• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • klyban
    Digestive skrev 2023-12-26 13:19:02 följande:
    Över ett år har passerat och fortfarande enbart ett enda exempel på material som i Public Service exemplifierar och nyanserat konservativa sinnen. Ett avsnitt i en beredare serie, det var allt.

Det är bara att återkomma med någonting mer än trasig svenska och nonsens. I över 10 år så har du författat texter i dessa forum - i stort sett varje dag - och du kan fortfarande inte göra dig förstådd.

Och hur väl du läser och förstår texter framkommer det också.

Inte heller finns det någon välvilja som ger dig överseende eller som vill hjälpa till, sådant gör man sig förtjänt av och på den punkten faller du som en fura med ett rakt igenom barnsligt och störande beteende.

Du har intygat min uppfattning om Public Service och vill du påstå någonting annat så borde det vara motivation nog för att lära dig ordentlig svenska.

Vad är idén att skriva till dig när du inte kan språket? - en undermålig läsförståelse och du kan inte ens ge uttryck för det som du skälv vill förmedla, efter mer än tio års nästan daglig praktik, enbart här på Familjeliv. Det är inte rimligt någonstans.

Har du ingen motivation till att lära dig språket så kan det ge ett välbehövligt sprut att läsa texter så som du faktiskt skriver dem.

Inser att du producerar ett inlägg till där du aldrig påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Samt, när du lägger orden i munnen på mig, så är det bara du som säger och ingen annan.
    Intressant är att du försökt innan och det gick lika dåligt för dig den gången med.

Och rätt intressant, innan förstod du alltid vad jag sade, men när du gav upp sakligheten så förstår du inte längre.
    Det du berättar är att du trillat ned i ett "Rabbit hole" och inte ens är medveten om det.

Konspirationer är inte konservatism :whoco5::whoco5::whoco5:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-12-26 13:33:19 följande:

Inser att du producerar ett inlägg till där du aldrig påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Samt, när du lägger orden i munnen på mig, så är det bara du som säger och ingen annan.
    Intressant är att du försökt innan och det gick lika dåligt för dig den gången med.

Och rätt intressant, innan förstod du alltid vad jag sade, men när du gav upp sakligheten så förstår du inte längre.
    Det du berättar är att du trillat ned i ett "Rabbit hole" och inte ens är medveten om det.

Konspirationer är inte konservatism :whoco5::whoco5::whoco5:

Tiden flyter vidare och det finns fortfarande enbart ett exempel på material som exemplifierar och nyanserar konservativa sinne i Public Service - medan det finns gott om progressiva motsvarigheter i utbudet. Total obalans till den enes favör och på den andres bekostnad.

Vad det innebär förstår alla med en funktionell läsförmåga.

?Konspirationer är inte konservatism? - det finns inte en kotte som förstår vad du vill ha sagt eller om vad. Jag gissar på att ordet ?konspirationer? är fel och att det borde stå ?konspirationsteorier? istället men likväl hade det inte betytt någonting ändå i sammanhanget.

Och nej, det läggs inga ord i din mun utan jag har slutat att välvilligt förstå din svenska - av det som överhuvudtaget går att förstå.

Ditt existensvärde här skor sig på välvilliga svenskar och folk som har lärt sig språket - efter mer än tio års aktivitet så är det dags för dig att prova livet utan mitt stödhjul. Vi ställer högre krav på barn i det här landet så om det inte passar så är det bara att ställa krav därefter.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-12-26 14:53:17 följande:
    Tiden flyter vidare och det finns fortfarande enbart ett exempel på material som exemplifierar och nyanserar konservativa sinne i Public Service - medan det finns gott om progressiva motsvarigheter i utbudet. Total obalans till den enes favör och på den andres bekostnad.

?Konspirationer är inte konservatism? - det finns inte en kotte som förstår vad du vill ha sagt eller om vad. Jag gissar på att ordet ?konspirationer? är fel och att det borde stå ?konspirationsteorier? istället men likväl hade det inte betytt någonting ändå i sammanhanget.

Och nej, det läggs inga ord i din mun utan jag har slutat att välvilligt förstå din svenska - av det som överhuvudtaget går att förstå.

Ditt existensvärde här skor sig på välvilliga svenskar och folk som har lärt sig språket - efter mer än tio års aktivitet så är det dags för dig att prova livet utan mitt stödhjul. Vi ställer högre krav på barn i det här landet så om det inte passar så är det bara att ställa krav därefter.
    Vilken sorts konservatism vill du ha i PS?  Det finns ju många att välja på.. jag vet inte om det går att hitta någon libertarianism eller anarkism som kan ses som konservativsm, inte heller hednisk asa-tro, fast det senaste skulle kanske kunna ses som någon form av nationalkonservatism.. en hel del som på den tiden rörde sig bland BSS och sen SD och nynazister och långt före det nazisterna under tredje riket hade ju en dragning till nationalromantik och asa-tro..  

Ekonomisk konservativsm

Kulturkonservatism

Liberalkonservatism

Religionskonservatism

Socialkonservatism

Värdekonservatism

Eller kanske nationalkonservatism?

Vad i konservatismens grundförhållningsätt menar du att PS ska ha i sina program då, för att du ska klassas programmen som konservativa? 

Auktoritarism, disciplin, dygd, ansvar, familj, tro/religion, monarki, familj, hierarki.. eller något annan som du menar är konservativt?
    Jag har för mig att du tidigare förespråkade libertarianism och någon form av anarkism eller frihetlig ideologi, men jag kan minnas fel och saker kan ju ändras?
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-12-26 15:11:33 följande:
    Vilken sorts konservatism vill du ha i PS?  Det finns ju många att välja på.. jag vet inte om det går att hitta någon libertarianism eller anarkism som kan ses som konservativsm, inte heller hednisk asa-tro, fast det senaste skulle kanske kunna ses som någon form av nationalkonservatism.. en hel del som på den tiden rörde sig bland BSS och sen SD och nynazister och långt före det nazisterna under tredje riket hade ju en dragning till nationalromantik och asa-tro..  

Ekonomisk konservativsm

Kulturkonservatism

Liberalkonservatism

Religionskonservatism

Socialkonservatism

Värdekonservatism

Eller kanske nationalkonservatism?

Vad i konservatismens grundförhållningsätt menar du att PS ska ha i sina program då, för att du ska klassas programmen som konservativa? 

Auktoritarism, disciplin, dygd, ansvar, familj, tro/religion, monarki, familj, hierarki.. eller något annan som du menar är konservativt?
    Jag har för mig att du tidigare förespråkade libertarianism och någon form av anarkism eller frihetlig ideologi, men jag kan minnas fel och saker kan ju ändras?

Det spelar mindre roll men en tillräcklig spridning för att ge ordentlig nyans.

Även islamsk konservatism vore aktuellt om nu några representationsprinciper ska gälla. Vi har många konservativa muslimer i Sverige även om de sällan syns och hörs i sociala medier (eller i allmänhet).

"I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-12-26 15:35:09 följande:

Det spelar mindre roll men en tillräcklig spridning för att ge ordentlig nyans.

Även islamsk konservatism vore aktuellt om nu några representationsprinciper ska gälla. Vi har många konservativa muslimer i Sverige även om de sällan syns och hörs i sociala medier (eller i allmänhet).

Gör du skillnad på partiskhet/opartiskskhet i fråga om att olika livsåskådningar/politisk ideologisk och/eller intressen får utrymme i PS eller i fråga om att program är vinklade mot eller vinklade för olika livsåskådningar/politisk ideologi och eller intressen i PS?

Det verkar ju enligt aktuell forskning vara så att PS inte har någon partipolitiskt bias i fråga om nyheter. 

Så jag försöker förstå dels vad du menar med partisk och i vad du finner denna partiskhet.

Fler frågor följer
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-12-26 15:58:58 följande:
    Gör du skillnad på partiskhet/opartiskskhet i fråga om att olika livsåskådningar/politisk ideologisk och/eller intressen får utrymme i PS eller i fråga om att program är vinklade mot eller vinklade för olika livsåskådningar/politisk ideologi och eller intressen i PS?

Det verkar ju enligt aktuell forskning vara så att PS inte har någon partipolitiskt bias i fråga om nyheter. 

Så jag försöker förstå dels vad du menar med partisk och i vad du finner denna partiskhet.

Fler frågor följer
    Att representera de större grupperna i samhället proportionerligt är en given uppgift apropå de åtaganden som Public Services har åtagit sig.

Forskningsrapporten berörde valrörelsenyheter och ingenting mer. Att Public Service håller god standard i deras viktigaste uppgift för demokratin är också att klara av hoppet över ribban när den ligger som lägst.

Det framkommer redan i närliggande inlägg.

Shot.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-12-26 14:53:17 följande:

Det fanns en tid du älskade mitt språk och argument, vad hände?
    Undra då jag har då faan inte ändrat på mig.

Men inser än en gång att du glömmer av att påvisa att SVT/SR skulle inte vara opartiska.

Digestive skrev 2023-12-26 16:39:06 följande:
    Att representera de större grupperna i samhället proportionerligt är en given uppgift apropå de åtaganden som Public Services har åtagit sig.

Forskningsrapporten berörde valrörelsenyheter och ingenting mer. Att Public Service håller god standard i deras viktigaste uppgift för demokratin är också att klara av hoppet över ribban när den ligger som lägst.

Shot.

Hade det inte varit enklare och snabbare och bara svarat nej?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-12-26 17:15:24 följande:

Det fanns en tid du älskade mitt språk och argument, vad hände?
    Undra då jag har då faan inte ändrat på mig.

Men inser än en gång att du glömmer av att påvisa att SVT/SR skulle inte vara opartiska.

Digestive skrev 2023-12-26 16:39:06 följande:

Shot.

Hade det inte varit enklare och snabbare och bara svarat nej?

Nej.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-12-26 17:39:24 följande:
    Nej.

Visst var det så Solig

Så vad hände?

• Digestive
    klyban skrev 2023-12-26 17:46:36 följande:

Visst var det så Solig

Så vad hände?

Nej, älskar vore ett alldeles för starkt uttryck men det kanske var så du kände.

Vi pratar om över tio år vilket för min del innebar att gå från slutet av min 20:årsålder till början av 40:årsåldern. Hade jag förblivit oförändrad under det tidsspannet i livet så vore det minst sagt olyckligt.

Jag tror dock att det handlar mer om att hålla med eller inte och att du har svårt för det senare och saknar basal respekt för meningsmotståndare.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?