• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Peaceandlove

Haft fyra MA/MF efter sonen och nu äntligen går det vägen!!!

De andra har slutat innan 12 fulla veckor så det var en viktig gräns för mig. Mitt tredje vul var på dagen v12+0 och äntligen fick vi se ett större foster som rörde sig och mådde alldeles utmärkt. Äntligen kan jag känna att det ska bli bra, att vi får lyckan att få en bebis till oss igen och jag är så himla lycklig!

Inskrivning på Mvc igår och bokat RUL idag <3

Jag har nu vågat släppa oktoberbebisgruppen på fb från hemlig till sluten så den är sökbar om fler vill vara med och följas åt där :)

Sköt om er!!

• Soncabaret

Testat med doppler nu (v.16), sååå underbart att höra hjärtljuden!! Kan inte fatta att hen ligger där inne någonstans. Har som ingen mage! Är så nyfiken om det är en tjej eller kille och vad gör hen där inne? Kan ju inte vara kul att ligga ensam i ett svart hål i 9 månader, haha. Känner inga sparkar eller dylikt men längtar så tills jag känner av det lilla livet. Längtar ihjäl mig till rul i v19.

• orzia1
    Peaceandlove skrev 2016-04-20 14:33:04 följande:

De andra har slutat innan 12 fulla veckor så det var en viktig gräns för mig. Mitt tredje vul var på dagen v12+0 och äntligen fick vi se ett större foster som rörde sig och mådde alldeles utmärkt. Äntligen kan jag känna att det ska bli bra, att vi får lyckan att få en bebis till oss igen och jag är så himla lycklig!

Jag har nu vågat släppa oktoberbebisgruppen på fb från hemlig till sluten så den är sökbar om fler vill vara med och följas åt där :)

Sköt om er!!

Grattis, vad underbart att se en normalstor bebis och framförallt ett hjärta som slår
  • Dani84KR
    Peaceandlove skrev 2016-04-20 14:33:04 följande:

Sköt om er!!

Jag är i samma sitts har på 4år haft 6 MF/MA och efter en massa utredningar mm, så sitter man här gravid, är i v15 14+6 har varigt på KUB och 4 andra privata UL har ändå svårt att tro att det är på riktigt denna gången även om jag vet att allt ser ok ut och hjärtat slår, så spökar tankarna. 

KRAM
  • TredjeBullen

Det här är så mäktigt!! V 16 o Jag kan känna bebisen när den sparkar nu...som fladder! Heeeelt jäkla otroligt! :) Haha! Underbart! 9år sen jag va gravid sist så lite så jag glömt hur allt känns. ;) Nån mer än jag som kan känna av fladder/sparkar?

En annan fråga.. Under mina andra två grav mådde jag som en prinsessa. Inga som helst problem. Men nuuuuu!! Nu har jag fått uppleva allt o lite till o tyvärr dyker nu även foglossningen upp. :/ Har inte känt av foglossning tidigare, så vad o kan man gör nåt som mildrar detta??

• orzia1
    TredjeBullen skrev 2016-04-21 15:47:36 följande:

Det här är så mäktigt!! V 16 o Jag kan känna bebisen när den sparkar nu...som fladder! Heeeelt jäkla otroligt! :) Haha! Underbart! 9år sen jag va gravid sist så lite så jag glömt hur allt känns. ;) Nån mer än jag som kan känna av fladder/sparkar?

En annan fråga.. Under mina andra två grav mådde jag som en prinsessa. Inga som helst problem. Men nuuuuu!! Nu har jag fått uppleva allt o lite till o tyvärr dyker nu även foglossningen upp. :/ Har inte känt av foglossning tidigare, så vad o kan man gör nåt som mildrar detta??

Ja känner också fladder då och då... är så himla mysigt. Här var det också länge sen jag kände det.. dottern är 8 år... längtar tills man känner bebisen ännu mer..
  • Ggrahnen

Känner också! Blir mer och mer. 15+3

Gå till en sjukgymnast. Har också foglossning. Man får bra tips! Och hjälp på olika sätt.
  • Dani84KR

Hallo tjejer
    Hur går det för er?

Undrade en grej, är i v16 (15+1), och har inga symtomet kvar alls, väldigt sällan att jag mår illa nu, oftast bara om jag går för långt mellan måltider. Brösten är inte så ömma längre förutom lite över bröst vårtan.

Läste någonstans att dessa kallas spökveckor eller liknande.
    Är det bara jag som blir väldigt nervös att något är fel?
    Det är en hel månad månad kvar till RUL vet inte om jag kan vänta.
    Själv tycker jag inte att jag har någon mage över huvudtaget men folk runt om har alla kommenterat att man kan se att jag är gravid nu.
    Detta är min första graviditet så jag tycker inte jag känner något. Min vännina som är gravid samtidigt fast detta är hennes andra känner massa och försöker förklara för mig vad de e jag ska känna men tyvker inte jag känner det.

Behövde nog skriva av mig lite och höra hur de e med er andra

Kramar på er
    Och jag hoppas ni har en super helg

• Soncabaret
    Dani84KR skrev 2016-04-23 10:43:22 följande:

Hallo tjejer
    Hur går det för er?

Undrade en grej, är i v16 (15+1), och har inga symtomet kvar alls, väldigt sällan att jag mår illa nu, oftast bara om jag går för långt mellan måltider. Brösten är inte så ömma längre förutom lite över bröst vårtan.

Läste någonstans att dessa kallas spökveckor eller liknande.
    Är det bara jag som blir väldigt nervös att något är fel?
    Det är en hel månad månad kvar till RUL vet inte om jag kan vänta.
    Själv tycker jag inte att jag har någon mage över huvudtaget men folk runt om har alla kommenterat att man kan se att jag är gravid nu.
    Detta är min första graviditet så jag tycker inte jag känner något. Min vännina som är gravid samtidigt fast detta är hennes andra känner massa och försöker förklara för mig vad de e jag ska känna men tyvker inte jag känner det.

Behövde nog skriva av mig lite och höra hur de e med er andra

Kramar på er
    Och jag hoppas ni har en super helg

Jag kände EXAKT så. Vi köpte en doppler förra veckan så nu har jag lugnat ner mig. Känner inte heller några sparkar som många andra verkar göra, men hjärtat tickar på, så då får jag anta att allt är bra helt enkelt. Nu är jag i v17.
  • Dani84KR
    Soncabaret skrev 2016-04-23 16:10:12 följande:
    Jag kände EXAKT så. Vi köpte en doppler förra veckan så nu har jag lugnat ner mig. Känner inte heller några sparkar som många andra verkar göra, men hjärtat tickar på, så då får jag anta att allt är bra helt enkelt. Nu är jag i v17.
    tack, det är skönt att veta att jag inte är "onormal" i min oro, vi har velat ha barn så länge och nu när det äntligen hänt så känns det ibland för bra för att vara sant.

Var köper man en sådan? 
    kram
Svar på tråden BF Oktober 2016