• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • Maddesthlm

Går in i vecka 8 imorgon och fick se hjärtat slå på vul i torsdags, hoppas bara allt fortsätter gå vägen, illamåendet kom även för en vecka sen, framförallt på morgonen men känns nästan bra då vet jag att liten mår bra därinne :) ????

• Marieo92

Hej hej! Plusaade i fredags och har räknat fram till att jag är i vecka 6+0 så väntar också i september!????Blir mitt och min sambos första barn. Är fortfarande i "kan-inte-tro-det" fasen:) håller alla tummar och tår för att allt går vägen!

Vi valde att berätta för våran familj. Tänkte att ifall det skulle hända något så har man någon att vända sig till.

Det jag är lite orolig över är att jag inte har så många symtom. Uppblåst mage/förstoppning och liiite ömmande bröstvårtor. Borde jag vara orolig?:(

• Fröken W
    Marieo92 skrev 2016-01-17 16:02:01 följande:

Hej hej! Plusaade i fredags och har räknat fram till att jag är i vecka 6+0 så väntar också i september!????Blir mitt och min sambos första barn. Är fortfarande i "kan-inte-tro-det" fasen:) håller alla tummar och tår för att allt går vägen!

Vi valde att berätta för våran familj. Tänkte att ifall det skulle hända något så har man någon att vända sig till.

Det jag är lite orolig över är att jag inte har så många symtom. Uppblåst mage/förstoppning och liiite ömmande bröstvårtor. Borde jag vara orolig?:(

Spännande! Jag är också fortfarande i "är det på riktigt" stadiet :P

Är väldigt orolig för att det inte ska gå hela vägen...men jag hoppas att oron lägger sig.

Tror inte du behöver vara orolig över dina "icke symtom" men det är väl lättare sagt än gjort.
  • Marieo92
    Fröken W skrev 2016-01-17 16:31:37 följande:

Spännande! Jag är också fortfarande i "är det på riktigt" stadiet :P

Är väldigt orolig för att det inte ska gå hela vägen...men jag hoppas att oron lägger sig.

Tror inte du behöver vara orolig över dina "icke symtom" men det är väl lättare sagt än gjort.

Eller hur! Man ska nog inte tänka för mycket helt enkelt, men det är ju som sagt lättare sagt än gjort :) skönt att ha någon/några att bolla med här iaf!

Håller alla tummar och tår för att det går vägen! :)
  • Capriola

Hej! Jag är också nyplussad och är beräknad till 15 september :) förstår knappt att det är sant! Än så länge mår jag inte så illa men mina bröst är så extremt ömma och svullna och spänner, haft svåra smärtor i högre sida i nedre mage så har fått göra ett tidigt Ultraljud :) även så kollade dom blodprover men allt ser superfint ut! Riktigt nervös här ! 22 år, första barnet :)

• Marieo92
    Fröken W skrev 2016-01-17 15:07:21 följande:

Åh vad spännande!

Jag plussade igår, första barnet. Det känns så overkligt men fantastiskt.

Tänkte ringa mvc i veckan...eller när gör man det?

Osäker hur långt in i graviditeten jag är eftersom min mens varit så oregelbunden senaste 1,5 året. Men bör ligga runt äl+17 idag.

Symtom är väl lite molande värk, typ lätt mensvärk, svullen över mage och bröst, ömma bröst, trötthet.

Än så länge är det bara jag och sambon som vet... Tänker nog inte berätta för någon annan före v.12 förutsatt att jag mår bra. Men samtidigt vill man ju gärna dela med sig av sin lycka.

Hur gör ni andra?

Jag har skrivit till mcv att jag önskar tid för inskrivning så det är nog inte fel om man kontaktar dom redan nu, för tror inskrivningen brukar ske i runt vecka 8, då hinner du få en tid. :)
  • Fröken W
    Marieo92 skrev 2016-01-17 17:18:00 följande:

Jag har skrivit till mcv att jag önskar tid för inskrivning så det är nog inte fel om man kontaktar dom redan nu, för tror inskrivningen brukar ske i runt vecka 8, då hinner du få en tid. :)

Ok. Då tar jag nog och ringer imorrn tror jag :) Någon som vet om ens partner "ska" vara med på detta besök?

Är lite osäker på vad för besök man har i början...vissa säger att man får komma på ett hälsosamtal innan inskrivning. Någon som vet hur det funkar?
  • sandiepie

Hej! Stort grattis till plusset! :)

Själv är jag i vecka 6 idag! 5+1 och jag känner mig inte gravid överhuvudtaget, hahaha! Har endast ömmande bröst, dom är tunga och jobbiga bara..

Jag får se om symtomen drar igång nästa vecka eller jag får en skonsam start :) Min väninna är i vecka 22 och hade fruktansvärda första veckor med illamående och kräkningar. Så det känns som jag är lite bortskämd just ju, men peppar peppar! De kommer kanske som en käftsmäll ;)

Ha en underbar söndagskväll! :)

• Marieo92
    sandiepie skrev 2016-01-17 20:03:39 följande:

Hej! Stort grattis till plusset! :)

Själv är jag i vecka 6 idag! 5+1 och jag känner mig inte gravid överhuvudtaget, hahaha! Har endast ömmande bröst, dom är tunga och jobbiga bara..

Jag får se om symtomen drar igång nästa vecka eller jag får en skonsam start :) Min väninna är i vecka 22 och hade fruktansvärda första veckor med illamående och kräkningar. Så det känns som jag är lite bortskämd just ju, men peppar peppar! De kommer kanske som en käftsmäll ;)

Ha en underbar söndagskväll! :)

Skönt att veta att man inte är ensam om att vara nästan helt symtomfri????man får väl va glad för att man slipper de jobbiga symtomen. Men det är som du säger man känner knappt att man är gravid????.
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)