  • SkogsstjärnN

Shit vilken tråkig attityd det blev nu. Ni som klagar har ju ingen aning om hur diskussionen gått och att kalla TS (som råkade vara den med dator) för sektledare är bara löjligt. Vi ville ha en mindre grupp för att lättare kunna se och följa alla, det är fritt fram för andra att starta fler grupper eller hålla liv i den gamla. Jag har sett minst en till ny grupp som finns för de med BF augusti och det kommer komma flera till närmaste veckorna då det fortfarande är tidigt i våra graviditeter. Det står tydligt i trådstarten och ska vi börja göra undantag så faller hela ideen.

• Stellavia
    E87 skrev 2015-12-25 20:43:28 följande:

Har ni läst trådstarten? Där står det att vi vill ha en tråd me få medlemmar så att alla kan bli sedda och hörda. Blir det närmare 100 medlemmar så är det lätt att någon blir bortglöm och det vill vi inte. Finns ju fler augusti trådar att skiva i också eller starta en ny. Det är inte för att vara taskig mot er

Har givetvis läst, reagerar bara på ditt sätt att 'avvisa' folk härifrån som uppenbart behöver ventilera sina tankar och känslor med personer i samma sits, samt att du envist hävdar att tråden är stängd fast det bara är en konstruktion från din sida. Har inte sett att någon av de andra medlemmarna förutom du har motsatt sig att ex. Annainteternheim hoppar in i tråden.
  • E87
    annainteternheim skrev 2015-12-25 20:39:50 följande:
    happylife skrev 2015-12-25 17:53:47 följande:Ja, jag frågade henne rakt ut vad hon trodde. Svaret var: Jag är pessimistisk

:( fan.
    Önskar er ett stort lycka till då tjejer. 
    Tyckte om att prata med er och ni var goa, hoppas allt går vägen. Ska tänka på er!!

Jag får väll.. jag vet inte. Jag får väl fortsätta älta med min sambo eftersom man inte får prata här

Nu finns det en tråd för augusti 2016 som är del 2. Skapad idag tror jag.
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl