• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-01-23 19:30:00 följande:

Nu är jag ruvare igen! Blastocysten klarade upptiningen galant och har nu flyttat in i mig! Nu hoppas jag det är vår tur! Om två veckor vet vi :) Håll tummarna!

Ja vad bra! Håller tummarna!

Irrbloss: Håller tummarna för positivt äl-test snart!
  • stajlish
    Calliope skrev 2016-01-23 19:38:16 följande:
    Grattis. När har du testdag? Jag fick min blasto i torsdags och ska testa 2/2.
    6/2! Men tror jag kommer smygtesta lite innan... får se hur länge jag kan hålla mig. Har beräknad mens till den 4/2 så..vi får se =)
  • Sally Cinnamon

Imorgon UL för att kontrollera nedreglering. Hoppas det fungerat trots att jag varit grymt förkyld! Vore hemskt att behöva spraya en månad till. Har haft huvudvärk och svettats sjöar på nätterna så ser fram emot att slippa sprayen.

• stajlish
    Linnsan skrev 2016-01-26 07:48:16 följande:

kul med alla ruvare, här är det testdag den 6/2

Samma dag! Va kul =)
  • Regnbågsdröm

Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!

• FörstaIVF
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 06:50:45 följande:

Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!

Nej, vad tråkigt... :( Är hemskt ledsen för er skull...
    Ni får ta hand om varandra nu och förhoppningsvis har ni möjlighet att försöka igen senare i vår. Stor kram!
  • Calliope
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 06:50:45 följande:

Nej, vad tråkigt. Skickar en styrkekram till er.
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016