• Ggrahnen

BF Oktober 2016

Lilla Luna skrev 2016-04-29 12:37:31 följande:

Jag springer redan nu runt i stora tröjor för att dölja. Min bula är nog i likhet med din i storlek. Vecka 15 imorgon. Längtar tills vi gått ut med det till alla och magen börjat växa till sig ordentligt så man kan traska runt utan att behöva dölja den. :)

V.17 här och vi har gått ut med det. Fruktansvärt skönt!! Jag har BARA tajta kläder och vill att alla i hela världen ska se magen! Haha!

Och fått en Bola av min sambo som jag går runt och plingar med :)

• Ggrahnen

17+5 Började känna sparkar för flera veckor sedan, men nu har jag inte känt på tre dagar. Är det normalt tror ni? Har kunnat varit någon dags uppehåll innan också.. Någon som känner igen sig?

RUL om en vecka..
  • Ggrahnen
    Dani84KR skrev 2016-05-09 00:12:08 följande:

Tänkte kolla mer er, ursäkta om någon tycker detta e  lite äckligt

Är i v 17+3, och på kvällarna är jag väldigt gasig och de luktar inte gott kan jag säga, gubben med för den delen som börjat "skämta" om att han ska sova på soffan för att undvika min gas attacker hi hi hi.

finns det något botmedel?

tack tjejer

Det vetteusan. Jag tror det tillhör. Aldrig varit så gasig nånsin. Sambon får stå ut. Varnar honom när det kommer haha!
  • Ggrahnen

Är det fler som blir sjuk ofta? Jag brukar annars aldrig vara sjuk och blir jag mot förmodan sjuk så håller det inte länge.. Men denna vår är jag sjuk flera dagar i månaden. Ligger nu hemma med magsjuka(/matförgiftning ev.) igen! Och feber..alltid denna feber.. Jag började mitt jobb i januari och de måste ju tro att jag är värsta skolkaren!

• Ggrahnen
    S765 skrev 2016-05-10 11:25:21 följande:

Jag är hemma mycket. Men oftast för migrän..har fått sån huvudvärk sen illamåendet försvann.

Min chef verkar förstå mig och tycker inte att jag ska oroa mig för att jag är hemma en del, men det gör jag ändå...

Ja min chef verkar också väldigt förstående.. Men är ändå pinsamt! Vad tänker arbetskamraterna liksom.. Men samtidigt, vad fan ska jag göra, mår ju dåligt. Är som det är..
  • Ggrahnen
    Vanja skrev 2016-05-10 16:57:22 följande:

Berättade för chefen idag, äntligen! Hon blev jätteglad och grattade så mycket. Hon skulle tom försöka få till en fast tjänst under min föräldraledighet! :)

Åh vad skönt! Nåt sånt hade ju varit drömmen!! Men min chef är TF så det bli någon ny under sommar/höst..ganska lagom tills jag försvinner tänker jag. Och hon som tf kommer inte anställa någon :(

Men du, stort grattis!! Bra chef!
  • Ggrahnen
    Dani84KR skrev 2016-05-11 10:36:42 följande:

så det häda något skrämande idag.

sitter och dricker min kopp kaffe, när jag känner att jag har ont i ögon sedan när jag ställer mig upp känner jag stickningar i fingrarna på båda händerna och sedan i ansiktet, speciellt i munnen och tungan. som när man e bedövad hos tandläkaren.

GU så rädd jag blev nu har det mer eller mindre gått över men är det någon annan som har haft liknande eller vet vad det kan vara?

kanske borde man ringa 1177?

Usch. Nej inte känt så. Men däremot har jag troligast en nerv i kläm för mitt ben har betett sig konstigt i flera veckor. Framsidan låret domnar bort. Det sticks, bränns, blir kallt osv.. spelar ingen roll om jag ligger, går, står eller sitter. Och jar tappat känsel i benet. Såå weird! Tror det bara händer så mycket i kroppen som man inte kan förklara riktigt :)
  • Ggrahnen

V.20 imorgon och ÄNTLIGEN rul!! Vilken känsla att vara halvvägs! Får se om vi blir flyttade nåt. Sjukt spännande!!

• Ggrahnen

En felfri liten tjej väntar vi!! Så jävla chockade. Var 100 på att det var en grabb! Min sambo kände sig lurad haha!! Vi var chockade ett par timmar och "sörjde" lite den "förlorade sonen". Sen jävlar jublade vi av glädje att vi plötsligt vunnit en dotter!!! Och flicknamn hade vi ju redan klart!

Har känt sparkar sen v.14.

Gårdagskvällen låg min sambo bara och pratade med vår dotter! På grekiska dessutom så jag har ingen aning om vad han sa. Haha! Fy fan vad lycklig man är nu!

• Ggrahnen
    Anonym (Maria) skrev 2016-05-17 13:30:26 följande:

Stort grattis till er! Haha minns att du skrev att du skulle äta upp dina blommor om det var en tjej :p

HAHAHAHA!!! Jag kan inte minnas det ;D Men jag väntar nog med det löftet till efter förlossningen..bm kan ju ha sett fel ;) hahaha!
  • Ggrahnen
    Alvsten skrev 2016-05-18 20:57:18 följande:

Stort grattis till alla som gjort rul! Längtar jättemycket till mitt den 3e juni. Känns som evigheter tills dess.

Idag berättade jag för min chef och mina närmsta kollegor. Kändes skönt att få det gjort. Får se hur fort det går innan hela företaget vet om det :)

Alla tog det bra iaf så det var en lättnad.

Vi är en väldigt liten förvaltning med dominerande kvinnor. Så min graviditet har varit på tal i lunchrummet i flera veckor. IDAG reagerade vår läkare! "Va? Är du gravid?" Till.och med patientern har kommenterat graviditeten men han har helt missat! Hahahaha! Man vet aldrig, det kan ta tid innan det spridit sig!
  • Ggrahnen
    Alvsten skrev 2016-05-25 20:28:28 följande:

Har ni fått några cravings förresten?

Min är solklart lemonad :) kommer antagligen aldrig kunna dricka det efter graviditeten haha!

Vattenmelon. Minst en om dagen. Igår tog min sambo en bit av den och skar upp till sig själv. Då började jag gråta i panik!!! Hahahaha!!! Det är VERKLIGEN spännande hur kroppen ter sig.
  • Ggrahnen
    orzia1 skrev 2016-06-01 15:53:40 följande:

Tänkte vi kan kanske göra en ny bf lista nu? Är väl inte så många som har sina rul kvar? Ngn har väl i juni? Om man vill får man skriva om man vet kön.

12oktober Flicka. Ska heta Medéa <3
  • Ggrahnen
    TredjeBullen skrev 2016-06-05 15:01:23 följande:

Milde jösses!! :) ställde mig på vågen idag, tror jag dog lite. Hahahahahaha!! +8kg!! Var ska detta sluta?! Är i vecka 21 (20+2). Hur ser det ut för er andra? ;)

21+5 och 4kg. Men var överviktig innan och man går tydligen inte upp lika mycket då :)
  • Ggrahnen
    Anonym (minbebis) skrev 2016-06-07 07:06:26 följande:

Det där är ju verkligen inte sant. Varför skriver ni ens såna kommentarer? Hur mycket man gått upp under sin graviditeten har inget och göra med hur vidaan var smal eller överviktig tidigare!

Det är ju bara nåt jag hört. Jag är inte barnmorska så jag vet inte. Det var inte meningen att trampa någon på tårna.
Svar på tråden BF Oktober 2016