• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Soncabaret
    Dani84KR skrev 2016-04-23 17:47:54 följande:
    tack, det är skönt att veta att jag inte är "onormal" i min oro, vi har velat ha barn så länge och nu när det äntligen hänt så känns det ibland för bra för att vara sant.

Var köper man en sådan? 
    kram
    Absolut inte. Spökveckorna är skrämmande! Så är det för oss också, vi försökte i 1,5år så det är väldigt svårt att fatta att det är sant. Brukar finnas på apotek, men det var slut på alla apotek här iallafall så jag beställde den här från clearblues hemsida via denna länk.

www.billiga-tester.se/clearblue-prenatal-ultraljudsmonitor-p-10176.html

kram hoppas oron lägger sig. Det är sjukt att det ska vara så länge till RUL.
  • orzia1

Ja tiden segar sig fram till rul... fast jag har ändå "bara" typ 3 veckor och några dagar kvar...

• Lilla Luna

Ni som har barn sen innan, när under graviditeten börjar man gå upp i vikt ungefär? Jag känner mig dubbelt så stor åt alla håll och kanter. Känner mig äcklig för jag har ätit onyttigt på senare tid, men vikten går bara upp och ner hela tiden. Skiljer typ 1kg från startvikten. Är i vecka 14 nu. Känns som att det kanske ska hända något med vikten snart?

• Soncabaret
    orzia1 skrev 2016-04-23 20:51:52 följande:

Ja tiden segar sig fram till rul... fast jag har ändå "bara" typ 3 veckor och några dagar kvar...

Haha samma här.. Tiden går nästan långsammare ju närmare man kommer. 12:e Maj är de dags för oss.
  • Decibel84
    Dani84KR skrev 2016-04-23 10:43:22 följande:

Hallo tjejer
    Hur går det för er?

Undrade en grej, är i v16 (15+1), och har inga symtomet kvar alls, väldigt sällan att jag mår illa nu, oftast bara om jag går för långt mellan måltider. Brösten är inte så ömma längre förutom lite över bröst vårtan.

Läste någonstans att dessa kallas spökveckor eller liknande.
    Är det bara jag som blir väldigt nervös att något är fel?
    Det är en hel månad månad kvar till RUL vet inte om jag kan vänta.
    Själv tycker jag inte att jag har någon mage över huvudtaget men folk runt om har alla kommenterat att man kan se att jag är gravid nu.
    Detta är min första graviditet så jag tycker inte jag känner något. Min vännina som är gravid samtidigt fast detta är hennes andra känner massa och försöker förklara för mig vad de e jag ska känna men tyvker inte jag känner det.

Behövde nog skriva av mig lite och höra hur de e med er andra

Kramar på er
    Och jag hoppas ni har en super helg

Hej, jag är i v14 och har inte haft några symptom alls i princip.
    Jag är nervös, helatiden, men jag har gjort UL på eget bevåg i v7 och v12 så jag anser att jag måste lugna ner mig nu:)

Jag har  varit inne på doppler också men vet många som har svårt att hitta ljuden, och för mig skulle det innebära ännu mer stress...Men sen tror jag också det skulle vara en mysig grej att lyssna på innan man somnar...

Kram!
  • Dani84KR
    Decibel84 skrev 2016-04-24 09:39:26 följande:
    Hej, jag är i v14 och har inte haft några symptom alls i princip.
    Jag är nervös, helatiden, men jag har gjort UL på eget bevåg i v7 och v12 så jag anser att jag måste lugna ner mig nu:)

Jag har  varit inne på doppler också men vet många som har svårt att hitta ljuden, och för mig skulle det innebära ännu mer stress...Men sen tror jag också det skulle vara en mysig grej att lyssna på innan man somnar...

Kram!
    jo, jag beställde hem en igår, men efter jag gjorde det så googlade jag runt lite så var det väldigt många som var oroade över just det att man inte kan använda den själv så skapar man oro, jag hade inte tänkt på det. oxå var det många som oroade sig över vad ultraljudet har för effekter på barnet, jag vista inte att det kunde vara skadligt? Så nu vet jag inte om jag kommer våga använda den.
  • orzia1

Jag kommer inte köpa sån doppler, det står man kan använda den ett visst antal min per dag, men två olika BM har sagt att det stressar barnet med sån för ofta. Dessutom skulle det ge mig mer oro om jag ej för in ljuden..

• orzia1
    Lilla Luna skrev 2016-04-24 06:46:51 följande:

Ni som har barn sen innan, när under graviditeten börjar man gå upp i vikt ungefär? Jag känner mig dubbelt så stor åt alla håll och kanter. Känner mig äcklig för jag har ätit onyttigt på senare tid, men vikten går bara upp och ner hela tiden. Skiljer typ 1kg från startvikten. Är i vecka 14 nu. Känns som att det kanske ska hända något med vikten snart?

Det är olika, jag kräktes en del förra graviditeten o gick ej upp förrän v 16.. denna har ja haft värre illamående o har fortfarande o har gått ner ca 10-14 kg
Svar på tråden BF Oktober 2016