• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • ikna

Hoppar på här jag med :)
    Plussade idag 2 dagar innan bim men har likt min förra graviditet haft en känsla att det händer något där inne, har ett missfall i mitt bagage i april förra året så vi sitter på helspänn att denna ska gå vägen.

Grattis alla :)

• Anonym (Mamma till 3)
    Dagerman skrev 2016-01-19 12:55:44 följande:

INTE ditt fel att du är gravid. Man är TVÅ om det och en vuxen man borde veta "konsekvenserna"! Precis som du vet om det men är redo att ta ditt ansvar. Stå på dig och LYCKA TILL med allt!

Tack det svaret värmde verkligen .
    sandiepie skrev 2016-01-19 13:43:28 följande:

Väldigt tråkigt när en vuxen människa inte kan se till de andras bästa! Din hälsa går före allt. Märkligt att han inte vill ha dig frisk och slippa se dig orolig pga dina p-piller. Berätta för honom hur det ligger till och förklara att det enda som hade kunnat "förhindra" detta är kondom! Då inga andra preventinmedel är aktuellt. Ni båda vet hur barn blir till, då kunde ni båda varit extra strikta med kondom eller avstått samlag. Hur hårt de än låter :/

Oavsett vad så hoppas jag allting löses på bästa sätt och att han får ta sitt ansvar! Försök drömma dig bort lite och njut av det hela.

Självklart har du rätt. Har sen yngsta föddes bara haft sex en handfull ggr och ja det räcker ju. För min del hade sexet kunnat kvitta, inte varit så jätte sugen på sex sen förlossningen :/.

På nått vis löser det sig, på ett eller annat vis :).

Och ja, trots oron över särbons reaktion så njuter jag och längtar till september
  • Anonym (Gravid med nr3)
    Dagerman skrev 2016-01-19 10:35:37 följande:
    Grattis till pluset och hoppas det löser sig till det bästa för er! När ska ni få träffa kurator?

Önskar att jag fick minskad matlust också.. Vräker i mig i vanlig ordning. :'(
    Tack så mycket Dagerman. Vi träffade en kurator idag och det gick faktiskt riktigt bra. Nu känns allt återigen bara toppen. Om allt går vägen så är det bf 17 september.
    Anonym (Mamma till 3) skrev 2016-01-19 11:24:30 följande:
    Är lite i samma sits här. Kom in på att skaffa en till för ett tag sedan och särbon sa att han inte vill ha en till att han är nöjd som det är nu. Men han skyddar sig inte, det är tydligen min uppgift trots att han vet att jag fick problem med blodådror som svullnar och sen spricker under huden av mina minipiller. Började noja över proppar :/. Gör rätt ont. Sa till honom att jag borde sluta med pillrena, men han tyckte jag skulle fortsätta :/. Så mkt brydde han sig om min hälsa :/.

Nu är jag gravid i v7 enligt app och vet inte vad jag ska göra.
    Grattis till dig Mamma till 3. Du ska veta att det är ABSOLUT inte ditt fel att du nu är gravid i v.7. Din särbo får faktiskt skylla sig själv om han inte kan styra sin kåthet utan att använda skydd. Vilket jag även sagt till min man, då jag inte kan äta p-piller, mini-piller osv...

• Anonym (Mamma till 3)
    Anonym (Gravid med nr3) skrev 2016-01-19 17:57:06 följande:

Tack så mycket Dagerman. Vi träffade en kurator idag och det gick faktiskt riktigt bra. Nu känns allt återigen bara toppen. Om allt går vägen så är det bf 17 september.Grattis till dig Mamma till 3. Du ska veta att det är ABSOLUT inte ditt fel att du nu är gravid i v.7. Din särbo får faktiskt skylla sig själv om han inte kan styra sin kåthet utan att använda skydd. Vilket jag även sagt till min man, å då jag inte kan äta p-piller, mini-piller osv...

Tack detsamma .

Såklart har du ju rätt i det du skriver.
  • Anonym (Mamma till 3)

Någon mer som redan fått lägga undan sina vanliga byxor redan? Jag måste ha dom uppknäppta så investerade i gravidleggings istället. Knappgylfen på byxorna skär in i magen.

• Smurfsahlin

Hoppas kunna hoppa in i denna tråd. Tog ett test i em bim -2/3 som var svagt men tydligt.

Ska ta ett digitalt i helgen tänkte jag. Om allt går vägen beräknas 29 september.

Än känner jag av trötthet och lätt molvärk mage.

• sandiepie
    Anonym (Mamma till 3) skrev 2016-01-19 21:32:20 följande:

Någon mer som redan fått lägga undan sina vanliga byxor redan? Jag måste ha dom uppknäppta så investerade i gravidleggings istället. Knappgylfen på byxorna skär in i magen.

Jag har börjat springa i mina mjukisar här hemma! Trär på mig mina superstrech jeans om jag ska iväg.. Haha :) blir en tur till Ullared nästa vecka, så ska införskaffa snyggare mjukisar och även lite leggings :) min mage är uppsvälld som tusan! Har ju lite smått hull också ;)
  • sandiepie
    Smurfsahlin skrev 2016-01-19 21:36:46 följande:

Hoppas kunna hoppa in i denna tråd. Tog ett test i em bim -2/3 som var svagt men tydligt.

Ska ta ett digitalt i helgen tänkte jag. Om allt går vägen beräknas 29 september.

Än känner jag av trötthet och lätt molvärk mage.

Välkommen! Grattis till plusset!

Jag tog Clearblue digitaltest 10 dagar efter ÄL. Det sa INTE gravid. Antagligen var mina hormon nivåer inte tillräckligt höga, även om de vanliga gravtesten visade positivt. Men! 14 dagar efter ÄL så fick jag Gravid 1-2 på ett digital test, så var inte för ivrig! Haha :) Kan också rekommendera Apotea.se, där kostar Clearblue digital 99kr jämfört med alla andra hemsidor eller på Apoteket.
  • Anonym (Mamma till 3)
    sandiepie skrev 2016-01-20 00:08:17 följande:

Jag har börjat springa i mina mjukisar här hemma! Trär på mig mina superstrech jeans om jag ska iväg.. Haha :) blir en tur till Ullared nästa vecka, så ska införskaffa snyggare mjukisar och även lite leggings :) min mage är uppsvälld som tusan! Har ju lite smått hull också ;)

Jo jag har också lite hull sen tidigare, tyvärr. Eller rätt degig mage efter tre graviditer .
  • mona83

Äsch jag dumpar min anonymitet (mamma till 3) .

Vart slänger man dom digitala testen? Har förut bara använt vanliga test. Men var ju tvungen att testa digitalt med nu. Även om det gjorde mig som ett stort frågetecken när 1-2 dök upp.

Men insåg att jag gillar vanliga test bättre, för där dyker resultatet upp mkt fortare. Orka vänta i ett par minuter på det

L.O.V.E
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)