• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • Iskristall

[quote=76235598][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-01-16 14:01:23 följande:[/quote-nick]JAG RUVAR!!

Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger! Tack till alla som hållit tummarna, ni kan ju gärna fortsätta månaden ut om ni vill [/quote

Yay!

Stort lycka till nu!!

• Iskristall

Jag var på ivf-kliniken igår. Nu ska jag få testa en annan fsh stimulerande medicin, Elonva. Verkar inte finnas mycket information om den mer än att den är en depåspruta som räcker i 7dagar. Så det blir lite färre sprutor. Den ska stimulera till att flera äggblåsor bildas. Hoppas den stimulerar mig bättre än tidigare behandling.

• Nmg

Va roligt att du får

Sätta igång igen

Iskristall skrev 2016-01-16 16:47:07 följande:

Jag var på ivf-kliniken igår. Nu ska jag få testa en annan fsh stimulerande medicin, Elonva. Verkar inte finnas mycket information om den mer än att den är en depåspruta som räcker i 7dagar. Så det blir lite färre sprutor. Den ska stimulera till att flera äggblåsor bildas. Hoppas den stimulerar mig bättre än tidigare behandling.

• Iskristall
    Nmg skrev 2016-01-16 20:08:42 följande:

Va roligt att du får

Sätta igång igen

Heeej Nmg! Hur mår du?

Japp, bara mensen tänker komma så. Jag tror det blir lång väntan den här gången. Cd23 idag och jag har ingen bekräftad äl än
  • Nmg

Hej på dig, förstår att det måste vara super jobbigt att vänta på

Mensen. När man vill ha den så kommer den inte när man inte vill ha den så kommer den. Haha. Ska Du göra kort protokoll? Här är det bra, rullator bra hittills. Var på VUL i fredags oxå. Kram

Iskristall skrev 2016-01-16 21:27:39 följande:

Heeej Nmg! Hur mår du?

Japp, bara mensen tänker komma så. Jag tror det blir lång väntan den här gången. Cd23 idag och jag har ingen bekräftad äl än

• Nmg

Rullar på bra inte rullator haha...

Nmg skrev 2016-01-17 10:14:48 följande:

Mensen. När man vill ha den så kommer den inte när man inte vill ha den så kommer den. Haha. Ska Du göra kort protokoll? Här är det bra, rullator bra hittills. Var på VUL i fredags oxå. Kram

• Iskristall
    Nmg skrev 2016-01-17 10:14:48 följande:

Skönt att det rullar på bra! Du får gärna skicka ett pm om ditt VUL!

Nu tror jag jag haft äl, så runt den 29:e jan tror jag mensen dyker upp. Det blir kort protokoll den här gången också fadt med annan medicin, Elonva. Hade aldrig hört talas om den. Ska bli spännande. Har försökt googla på den, finns några bra personberättelser om den. Det är bara att hålla tummarna!

Kram
  • stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-16 14:01:23 följande:

JAG RUVAR!!
    Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger! Tack till alla som hållit tummarna, ni kan ju gärna fortsätta månaden ut om ni vill

Grattis! Lycka till =) ruvartiden är jobbig, men spännande :) Hålle tummarna för er nu!
  • stajlish

Idag blev det en glad gubbe på ägglossningstestet så nu blir det FET om sex dagar! =)

• Iskristall
    stajlish skrev 2016-01-17 13:22:10 följande:

Idag blev det en glad gubbe på ägglossningstestet så nu blir det FET om sex dagar! =)

Oh så spännande! Får ni sexförbud nu då eller hur fungerar det?
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016