• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • Dagerman

Jag och mannen firade med att köpa en liten bodie igår. Kändes på något sätt mer verkligt och lättare att ta in. Jag tänker att oavsett vad som händer kommer inte ett litet plagg spela någon roll. Man blir nog varken mer eller mindre ledsen och det kanske är viktigt att få ta ut lite glädje i förskott. (Tänker på att egentligen inte köpa något innan v12 men oj vad svårt det var att förbli vid sina sinnesfulla bruk)

Hur tänker ni andra? Har ni köpt något? :)

• mona83
    Dagerman skrev 2016-01-20 07:00:37 följande:

Jag och mannen firade med att köpa en liten bodie igår. Kändes på något sätt mer verkligt och lättare att ta in. Jag tänker att oavsett vad som händer kommer inte ett litet plagg spela någon roll. Man blir nog varken mer eller mindre ledsen och det kanske är viktigt att få ta ut lite glädje i förskott. (Tänker på att egentligen inte köpa något innan v12 men oj vad svårt det var att förbli vid sina sinnesfulla bruk)

Inte köpt nått än men funderar på att köpa dom där byxorna jag har suktat efter ett bra tag och min minsting var för stor med en stl för .
    L.O.V.E
  • LiaMirjam
    Smurfsahlin skrev 2016-01-19 21:36:46 följande:

Hoppas kunna hoppa in i denna tråd. Tog ett test i em bim -2/3 som var svagt men tydligt.

Ska ta ett digitalt i helgen tänkte jag. Om allt går vägen beräknas 29 september.

Än känner jag av trötthet och lätt molvärk mage.

Grattis!!! Kan du hålla dig till helgen? ????
  • Anonym (Gravid med nr3)
    Anonym (Mamma till 3) skrev 2016-01-19 21:32:20 följande:

Någon mer som redan fått lägga undan sina vanliga byxor redan? Jag måste ha dom uppknäppta så investerade i gravidleggings istället. Knappgylfen på byxorna skär in i magen.

Jag känner av uppsvälld mage mot kvällen, så än kan jag ha mina jeans. Använder dock mest leggins. Leggins och tunika kommer man långt med.=)

När och hur kommer ni alla berätta för jobbet?

Hur mår ni alla nu? Själv mår jag bara bra, känner än brösten, kissar oftare, illamående får jag mer på kvällen. Svullen mage mot kvällen också.
  • Anonym (Gravid med nr3)
    Dagerman skrev 2016-01-20 07:00:37 följande:

Vi har inte köpt något ännu. Har mycket i klädesväg från barn 1 & 2. Men när jag känner mig mer gravid kommer jag inte kunna hålla mig från att shoppa till bebis. Men små spanar på blocket efter saker gör jag =)
  • jevana

Har ni symptom? Lite molvärk till och från, lite illamående om jag låter mig bli hungrig och ömma bröst. Oroar mig dock över att ömheten i brösten kommer och går, idag ömmar endast det högra..!? Fjuttiga 4+3 i graviditetskalendern..

• Dagerman
    jevana skrev 2016-01-20 09:19:26 följande:

Har ni symptom? Lite molvärk till och från, lite illamående om jag låter mig bli hungrig och ömma bröst. Oroar mig dock över att ömheten i brösten kommer och går, idag ömmar endast det högra..!? Fjuttiga 4+3 i graviditetskalendern..

Så gör mina med. Mest på kvällen och morgonen. Ibland inget alls ibland bara ena. Tror det är vanligt? :) Annars känner jag bara lite växtvärk, inget illamående (ännu?).
  • SaWi
    Anonym (Gravid med nr3) skrev 2016-01-20 09:08:58 följande:

Jag känner av uppsvälld mage mot kvällen, så än kan jag ha mina jeans. Använder dock mest leggins. Leggins och tunika kommer man långt med.=)

När och hur kommer ni alla berätta för jobbet?

Hur mår ni alla nu? Själv mår jag bara bra, känner än brösten, kissar oftare, illamående får jag mer på kvällen. Svullen mage mot kvällen också.

Ja har redan berättat för min chef. Vet att de e väldigt tidigt men har redan foglossning. Förra gången va ja sjukskriven innan vi 12.
  • SaWi

Ja e lite galen för ja hade köpa några få plagg innan ja visserligen att ja va gravid :D

Idag va ja hos sjukgymnasten som tyckte ja skulle bli sjukskriven 50% pga foglossning. Känns så extremt tidigt :(

• mona83
    jevana skrev 2016-01-20 09:19:26 följande:

Har haft lite molvärk i magen och så molvärk från fogarna när jag ligger och sover. Så vaknar redan på nätterna.

Inget illamående än eller ömma bröst. Fast jag ammar fortfarande 13 månaders så det är svårt att avgöra känner jag.
    L.O.V.E
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)