• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • Iskristall

Jag/vi ska till kliniken i morgon och gå igenom nästa omgång med medicinändringar osv. Skönt att det händer nåt igen. Tyvärr tror jag dock att min cykel blir lång den här gången, så lär få vänta på mensen...

• Regnbågsdröm
    Iskristall skrev 2016-01-14 12:32:47 följande:
    Håller tummarna gör era 4 ägg och befruktningen! Har ni bytt donator sen förra gången om jag får fråga? Du behöver inte svara om du inte vill
    Ja, vi har bytt donator. Så vi hoppas att den här är bättre. Tack för tummhåll.
  • FörstaIVF
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-14 11:05:43 följande:

Äggplocket klart. Blev 4 ägg. Färre än sist och det känns lite jobbigt. Samtidigt vet man ju att det bara krävs ett guldägg för att det ska funka. Vi hoppas så att mina 4 ägg är de där perfekta äggen. Imorgon får vi veta om det blivit någon befruktning. Livrädd och orolig för tiden emellan nu. Men håller mina tummar fortfarande, släpp inte dem ni heller - ni som hoppas på oss. Kram!

Jag håller med dig, väntan på att höra om äggen blivit befruktade är sååååå jobbig!!  Du får hålla oss uppdaterade!

Vill att tiden ska fort nu så att vi också är där snart!
  • Regnbågsdröm
    FörstaIVF skrev 2016-01-14 15:26:21 följande:
    Jag håller med dig, väntan på att höra om äggen blivit befruktade är sååååå jobbig!!  Du får hålla oss uppdaterade!

Vill att tiden ska fort nu så att vi också är där snart!
    Ja, den tiden. Men för oss känns även tiden från eventuell befruktning till insättning värst. Eftersom det var där det sket sig förra gången. Men nu känns väntan på befruktning också hemsk. Ush.
  • Calliope

Fick svar idag att jag ska få tillbaka en blastocyst 21/1 och det känns som en evighet tills dess. När jag gjorde min IVF fick jag tvådagars odlade tillbaka så jag hoppas det funkar bättre nu när det är en blasto.

• Regnbågsdröm

3 befruktade ägg fick vi! Insättning imorgon om allt går som det ska. Blev så lycklig och lättad av resultatet. Samtidigt börjar vårt kritiska och jobbigaste dygn nu, då det var här det sket sig förra gången. Nu hoppas vi att byte av donator, samt till menopur, ska göra att mina ägg delar sig som de ska. Släpp inte era tummar!

• Calliope
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-15 10:21:02 följande:

3 befruktade ägg fick vi! Insättning imorgon om allt går som det ska. Blev så lycklig och lättad av resultatet. Samtidigt börjar vårt kritiska och jobbigaste dygn nu, då det var här det sket sig förra gången. Nu hoppas vi att byte av donator, samt till menopur, ska göra att mina ägg delar sig som de ska. Släpp inte era tummar!

Jättebra att tre befruktades. Jag håller tummarna att ni får tillbaka ett guldägg imorgon.
  • Iskristall
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-15 10:21:02 följande:

Yay! Stort lycka till!
  • Regnbågsdröm

JAG RUVAR!!
    Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger! Tack till alla som hållit tummarna, ni kan ju gärna fortsätta månaden ut om ni vill

Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016