• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • sandiepie
    Fröken W skrev 2016-01-18 20:26:09 följande:

Tack för svar. Det är väldigt intressant att höra hur andra gjort/tänker göra.

Vi är nog inne på att ha det för oss själva till v. 12. Jag tror att jag skulle tycka det vore jobbigt att behöva berätta för "alla" om det inte går vägen. Berättar hellre då att jag varit gravid och fått missfall om jag behöver stöd.

Dessutom är det lite spännande att ha en hemlis :)

Ringde mvc idag och fick tid för hälsosamtal redan imorrn. Så spännande!

Ja alla gör vi olika :) vissa berättar direkt dom har plussat medan min väninnan inte gick ut med det förens i v 20, så de är när man känner för det :)

Åh vad spännande och vad skönt att de gick snabbt! Bokade du inskrivning också eller de gör ni efter hälsosamtalet? Jag ska ringa imorgon och boka inskrivning!
  • Jennymariaa
    Fröken W skrev 2016-01-18 20:20:22 följande:

Ja

Ja, jag fick svar på det när jag ringde mvc i förmiddags :) Fick tid för hälsosamtal redan imorrn em, pirrigt!
    Jaaaa vad roligt!!!! :D
  • sandiepie
    pippidora skrev 2016-01-18 20:34:10 följande:

Jösses hade kunnat vara jag som aktiv detta. Exakt samma datum för mig och känner ingenting förutom större bröstet är orolig för missfall. Har varit gravid två gånger innan och då känt av det riktigt mycket direkt efter utebliven mens.var sängliggande och spydde ena gången och göetrött andra.

Nu känner jag inget alls. .någon mer som upplevt detta?

Linda b1986 skrev 2016-01-18 20:23:30 följande:

Hade också mens den 13 men ägglossning 27:e. Måste vara där det blir olika:)

Mycket möjligt! Men det låter galet när det "bara" skiljer en dag på ÄL :)
  • Anonym (Mamma till 3)
    pippidora skrev 2016-01-18 20:34:10 följande:

Jösses hade kunnat vara jag som aktiv detta. Exakt samma datum för mig och känner ingenting förutom större bröstet är orolig för missfall. Har varit gravid två gånger innan och då känt av det riktigt mycket direkt efter utebliven mens.var sängliggande och spydde ena gången och göetrött andra.

Nu känner jag inget alls. .någon mer som upplevt detta?

Jag känner mig bara lite extra hungrig annars inget. Jag har mått illa och spytt alla mina graviditeter tidigare.

Min förra grav så minns jag att jag kände i hela kroppen att jag var gravid när hon blev till. Så gravtest var ju egentligen överflödigt då.

Men annars har jag aldrig känt mig gravid förrän magen och rörelser kom.

Har ett ma i v12 bakom mig, fostret dog i v9.
  • Fröken W
    sandiepie skrev 2016-01-18 20:39:43 följande:

Ja alla gör vi olika :) vissa berättar direkt dom har plussat medan min väninnan inte gick ut med det förens i v 20, så de är när man känner för det :)

Åh vad spännande och vad skönt att de gick snabbt! Bokade du inskrivning också eller de gör ni efter hälsosamtalet? Jag ska ringa imorgon och boka inskrivning!

Det antar jag att vi bokar efter samtalet imorrn. Jag också lite osäker på hur långt gången jag är, hoppas få klarhet i det imorrn. Har haft väldigt oregelbunden mens under 1,5 år...haft mens i snitt varannan månad. Detta gör det väl svårare att räkna ut vilken vecka man är i? Senaste mensen började 2 december.
  • Fröken W
    Jennymariaa skrev 2016-01-18 20:42:19 följande:

Jaaaa vad roligt!!!! :D

Ja! Det känns toppen, mer verkligt liksom.
  • sandiepie
    Fröken W skrev 2016-01-18 20:47:38 följande:

Det antar jag att vi bokar efter samtalet imorrn. Jag också lite osäker på hur långt gången jag är, hoppas få klarhet i det imorrn. Har haft väldigt oregelbunden mens under 1,5 år...haft mens i snitt varannan månad. Detta gör det väl svårare att räkna ut vilken vecka man är i? Senaste mensen började 2 december.

Ja troligtvis! Jag vet nog inte mer än dig, haha. Så lär få info på första samtalet jag också :)

Ja det räknar dom ut vid första ultraljudet då dom mäter fostrets längd, vad jag förstått. Sen kanske dom har andra sätt också :)

Varannan månad? Oj vad jobbigt och inte ha regelbundet :/ Jag har haft p-piller i 10 år och aldrig haft mens. Men fick mens 3 veckor efter piller stopp sen kom en riktig ägglossning och den prickade vi. Så de är "för bra för att vara sant" i min värld.. Får hoppas räkan stannar.
  • Mamatobe1

Hej :) samma här! Beräknad 18 sept .

Jag är från Skåne.

När ska man kontakta barnmorskan? Ny med detta :)

• Anonym (Mamma till 3)
    Mamatobe1 skrev 2016-01-18 20:58:39 följande:

Jag är från Skåne.

Du kan kontakta henne nu om du vill. Själv kommer jag att vänta till v12 innan jag ringer och får en inskrivningstid.
  • sandiepie
    Mamatobe1 skrev 2016-01-18 20:58:39 följande:

Jag är från Skåne.

Hej! Vad roligt med samma datum! Jag säger som Anonym, du kan kontakta bm nu eller när du känner för det. Jag tror jag ska ringa imorgon och boka en inskrivning samt ul i vecka 11-12. Så man är garanterad en tid :)
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)