• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • sandiepie

[=76243227][quote-nick]fotbollsmorsan skrev 2016-01-18 17:14:45 följande:[/quote-nick]Jag gick in i v 6 igår och ville så gärna få ett fint kort på ett graviditetstest så jag tog ett nytt! (Lagom töntig) haha! När jag testa första gången fick jag 2-3 veckor med digitalt men nu stod det 3+ vilket var roligt att se. Det går framåt tjejer! Mysigt att få följas åt med er. Någon från Göteborg?

[/quote]

Åh grattis! Det är verkligen INTE töntigt :) vi alla har nog antingen en bild eller sparat själva testet ;) jag har bild på mitt digitala test också :)

Jag är från Skåne!

• fotbollsmorsan
    sandiepie skrev 2016-01-18 17:26:05 följande:

[=76243227][quote-nick]fotbollsmorsan skrev 2016-01-18 17:14:45 följande:[/quote-nick]Jag gick in i v 6 igår och ville så gärna få ett fint kort på ett graviditetstest så jag tog ett nytt! (Lagom töntig) haha! När jag testa första gången fick jag 2-3 veckor med digitalt men nu stod det 3+ vilket var roligt att se. Det går framåt tjejer! Mysigt att få följas åt med er. Någon från Göteborg?

Åh grattis! Det är verkligen INTE töntigt :) vi alla har nog antingen en bild eller sparat själva testet ;) jag har bild på mitt digitala test också :)

Jag är från Skåne!

[/quote]

Är så himla häftigt att se den texten ploppa fram! När jag visade testet för min sambo helt överlycklig så släppte han inte taget om det på länge. Sedan sa han, var kissade du nånstans då? Stackaren fattade inte att han gosade med kiss stickan! ;)
  • sandiepie
    fotbollsmorsan skrev 2016-01-18 17:29:22 följande:

Jag är från Skåne!

Är så himla häftigt att se den texten ploppa fram! När jag visade testet för min sambo helt överlycklig så släppte han inte taget om det på länge. Sedan sa han, var kissade du nånstans då? Stackaren fattade inte att han gosade med kiss stickan! ;)[/quote]

Hahaha! Dom är allt roliga ;) min sambo luktade av ren automatik på "kiss delen" haha. En sak jag reagerade över var att han jublade inte förens han såg det digitala testet, han litade inte på ett plus eller två streck.. Koko :P
  • fotbollsmorsan

Hahaha! Dom är allt roliga ;) min sambo luktade av ren automatik på "kiss delen" haha. En sak jag reagerade över var att han jublade inte förens han såg det digitala testet, han litade inte på ett plus eller två streck.. Koko :P[/quote]

Jag tror allt detta är väldigt svårt att ta in för grabbarna, även för mig blev det tydligt när jag gjorde digitalt! Kändes mer äkta då =)

• sandiepie
    fotbollsmorsan skrev 2016-01-18 19:22:59 följande:

Hahaha! Dom är allt roliga ;) min sambo luktade av ren automatik på "kiss delen" haha. En sak jag reagerade över var att han jublade inte förens han såg det digitala testet, han litade inte på ett plus eller två streck.. Koko :P

Jag tror allt detta är väldigt svårt att ta in för grabbarna, även för mig blev det tydligt när jag gjorde digitalt! Kändes mer äkta då =)[/quote]

Haha ja de är lite som en chock! :) Jag kände så också, de blev svart på vitt när man kunde läsa ordet Gravid :) Längtar tills man känner dig gravid och att magen ska börja synas!!
  • Fröken W

Ja

Jennymariaa skrev 2016-01-18 07:00:27 följande:

Det är två olika saker :) på hälsosamtalet går man typ igenom vad man ska göra/äta & vad man inte får. Sen här blir man inskriven mellan v.10-12 så får gå dit en gång till :))

Ja, jag fick svar på det när jag ringde mvc i förmiddags :) Fick tid för hälsosamtal redan imorrn em, pirrigt!
  • Linda b1986
    sandiepie skrev 2016-01-18 15:55:35 följande:
    Nu hittade jag hur man "svarar" :D haha. Man räknar ju första dagen i sista mensen. Alltså räknar jag från den 13:e december :)
    Hade också mens den 13 men ägglossning 27:e. Måste vara där det blir olika:)
  • Fröken W
    sandiepie skrev 2016-01-18 16:02:19 följande:

Du kan ringa Mvc när du vill, jag ska kontakta dom i vecka 7-8 tänkte jag. Är i vecka 6 nu.

Vi berättade för mina föräldrar att vi planerar barn, så det kom naturligt att berätta för dom när vi plussade. Vi berättade även för våra närmsta vänner häromdagen, då dom också väntar barn. Resten får överraskas i vecka 11-12 tänkte vi :)

Tack för svar. Det är väldigt intressant att höra hur andra gjort/tänker göra.

Vi är nog inne på att ha det för oss själva till v. 12. Jag tror att jag skulle tycka det vore jobbigt att behöva berätta för "alla" om det inte går vägen. Berättar hellre då att jag varit gravid och fått missfall om jag behöver stöd.

Dessutom är det lite spännande att ha en hemlis :)

Ringde mvc idag och fick tid för hälsosamtal redan imorrn. Så spännande!
  • Anonym (Mamma till 3)

Halloj

Hoppar in jag med, dock anonym tills vidare.

Har bf 10/9 enligt app.

Får dock inte ihop det riktigt.

Sista mensens första dag: 5 dec

Hoppsan blev till: 19 dec och det är där jag inte får ihop det eftersom jag och särbon inte umgicks runt dom dagarna. Runt 5 dec träffades vi då dottern fyllde år och sen inte förrän 23 dec och några dagar framåt.

Nästa gång vi sågs var 4 januari och jag väntade mensen runt den 5e och den kom aldrig.

På det digitala gravtestet jag gjorde idag stod det 1-2. Så fattar ingenting. Är jag alltså kortare gången eller?!

• pippidora

Jösses hade kunnat vara jag som aktiv detta. Exakt samma datum för mig och känner ingenting förutom större bröstet är orolig för missfall. Har varit gravid två gånger innan och då känt av det riktigt mycket direkt efter utebliven mens.var sängliggande och spydde ena gången och göetrött andra.

Nu känner jag inget alls. .någon mer som upplevt detta?

sandiepie skrev 2016-01-18 15:52:59 följande:

Tjejer! Jag vet inte riktigt hur man svarar specifikt på någons inlägg/svar :/

Man räknar sin graviditet från första dagen i sista mensen och det var den 13:e december för mig, mens mellan den 13:e och den 18:e, hade ägglossning den 26:e december och är nu gravid. Enligt kalkylator så är jag i vecka 6, alltså 5+1 idag :)

Skönt att slippa symtom, men samtidigt går det stunder under dagen då man glömmer bort att man ens är gravid ;p haha! Brösten tar kål på mig dock.. och dom är i storlek S men känns som storlek XL just nu.

Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)