• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • Nmg

Har skickat PM till dig

Iskristall skrev 2016-01-17 10:54:58 följande:

Skönt att det rullar på bra! Du får gärna skicka ett pm om ditt VUL!

Nu tror jag jag haft äl, så runt den 29:e jan tror jag mensen dyker upp. Det blir kort protokoll den här gången också fadt med annan medicin, Elonva. Hade aldrig hört talas om den. Ska bli spännande. Har försökt googla på den, finns några bra personberättelser om den. Det är bara att hålla tummarna!

Kram

• irrbloss_83
    stajlish skrev 2016-01-17 13:22:10 följande:

Idag blev det en glad gubbe på ägglossningstestet så nu blir det FET om sex dagar! =)

Vad roligt! 

Jag har ingen glad gubbe än, och jag håller alla tummar för att gubben heller sig undan även imorgon. De gör inte FET på söndagar i Falun så jag vill inte ha glad gubbe en måndag! :)
  • Regnbågsdröm

Vänner - hur långt har folk kommit i den här gruppen? Och hur mår ni nu?
    Kan vi inte göra en liten lista?
    Kram!

• stajlish
    Iskristall skrev 2016-01-17 13:48:19 följande:
    Oh så spännande! Får ni sexförbud nu då eller hur fungerar det?
    Tror jag inte, dom har inte sagt nåt om det så det är nog lugnt ;) 
    Lördag kl 14.00 ska vi till Sahlgrenska för FET, så snart är jag ruvare...igen!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2016-01-17 13:48:19 följande:
    Oh så spännande! Får ni sexförbud nu då eller hur fungerar det?
  • stajlish
    Iskristall skrev 2016-01-16 16:47:07 följande:

Jag var på ivf-kliniken igår. Nu ska jag få testa en annan fsh stimulerande medicin, Elonva. Verkar inte finnas mycket information om den mer än att den är en depåspruta som räcker i 7dagar. Så det blir lite färre sprutor. Den ska stimulera till att flera äggblåsor bildas. Hoppas den stimulerar mig bättre än tidigare behandling.

Hoppas på det! =)
  • stajlish
    irrbloss_83 skrev 2016-01-17 20:28:23 följande:
    Vad roligt! 

Jag har ingen glad gubbe än, och jag håller alla tummar för att gubben heller sig undan även imorgon. De gör inte FET på söndagar i Falun så jag vill inte ha glad gubbe en måndag! :)
    Lördag blir det FET för mig! :) Ok, så ingen glad gubbe idag heller hoppas vi då!
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-01-18 20:29:42 följande:

Vad händer om du släpper ett ägg och ni har sex och det blir befruktat spontant?

Snart dags för dig att bli ruvare igen!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2016-01-18 20:39:54 följande:
    Vad händer om du släpper ett ägg och ni har sex och det blir befruktat spontant?

Snart dags för dig att bli ruvare igen!
    Ingen aning? Sen tror jag chanserna är så minimalt små att det skulle ske med tanke på fem år av oskyddat sex o försök och orsaken är att makens simmare är för få för o befrukta ett ägg på naturlig väg :) Så det hade ju varit typiskt! Men vi hade faktist sex igår men han kom inte i mig, för säkerhets skull.. men jag tror ändå att dom hade informerat om det ifall det skulle va en risk?! :)
  • irrbloss_83
    stajlish skrev 2016-01-18 20:31:48 följande:
    Lördag blir det FET för mig! :) Ok, så ingen glad gubbe idag heller hoppas vi då!
    Ingen glad gubbe idag, tjoho! Så nu är det fritt fram för gubben ända tills nästa måndag, ju tidigare desto bättre :P
    stajlish skrev 2016-01-18 20:43:43 följande:
    Ingen aning? Sen tror jag chanserna är så minimalt små att det skulle ske med tanke på fem år av oskyddat sex o försök och orsaken är att makens simmare är för få för o befrukta ett ägg på naturlig väg :) Så det hade ju varit typiskt! Men vi hade faktist sex igår men han kom inte i mig, för säkerhets skull.. men jag tror ändå att dom hade informerat om det ifall det skulle va en risk?! :)

Jag tror det är så de tänker. Varför skulle det plötsligt hända nu när det inte hänt de senaste åren liksom. Och om det gör det så blir det väl tvåäggstvillingar va?
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016