• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • Iskristall

I morse startade mensen, så i morgon påbörjar jag min IVF2!! Så spännande, både jag och sambon är exalterade nu...igen haha

• FörstaIVF

Kul Iskristall! Hoppas det går vägen denna gången :)

Har själv varit på första VUL efter 5 dagar med menopur... För det första så blöder jag fortfarande efter Proveran vilket är så jäkla frustrerande. Sen visade det sig att jag hade runt 7-8 blåsor i ungefär samma storlek, en av dom hade dock växt och blivit jättestor, typ 17 mm medans dom andra låg på runt 10mm. Läkaren sa att så länge dom mindre blåsorna hänger med och växer till sig tills nästa VUL på måndag så är det bara att köra på. Gör dom inte den och den här jätteblåsan tar allt så måste dom nog avbryta. Fan, fan, fan.... någon som har erfarenhet av detta?

• Sally Cinnamon

Ingen erfarenhet av just detta FörstaIVF men jag hoppas det stabiliserar sig för dig. Vi ligger nästan jämsides du och jag. Jag har sprutat sen i måndags, ska på vul på måndag jag också och se hur det gått, hoppas på plock typ på onsdag eller torsdag.

• stajlish
    Iskristall skrev 2016-01-28 11:19:44 följande:

I morse startade mensen, så i morgon påbörjar jag min IVF2!! Så spännande, både jag och sambon är exalterade nu...igen haha

Grattis! Lycka till! =)
  • Iskristall
    FörstaIVF skrev 2016-01-28 13:10:19 följande:

Kul Iskristall! Hoppas det går vägen denna gången :)

Har själv varit på första VUL efter 5 dagar med menopur... För det första så blöder jag fortfarande efter Proveran vilket är så jäkla frustrerande. Sen visade det sig att jag hade runt 7-8 blåsor i ungefär samma storlek, en av dom hade dock växt och blivit jättestor, typ 17 mm medans dom andra låg på runt 10mm. Läkaren sa att så länge dom mindre blåsorna hänger med och växer till sig tills nästa VUL på måndag så är det bara att köra på. Gör dom inte den och den här jätteblåsan tar allt så måste dom nog avbryta. Fan, fan, fan.... någon som har erfarenhet av detta?

Nä, jag har inte heller riktigt erfarenhet av detta. Mer än att fyra äggblåsor växte sig stora på ena äggstocken medan de andra blåsorna på andra äggstocken kom efter och vid ÄP fanns det bara mogna ägg på sidan med de fyrabåsorna. Så den här omgången hoppas jag att bägge äggstockar hänger på och att jag får ut fler ägg. Det var min första och hittills ända eerfarenhet.

Hoppas dina mindre växer till sig och att ni får ut många fina ägg!
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-01-28 17:12:53 följande:

Grattis! Lycka till! =)

Tack Stajlish! Hur går det för dig nu?
  • stajlish
    Iskristall skrev 2016-01-28 17:17:57 följande:
    Tack Stajlish! Hur går det för dig nu?
    Jag ruvar på... tiden går såååå sakta! =)
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-01-28 20:49:30 följande:

Jag ruvar på... tiden går såååå sakta! =)

Ruva, ruva. Jo, tiden går sakta när man ruvar. Men håll ut!
  • Calliope

Jag plussade idag på RD9!!! Nu är det bara att hålla tummarna att lillpyret stannar kvar.

• Iskristall
    Calliope skrev 2016-01-30 07:51:24 följande:

Jag plussade idag på RD9!!! Nu är det bara att hålla tummarna att lillpyret stannar kvar.

Underbart! Grattis! Fick du tillbaka ett 5-dagars?
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016