• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • hannisen81

Grattis :)
    Idag vakna ja med halsbränna :( hatart!! Känns lite tidigt för de när man bara är i v 3+6 ?? Blir nervös att mensen ska komma nästa vecka ändå.. Fast ja ser tydligt ljusrött streck på gravtesten!

• hannisen81
    Annsan82 skrev 2016-01-15 21:56:27 följande:

Ni som får göra ul tidigt; vad krävs för att få till det?

Efter mitt andra barn fick jag en lungemboli därav att ja får göra ul tidigt å bli inställd på fragminsprutor under hela grav å några månader efter! :)
  • emzerus

Hej!

Är gärna med er här i den här gruppen :) 
    Plussade igår på äl+12 så är visserligen rätt tidigt men jag väljer att vara optimistisk (trots 5 tidiga missfall senaste året) men nu är det vår tur har jag bestämt :)

Beräknad födsel enligt app är 27 september. 
    jag är 32 år (fyller 33 den 28 september) och min man är 36. Detta är vårt första barn o vi har försökt sen september 2014. 

Mina symtom är molvärk, huvudvärk o extremt ömma bröst. 

Grattis till er alla <3

• potatissoppa_

Jag plussade imorse, på vad jag tror är 5+5 :) :) men är livrädd då jag blev gravid nu direkt efter missfall utan mens emellan.. Hoppas den stannar denna gången :) vad har ni för sympton?

• Annsan82
    hannisen81 skrev 2016-01-16 09:44:51 följande:

Efter mitt andra barn fick jag en lungemboli därav att ja får göra ul tidigt å bli inställd på fragminsprutor under hela grav å några månader efter! :)

Ok då förstår jag. Håller tummarna för att du slipper det denna gång.
  • hannisen81
    Annsan82 skrev 2016-01-16 12:06:00 följande:
    Ok då förstår jag. Håller tummarna för att du slipper det denna gång.
    Ja tack :) men nu får ja ju i förebyggande så de ska inte va nån fara :)
  • fotbollsmorsan

Jag vet inte om man behöver ha en speciell anledning till att få ett tidigt ultraljud. Iallafall inte hos en privat klinik där undersökning kostar runt 600 =) jag vill gärna ha ett tidigt ul för att om ett litet hjärta slår minskar risken för missfall avsevärt och jag kan njuta fullt ut! Dock känns denna graviditeten annorlunda än den förra.

• hannisen81
    fotbollsmorsan skrev 2016-01-16 12:52:45 följande:

Jag vet inte om man behöver ha en speciell anledning till att få ett tidigt ultraljud. Iallafall inte hos en privat klinik där undersökning kostar runt 600 =) jag vill gärna ha ett tidigt ul för att om ett litet hjärta slår minskar risken för missfall avsevärt och jag kan njuta fullt ut! Dock känns denna graviditeten annorlunda än den förra.

Nä de behöver man Bälinge om man går till en privat, de tror inte ja heller :) håller med dej! Hade ja inte fått ett vul så hade jag åxå betalat för ett!! Längtar till V8 :)
  • emzerus

Jag plussade på äl+12 och idag äl+14 är plusset fortfarande lika svagt som för 2 dagar sen. Någon av er som bara fått svaga plus som det ändå gått bra för?

• Fröken W

Åh vad spännande!

Jag plussade igår, första barnet. Det känns så overkligt men fantastiskt.

Tänkte ringa mvc i veckan...eller när gör man det?

Osäker hur långt in i graviditeten jag är eftersom min mens varit så oregelbunden senaste 1,5 året. Men bör ligga runt äl+17 idag.

Symtom är väl lite molande värk, typ lätt mensvärk, svullen över mage och bröst, ömma bröst, trötthet.

Än så länge är det bara jag och sambon som vet... Tänker nog inte berätta för någon annan före v.12 förutsatt att jag mår bra. Men samtidigt vill man ju gärna dela med sig av sin lycka.

Hur gör ni andra?

Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)