• Ggrahnen

BF Oktober 2016

ReginaEdvinsson skrev 2016-02-26 22:04:03 följande:

Hej jag är i vecka 8 och var hos barnmorskan förra veckan. Jag vill också gå på ett tidigt ultraljud hur gör man då? Jag är 19 och det är mitt första barn jag väntar :)

Jag fick inget VUL min första graviditet. Men eftersom jag då fick ma och det hade gått 6 veckor utan att kroppen skött det själv, så fick jag VUL denna gång..så jag hade en anledning. Men annars är det nog oftast privata som gäller..
  • Ggrahnen
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-27 17:10:18 följande:

Ni som ska göra Kub om barnet visar sig ha ngn kromosonavikelse , kommer ni göra abort då?

Vill bara upplysa alla i samband med den frågan, att min kusin gjorde KUB när hon var 31 och testet visade kromosonavvikelse. Men den lilla tösen är nu 3 och har inga "fel" alls..
  • Ggrahnen
    gumman1981 skrev 2016-02-27 23:24:40 följande:

Hej alla. Har följt den här gruppen ett tag nu men inte skrivit nåt så tänkte jag skulle göra det nu. Jag plussade den 1:a feb och har bf 9 oktober. Jag har alla möjliga symtom så som illamående, yrselibland, typ mensvärk emellanåt men framförallt är det extrem trötthet. Jag har läst att den oftast försvinner runt vecka 12 nångång, men läste även nånstans att om man har otur så får man stå ut med det under hela graviditeten. Jag tycker det är skitjobbigt att vara såhär trött. Jag somnar nästan varje kväll i soffan mellan 20-21 och det brukar jag aldrig göra annars. Nu undrar jag om någon av er här inne råkar ha nåt tips mot denna trötthet? Skulle så gärna slippa den...

Grattis! Men inga tips tyvärr.. jag somnar också runt 8, är jag ledig så sover jag en stund på fm och på em. Dricker blutsaft men verkar inte hjälpa. Är så trött ar jag vissa dagar känner mig alldeles febrig. Är jag ute i luften är det bra just då men är helt utmattad efteråt. Haha det är helt sjukt!! Min sambo sköter allt här hemma!! Alltså verkligen CRED till alla gravida som dessutom redan har barn sen innan och dessutom jobbar, att dom orkar!!!
  • Ggrahnen
    gumman1981 skrev 2016-02-28 10:20:13 följande:

Ja, jag jobbar heltid så jag är helt slut när jag kommer hem. Får försöka ta mig ut på promenad på kvällarna. Men det är väl bara att härda ut och hoppas det går över så småningom.

Jag jobbar också heltid..jag försöker att få lite luft på lunchen, kan hjälpa en stund.
  • Ggrahnen

Jag är hungrig som helt normalt men har ingen matlust! All mat jag kommer på känns äckligt.. Har ni några förslag på mat man kan lyckas få i sig??

• Ggrahnen
    carpediemo skrev 2016-03-06 14:57:51 följande:

Hej på er!

Jag har BF den 10:e oktober.

Så jag är inne på sista dagen av vecka 9 nu.

Illamåendet är jobbigt på morgonen innan man fått i sig något och ibland efteråt också.

Jag var och gjorde ett tidigt ultraljud då vi inte visste om vi skulle behålla det, då var jag i vecka 7 men nu har vi smält det bättre och ska behålla det :)

Har ni varit på inskrivning/hälsosamtal än?

Hej! Då har vi bf samma dag! Var också på VUL i v.7, fast vi var rädd för mf, men hjärtat tickade :) Grattis till ert beslut! Spännande va?

Mår också illa. Men inte direkt på morgonen utan kommer i vågor under dagen.. Vi fick mf innan jul och var på inskrivning i v7 den gången. Väntar till v.11 denna gång, eftersom vi ändå fått tagit del av all information redan. Ni då?
  • Ggrahnen
    Josber skrev 2016-03-06 20:21:54 följande:

Ja jag försöker verkligen tänka så men blev så besviken förra gången de avstannat och jag trott i en månad att jag var gravid känns såklart bättre nu när jag sett hjärtat slår! Men finns ju såklart inga garantier. Man får försöka vara positiv! Hur gamla är ni? Jag är 25 år och fyller 26 och har inga barn sen innan ska bli så himla roligt!

Jag råkade ut för samma som dig så förstår precis vad du menar! Hinner bli 28 innan bf och är även min första :)
  • Ggrahnen
    carpediemo skrev 2016-03-06 23:26:15 följande:

Hej! Jaha vad kul med en med samma datum än så länge :)

Oj, ja då förstår jag att ni ville titta tidigare.

Jag har svårt att få i mig frukosten, kan må illa i vågor under dagen men då är det oftast inte lika påtagligt. Förhoppningsvis så försvinner ju illamående vid vecka 12.

Jag har inte ringt till någon ännu och sagt mitt beslut eller pratat om inskrivning. Sist jag ringde HC/barnmorska var när jag trodde jag kunde göra UL där,

men blev skickad till sjukhuset och därefter har vi funderat så vet inte riktigt vad jag ska säga när jag ringer... Känns nervöst.

Ah jag förstår, men jag tror inte du behöver vara nervös! De kommer nog bara gratta glatt att du bestämt dig för att behålla! Min syster skulle också göra abort för 5 år sedan, men hon rusade ut från läkaren, när han började prata abortmetoder, och skrev in sig på MVC iställer ;) Säg bara att du är gravid och vill skriva i dig, tror du att de kommer komma ihåg dig så är det ju bara att säga att du bestämt dig för att behålla. Jag har då iallafall aldrig mött en barnmorska som "dömer" folk :)
  • Ggrahnen
    eagle87 skrev 2016-03-07 09:05:47 följande:

De bruna har avtagit helt... Ul idag 1030.. Så nervös.. Ngn som är på 6+3 som ej kräks än??

Grattis!! Så häftigt att se hjärtat!! Jag är i v.10, min tredje graviditet och har aldrig någonsin spytt :)
  • Ggrahnen
    Mlimim skrev 2016-03-09 17:48:50 följande:

Finns det någon från uppsala trakterna här inne?

Jag med! :)
Svar på tråden BF Oktober 2016