Maran73 skrev 2017-02-13 13:57:32 följande:
Hej du!
Ok, då är jag med.
Tyvärr har vi tvärtom fått tråkiga besked idag, två embryon av taskig kvalité kvar, som det som det ser ut nu knappt är någon idé att göra gentest på.... min koordinator sa att de ska meddela status imorgon igen (det ena utvecklats långsammare än beräknat) men att det tyvärr ser mörkt ut även denna gång.
Damp ner på botten en stund, men kom snabbt tillbaka igen. Jag var liksom beredd på detta resultat, men det blev så abrupt! Har nu "sagt farväl" till längtan efter ett genetiskt gemensamt barn, och välkomnar ÄD som plan B. Numera plan A.
Mejlat den klinik vi vill byta till, fick snabbt svar och blanketter att fylla i. Ska få våra journaler från nuvarande klinik också och skicka.
Dags för möte! Ha det bra så länge!
beklagar verkligen, mycket tråkigt samtidigt så om du ställt in dig på att det kanske ej kommer att fungera (men hoppet finns ju alltid där) så faller man inte lika tungt och ni har ju faktiskt en plan som ni reflekterat över och undersökt under en tid så är ju ej främmande för er. Låter så vettigt och sunt det du nu gör, att du direkt börjar hoppa på den andra möjligheten nu i dina tankar och måste ju ändå någonstans vara lite glädje i det nu ändå Jag var också förberedd (lite väl mkt kanske) om att det kunde bli mf, bli komplikationer och kanske ej fungera, kändes nästan för bra för att vara sant om det enda ägget vi hade att jobba på på naturlig väg skulle vara "the golden egg" och jag gick största delen av tiden faktiskt och oroade mig över att något skulle gå fel än att känna mig avslappnad och trygg i min graviditet.
Men då behövde du heller inte vänta i hela 3 veckor, det var därför jag ifrågasatte det eftersom dem redan började ge besked om kvaliten på embryon.
Däremot så har jag en fråga, varför har ni gjort detta i Riga? (är inte så insatt i just denna biten) Har det med kostnad att göra eller för att Sverige har en åldersgräns på detta?
Ja själva har vi nu 6 månader på oss att fundera, men det är ju alltid kvinnan som skall gå igenom den fysiska processen, det jag känner spontant redan idag med tanke på min ålder är att jag också vill först göra ÄP och kolla kvalitén först om jag nu lyckas producera mer ägg mot all förmodan (men är ju givetvis en kostnadsfråga också), inte bara köra på naturlig väg och chansa när man vet att oddsen kan vara obefintliga. Vill ej gå igenom den oron, psykiska påfrestningen och även fysiska, och allt som kommer omkring med ett förhållande som får sig rejäla utmaningar då man kommer helt i obalans. Sen har vi också tid att verkligen undersöka och fundera möjligheterna med insemination som en Bplan även för oss.
Lycka till med framtida planer, önskar er allt gott, och givetvis får du gärna uppdatera läget när du har tid och om du orkar.