BF Oktober 2016
Hej jag är i vecka 8 och var hos barnmorskan förra veckan. Jag vill också gå på ett tidigt ultraljud hur gör man då? Jag är 19 och det är mitt första barn jag väntar :)
Hej jag är i vecka 8 och var hos barnmorskan förra veckan. Jag vill också gå på ett tidigt ultraljud hur gör man då? Jag är 19 och det är mitt första barn jag väntar :)
Ni som ska göra Kub om barnet visar sig ha ngn kromosonavikelse , kommer ni göra abort då?
Hej alla. Har följt den här gruppen ett tag nu men inte skrivit nåt så tänkte jag skulle göra det nu. Jag plussade den 1:a feb och har bf 9 oktober. Jag har alla möjliga symtom så som illamående, yrselibland, typ mensvärk emellanåt men framförallt är det extrem trötthet. Jag har läst att den oftast försvinner runt vecka 12 nångång, men läste även nånstans att om man har otur så får man stå ut med det under hela graviditeten. Jag tycker det är skitjobbigt att vara såhär trött. Jag somnar nästan varje kväll i soffan mellan 20-21 och det brukar jag aldrig göra annars. Nu undrar jag om någon av er här inne råkar ha nåt tips mot denna trötthet? Skulle så gärna slippa den...
Ja, jag jobbar heltid så jag är helt slut när jag kommer hem. Får försöka ta mig ut på promenad på kvällarna. Men det är väl bara att härda ut och hoppas det går över så småningom.
Jag är hungrig som helt normalt men har ingen matlust! All mat jag kommer på känns äckligt.. Har ni några förslag på mat man kan lyckas få i sig??
Hej på er!
Jag har BF den 10:e oktober.
Så jag är inne på sista dagen av vecka 9 nu.
Illamåendet är jobbigt på morgonen innan man fått i sig något och ibland efteråt också.
Jag var och gjorde ett tidigt ultraljud då vi inte visste om vi skulle behålla det, då var jag i vecka 7 men nu har vi smält det bättre och ska behålla det :)
Har ni varit på inskrivning/hälsosamtal än?
Ja jag försöker verkligen tänka så men blev så besviken förra gången de avstannat och jag trott i en månad att jag var gravid känns såklart bättre nu när jag sett hjärtat slår! Men finns ju såklart inga garantier. Man får försöka vara positiv! Hur gamla är ni? Jag är 25 år och fyller 26 och har inga barn sen innan ska bli så himla roligt!
Hej! Jaha vad kul med en med samma datum än så länge :)
Oj, ja då förstår jag att ni ville titta tidigare.
Jag har svårt att få i mig frukosten, kan må illa i vågor under dagen men då är det oftast inte lika påtagligt. Förhoppningsvis så försvinner ju illamående vid vecka 12.
Jag har inte ringt till någon ännu och sagt mitt beslut eller pratat om inskrivning. Sist jag ringde HC/barnmorska var när jag trodde jag kunde göra UL där,
men blev skickad till sjukhuset och därefter har vi funderat så vet inte riktigt vad jag ska säga när jag ringer... Känns nervöst.
De bruna har avtagit helt... Ul idag 1030.. Så nervös.. Ngn som är på 6+3 som ej kräks än??
Finns det någon från uppsala trakterna här inne?