• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • nihka
    absalon skrev 2017-06-21 14:50:27 följande:

Medias allmänna "vänstervridning" är ett omhuldat tema på yttre högerkanten. Har alltid varit så. Murvlarna är kommunister eller näst intill.
    Ultravänstern har en lika fax och fast övertygelse om media. Media är ett organ för den kapitalistiska, fascistoida maktapparaten. Murvlarna är köpta av kapitalet.
    Som liberal drar jag slutsatsen att media sköter sig riktigt bra och åtnjuter stort förtroende hos någorlunda normala väljare.

Hahaha! Eller hur! Det roliga är ju att höra när samma grupper som menar att media kontrolleras av "judesvin" hävdar att media är vänstervriden.
  • nihka
    RMC skrev 2017-06-21 15:01:20 följande:
    Meias allmänna vänstervridning borde vara ett problem för alla, även vänstern.
    Det är inte bra för ett så litet land att ha det så.

Svetsaren lallar om "att hålla ihop Sverige.. och att vi ska jobba tillsammans"

Går inte ihop med hur det ser ut i den 4e statsmakten.

Förresten är media numera alltmindre den 4e statsmakten, för det mesta verkar de ha tungan en halv meter upp i maktens röv.
    Din inre föreställningsvärld är väl mest ett problem för dig själv.

Fantiserar du om att någon, du? ska slicka Stefan Löfvens anal eller vad menar du? Kan du inte skriva lite tydligare och kalla personer och saker vid deras rätta namn?
  • absalon
    RMC skrev 2017-06-21 15:01:20 följande:
    Meias allmänna vänstervridning borde vara ett problem för alla, även vänstern.
    Det är inte bra för ett så litet land att ha det så.

Svetsaren lallar om "att hålla ihop Sverige.. och att vi ska jobba tillsammans"

Går inte ihop med hur det ser ut i den 4e statsmakten.

Förresten är media numera alltmindre den 4e statsmakten, för det mesta verkar de ha tungan en halv meter upp i maktens röv.
    Media omnämns understundom som den 3:e statmakten. Den "4:e.statsmakten" torde vara en fri fantasi.
  • RMC
    absalon skrev 2017-06-21 15:53:36 följande:
    Media omnämns understundom som den 3:e statmakten. Den "4:e.statsmakten" torde vara en fri fantasi.
    Korrekt, om nu det skulle spela nån roll i sakfrågan.
  • RMC
    nihka skrev 2017-06-21 17:34:20 följande:
    Jo, jag har förstått att kalla folk vid öknamn är en vana du har.

Om du hade något av substans som gick att debattera så, men konspirationsteorier, grundlösa spekulationer och människors analer - no comment.

Hade du någon fråga om om hur SR agerade under demonstrationen, eller är du bara här för att fortsätta sprida grundlösa spekulationer och ge folk öknamn?
    Om du läser mina inlägg så får du väl försöka debattera,
    jag har inga specifika frågor till dig som du inte kan vill eller vet något om.

Liten sammanfattning till dig så du vet vad du slipper debattera om.

Jag anser inte att SR är opartiska, SVT försöker vara opartiska men har problem med en alltför stor del agendajournalister.

SR blev fångade på bild med ett demonstrationsplakat inne i sin buss, svaren på vad det gjorde där är minst sagt krystade och märkliga.
  • KillBill
    RMC skrev 2017-06-21 17:57:07 följande:

Jag anser inte att SR är opartiska, SVT försöker vara opartiska men har problem med en alltför stor del agendajournalister.

SR blev fångade på bild med ett demonstrationsplakat inne i sin buss, svaren på vad det gjorde där är minst sagt krystade och märkliga.
    Lägg ner det där. Det är konstaterat att journalisten från SR inget har med detta att göra.
  • RMC
    KillBill skrev 2017-06-21 18:03:55 följande:
    Lägg ner det där. Det är konstaterat att journalisten från SR inget har med detta att göra.
    Jag anser inte att detta är en megafråga, men det är knappast konstaterat att hon är oskyldig, det har vi bara hennes ord på.

faktum kvarstår, skylten stod i bussen. Om du/jag hade sett en sån skylt, hade du/jag ställt den i vår jobbe-buss??

Jag hade ju aldrig gjort det.
  • absalon
    KillBill skrev 2017-06-21 18:03:55 följande:
    Jag tror att du har helt rätt här.
    Historien med anti-SD-plakatet på en av Sveriges Radios reportagebussar luktar ful fejk lång väg. Klantigt försök att smutskasta SR för partiskhet. SR:s fiender får nog lov att hitta på något bättre.
  • RMC
    absalon skrev 2017-06-21 18:12:29 följande:
    Jag tror att du har helt rätt här.
    Historien med anti-SD-plakatet på en av Sveriges Radios reportagebussar luktar ful fejk lång väg. Klantigt försök att smutskasta SR för partiskhet. SR:s fiender får nog lov att hitta på något bättre.
    Håll koll på fakta, SRs reporter har själv sagt som förklaring att hon lagt plakatet i bussen, vad är det som är fejk sa du?
  • nihka
    RMC skrev 2017-06-21 17:57:07 följande:

Jag tycker det är högst omärkligt att någon plockar ner en skylt som någon har satt fast i bilen och att man sedan slänger den.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?