• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • orzia1
    TredjeBullen skrev 2016-04-18 09:40:17 följande:

Är det bara jag, men varför är det så otroligt svårt att hitta fina gravidkläder till någorlunda billiga priser?? Jag har ingen större lust att slänga en massa pengar på kläder som bara används under en liten period.

O nu är magen så pass så att vanliga tröjor inte passar längre. Nån som har tips på vart jag kan hitta billiga o bra gravidkläder?

Jag har handlat på h&m men de har astråkiga kläder, har lite sen förra gravditeten och så har jag köpt massa beg för typ 20-50 kr plagget
  • orzia1
    TredjeBullen skrev 2016-04-18 11:36:42 följande:

V 15! O det känns så skönt nu när vi gått ut med nyheten. Behöver inte dölja denna Bullen längre. ;)

Så härligt att slippa dölja den
  • Ggrahnen
    TredjeBullen skrev 2016-04-18 09:40:17 följande:

Är det bara jag, men varför är det så otroligt svårt att hitta fina gravidkläder till någorlunda billiga priser?? Jag har ingen större lust att slänga en massa pengar på kläder som bara används under en liten period.

O nu är magen så pass så att vanliga tröjor inte passar längre. Nån som har tips på vart jag kan hitta billiga o bra gravidkläder?

Jag har köpt gravidleggings och jeans. Men övrigt köper jag vara större. 50:- för rätt fina basic t-shirts på hm. Lite längre än vanliga, så de täcker magen. Blev ett gäng såna, nån snygg kofta och lite smycken på det..

I sommar blir det klänningar med söm under brösten, så får magen plats i "kjolen". Jacka blev en rak variant som jag helt enkelt inte kommer kunna knäppa haha!
  • Ggrahnen
    TredjeBullen skrev 2016-04-18 11:36:42 följande:

V 15! O det känns så skönt nu när vi gått ut med nyheten. Behöver inte dölja denna Bullen längre. ;)

Håller fullständigt med! Nu vill jag helst bara att alla ska se den!! Haha!
  • Lilla Luna

Mina föräldrar fick veta nyheten i lördags. Mamma ringde direkt till min moster som i sin tur smsade om att hon ska spara undan kläder och sånt åt oss. Hon har tre småbarn varav yngsta är 1,5år. Känns lite lyxigt. Brorsan har ju redan hunnit sno åt sig av alla andra då han blev pappa i somras.

Har mest stora tröjor så min mage lär vara dold länge. Har förhoppningar om att kunna dölja magen till efter ul i vecka 19. Vill gärna avslöja för kollegorna med en ul-bild.

• Anonym (nyfiken)
    Crocus ultraljudsklinik är öppen i Stockholm, Nybrogatan 54. erbjudande den senaste 3D / 4D ultraljud, kön och anomali undersökningar.

10 % rabatt på undersökningar bokad för april.

www.crocusultraljudsklinik.se
  • Josber

Vilka fina magar alla har! Jag är helt platt börjar bli trångt i byxorna och jeansen vill gärna åka ner men mer än så är det inte så tråkigt! Har gjort 3 ul så vet ju att det finns någon där inne ;)

• Decibel84

v13 och jag tror fortfarande allt är en dröm.
    Idag låg jag i sängen och skojade med min pojkvän...han drog i mina byxor och sa att dom börjar bli trånga...jag skrattade och kände då att magen blev hård...det måste ju vara ett tecken:)

• orzia1
    Decibel84 skrev 2016-04-18 21:21:31 följande:

v13 och jag tror fortfarande allt är en dröm.

Idag låg jag i sängen och skojade med min pojkvän...han drog i mina byxor och sa att dom börjar bli trånga...jag skrattade och kände då att magen blev hård...det måste ju vara ett tecken:)

Ja det är svårt att greppa att det kommer en bebis i oktober... blir lite mer hanterbart när den sparkar ordentligt o man börjar handla saker osv
Svar på tråden BF Oktober 2016