• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • höstsolen
    Sbfaa skrev 2016-04-25 19:59:33 följande:

Vad betyder bubblande i magen.
    Känner ingen hunger eller gaser. De bubblar och murrar.
    Är det forsterrörelse eller vad är det?

Jag har känt rörelser sedan v 15-16. Känns typ som bubbel, så ja, det är nog bebben som snurrar runt där inne hos dig! Nu i v 18 när jag ligger ner i typ framstupa sidoläge och lägger handen på magen kan jag ibland känna små små rörelser både från insidan o utsidan samtidigt. Häftigt.
  • JennyNG

Vi köpte första bebis plagget efter vi såg hjärtat slå i vecka 9. Sen har vi vela väntat tills efter vecka 12. Så nu för två veckor sen (v15) såg vi en vagn som båda fastna för så den och en bilbarnstol fick följa med hem. Sen har vi fått kläder Av andra. Och nu väntar vi med att köpa kläder till efter ul den 16 maj ????????

• Mabo90

Vi har en flicka på 16 mån så vi har inte köpt något än utan väntar till efter vi vet könet. Tror vi har en del kläder även om det blir en pojke ????

• orzia1
    JennyNG skrev 2016-04-26 07:27:48 följande:

Vi köpte första bebis plagget efter vi såg hjärtat slå i vecka 9. Sen har vi vela väntat tills efter vecka 12. Så nu för två veckor sen (v15) såg vi en vagn som båda fastna för så den och en bilbarnstol fick följa med hem. Sen har vi fått kläder Av andra. Och nu väntar vi med att köpa kläder till efter ul den 16 maj ????????

Vad blev det för vagn? Vi har också rul den 16 maj
  • Alvsten
    Oktbebis skrev 2016-04-25 09:24:04 följande:

Har ni börjat handla något till bebis än? :)

Jag har köpt en mössa, en body och en sparkdräkt :)

Kommer vänta med de större inköpen tills efter RUL.

Imorgon har jag tid för kub och är så sjukt nervös. Är livrädd att bebisen inte lever. Vet inte hur jag ska kunna sova inatt.
  • orzia1
    Alvsten skrev 2016-04-26 20:12:57 följande:

Jag har köpt en mössa, en body och en sparkdräkt :)

Kommer vänta med de större inköpen tills efter RUL.

Imorgon har jag tid för kub och är så sjukt nervös. Är livrädd att bebisen inte lever. Vet inte hur jag ska kunna sova inatt.

Det kommer säkert gå bra imorgon. Hoppas du får lite sömn. Lycka till
  • Entjej93
    Oktbebis skrev 2016-04-25 09:24:04 följande:

Har ni börjat handla något till bebis än? :)

Jag klickade hem en vagn idag.. Kände mig "tvungen" då det var 15% rabatt haha. Själv då?
  • Alvsten
    orzia1 skrev 2016-04-26 20:20:54 följande:

Tack! Ja nu är det bara 2,5 timmar kvar innan det är dags. Har sovit som en stock också, tack och lov för graviditetströtthet ;)
  • orzia1
    Entjej93 skrev 2016-04-26 21:07:02 följande:

Jag klickade hem en vagn idag.. Kände mig "tvungen" då det var 15% rabatt haha. Själv då?

Vad köpte du för vagn?
  • orzia1
    orzia1 skrev 2016-04-26 20:20:54 följande:

Skönt du har fått sova, hoppas allt går bra idag
Svar på tråden BF Oktober 2016