• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • irrbloss_83
    FörstaIVF skrev 2016-03-06 12:59:46 följande:

Hej! Nu kan jag för första gången kalla mig ruvare :) fick tillbaka en jäääättefin blastocyt, som läkaren förklarade det så nu är det bara att vänta... Testdag 17 mars!

Grattis! Vad roligt! Håller tummar och tår att blastisen vill fästa! 

Här är det RD10 nu, och det går segt! Men dagens stora händelse var när jag insåg att förra försöket började jag blöda lite på RD8 och blödde ordentligt på RD9. Så åtminstone har det gått längre än förra gången. Alltid nåt. :)
  • FörstaIVF
    irrbloss_83 skrev 2016-03-06 13:25:30 följande:
    Grattis! Vad roligt! Håller tummar och tår att blastisen vill fästa! 

Här är det RD10 nu, och det går segt! Men dagens stora händelse var när jag insåg att förra försöket började jag blöda lite på RD8 och blödde ordentligt på RD9. Så åtminstone har det gått längre än förra gången. Alltid nåt. :)
    Man håller ju verkligen hårt i varje ny milstolpe som man lyckas passera... :) Men då har du testdag rätt snart ju! Håller tummarna!
  • amandawic
    FörstaIVF skrev 2016-03-06 12:59:46 följande:

Hej! Nu kan jag för första gången kalla mig ruvare :) fick tillbaka en jäääättefin blastocyt, som läkaren förklarade det så nu är det bara att vänta... Testdag 17 mars!

Grattis till ruvningen! :)
  • FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-03-07 08:11:23 följande:
    Grattis till ruvningen! :)
    Tack! Fick dock en klump i halsen för jag precis mail från kliniken om att vi inte fick nåt till frysen...
  • amandawic
    FörstaIVF skrev 2016-03-07 09:06:01 följande:
    Tack! Fick dock en klump i halsen för jag precis mail från kliniken om att vi inte fick nåt till frysen...
    Åh nej! :( 
    Men ni får vara hoppfulla om att det här är ert guldägg! :) 

Vilket försök är ni inne på nu? (Du kanske har skrivit det tidigare)

Vi väntar på vårt besked.. Vi bör få hem ett brev på posten i veckan, man är ju riktigt nervös! 

Men jag förstår din känsla! Sådär hade ju jag förra gången eftersom vi endast fick ut 1 ägg vid ÄP :/ 

Styrkekramar!
  • FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-03-07 09:13:45 följande:
    Åh nej! :( 
    Men ni får vara hoppfulla om att det här är ert guldägg! :) 

Vilket försök är ni inne på nu? (Du kanske har skrivit det tidigare)

Vi väntar på vårt besked.. Vi bör få hem ett brev på posten i veckan, man är ju riktigt nervös! 

Men jag förstår din känsla! Sådär hade ju jag förra gången eftersom vi endast fick ut 1 ägg vid ÄP :/ 

Styrkekramar!
    Jag har gjort två äggplock men detta är första gången vi faktiskt har fått tillbaka ett ägg. Man kan ju inte göra så mkt utan bara hoppas!
  • amandawic
    FörstaIVF skrev 2016-03-07 11:54:53 följande:
    Jag har gjort två äggplock men detta är första gången vi faktiskt har fått tillbaka ett ägg. Man kan ju inte göra så mkt utan bara hoppas!
    Men då är det ju en supervinst att ni fick tillbaks ett denna gången! :)

Jag tror absolut att det där är ert lilla guldägg! Försök tänka så du med, vet att det är jättesvårt!
    Idag har jag en sån dag att allt känns jobbigt och man irriterar sig på allt. Känner mig gravid men man vågar inte ta ut ngt i förskott och då kommer alla hjärnspöken! Bah!
  • amandawic

Fick ett mail från kliniken nu.

2 starka kämpar (blastocyster) fick vi till frysen Glad

• irrbloss_83
    FörstaIVF skrev 2016-03-07 08:07:06 följande:
    Man håller ju verkligen hårt i varje ny milstolpe som man lyckas passera... :) Men då har du testdag rätt snart ju! Håller tummarna!
    Tack så mycket, bara 1,5 dygn kvar nu...
    FörstaIVF skrev 2016-03-07 09:06:01 följande:
    Vad tråkigt! Men du fick ett till ET i alla fall och det kanske är guldägget!
    amandawic skrev 2016-03-07 13:44:38 följande:

Yey! Det är ju bra :)

Idag har jag jobbat första dagen efter FET för 11 dagar sedan, föll sig så väl att jag hade en jourkompvecka inplanerad sedan tidigare. Men idag kändes det verkligen att kroppen är påverkad av hormonerna. Var vansinnigt varm hela dagen och vi har en rätt kall arbetsplats i vanliga fall. Hoppas verkligen det är graviditet och inte bara de hormoner jag pillar i mig. 

• FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-03-07 13:44:38 följande:

Bra jobbat! :)
  • FörstaIVF

Det har varit tyst här ett tag, hur går det för alla??
    Själv är jag på ruvardag 8 med en blastocyst... Känner inte sådär jättemycket men på tjuvtestet i torsdags så fanns det ett svaaagt plus! Testade imorse med o plusset har blivit starkare. Frågan är bara hur mkt glad man vågar bli... Det finns ju risk att det går på skogen ändå ju.. Men nu har vi iaf kommit ett steg närmare målet!

• happy15
    FörstaIVF skrev 2016-03-13 10:12:33 följande:

Det har varit tyst här ett tag, hur går det för alla??
    Själv är jag på ruvardag 8 med en blastocyst... Känner inte sådär jättemycket men på tjuvtestet i torsdags så fanns det ett svaaagt plus! Testade imorse med o plusset har blivit starkare. Frågan är bara hur mkt glad man vågar bli... Det finns ju risk att det går på skogen ändå ju.. Men nu har vi iaf kommit ett steg närmare målet!

Men vad härligt, grattis! Klart du ska vara glad. Allt kan hända men gläds med varje dag det är bra är min inställning nu. Annas kommer vi ju gå oroliga ständigt :)

Själv var jag just på VUL och ska till äggplock på onsdag, spännande! Hoppas på ett fint friskt ägg denna gången.

Hur går det för er andra?
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016