• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • klyban
    OlManH skrev 2023-12-21 15:22:20 följande:
    Vad i hela svamlar du om? Du bemöter inte något av mina påståenden/argument och vräker som vanligt ur dig osammanhängande & oförståelig dynga 🤦?♂️

Jag tar slutsatsen att IGEN så får vi ett inlägg som berättar att SVT/SR förblir opartiska.

Och saklighet verkar inte vara din grej, så kanske nästa gång för dig.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    OlManH skrev 2023-12-21 15:22:20 följande:
    Vad i hela svamlar du om? Du bemöter inte något av mina påståenden/argument och vräker som vanligt ur dig osammanhängande & oförståelig dynga 🤦?♂️
    Det här är det bästa som vederbörande har att erbjuda - avgör själv om det är värt din tid och energi.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • klyban
    Digestive skrev 2023-12-21 20:13:30 följande:
    Det här är det bästa som vederbörande har att erbjuda - avgör själv om det är värt din tid och energi.
    Det är en mycket intressant sak och se och att man hamnar på exakt samma punkt varje gång och att SVT/SR är opartiska.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-12-21 20:31:45 följande:
    Det är en mycket intressant sak och se och att man hamnar på exakt samma punkt varje gång och att SVT/SR är opartiska.
    Vore det sant så hade du kunnat argumentera för din sak men istället så upprepar du bara en ståndpunkt.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • klyban
    Digestive skrev 2023-12-21 21:19:13 följande:
    Vore det sant så hade du kunnat argumentera för din sak men istället så upprepar du bara en ståndpunkt.
    Upprepar ett faktum.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-12-21 21:24:47 följande:
    Upprepar ett faktum.
    Vore det ett faktum så hade du kunnat argumentera för din sak men istället så upprepar du bara en ståndpunkt.

Att byta ut ordet sant mot en synonym förändrar ingenting.

Din relation till fakta/sanning är tydligen vad du själv väljer att kalla för fakta/sanning.

• klyban
    Digestive skrev 2023-12-21 22:15:07 följande:
    Vore det ett faktum så hade du kunnat argumentera för din sak men istället så upprepar du bara en ståndpunkt.

Att byta ut ordet sant mot en synonym förändrar ingenting.

Din relation till fakta/sanning är tydligen vad du själv väljer att kalla för fakta/sanning.

Ska jag argumentera om något som ni inte ens försöker påvisa.
    Hur står det till?

Men inser att YTTERLIGARE ett inlägg till där SVT/SR förblir opartiska.

• Digestive
    klyban skrev 2023-12-21 23:26:57 följande:

Ska jag argumentera om något som ni inte ens försöker påvisa.
    Hur står det till?

Men inser att YTTERLIGARE ett inlägg till där SVT/SR förblir opartiska.

Konservativa kan avgöra huruvida medier representerar dem eller inte på samma grunder som du själv kan avgöra sådant.

Jag kan för all del förstå vart du kommer ifrån om du för egen del har svårigheter med att avgöra sådant men i annat fall är det självklarheter.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-12-22 01:25:07 följande:
    Konservativa kan avgöra huruvida medier representerar dem eller inte på samma grunder som du själv kan avgöra sådant.

Jag kan för all del förstå vart du kommer ifrån om du för egen del har svårigheter med att avgöra sådant men i annat fall är det självklarheter.

SÅ du valde skriva ett inlägg till som berättar att du har inget som ändrar om SVT/SR opartiskhet.
    Men lugnt, jag kan upprepa denna mening hur länge som helst, pga det är korrekt fakta.

Men det var humoristiske hur jag ska argumentera om något som inte sker med argument, jag nöjer mig med att inse att det är ett vekt försök att vända på det och där jag ska bevisa att inget är inget :lol:

Kommer ihåg när du diskuterade narkotikapolitik, så var du vansinniga på de som försökte just denna.
    Vad hände som det är helt plötsligt okey?

• Digestive
    klyban skrev 2023-12-22 01:35:43 följande:

SÅ du valde skriva ett inlägg till som berättar att du har inget som ändrar om SVT/SR opartiskhet.
    Men lugnt, jag kan upprepa denna mening hur länge som helst, pga det är korrekt fakta.

Men det var humoristiske hur jag ska argumentera om något som inte sker med argument, jag nöjer mig med att inse att det är ett vekt försök att vända på det och där jag ska bevisa att inget är inget :lol:

Kommer ihåg när du diskuterade narkotikapolitik, så var du vansinniga på de som försökte just denna.
    Vad hände som det är helt plötsligt okey?

Så du anser inte att det är partiskt när en stor del av befolkningens ideologiska (eller filosofiska) vistelse inte representeras proportionerligt i Public Service.

Det förklarar såklart också en del.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?