• Ggrahnen

BF Oktober 2016

aperfectsonnet skrev 2016-04-16 07:45:21 följande:

Helt seriöst vore det ju just därför lite roligt att säga till släkten att det blir en pojke om man väntar en flicka och tvärtom ;)

Hahaha fy fan vad smart! Jag vill inte heller att de ska veta..blir sånt jävla hysteri. Men jag är 100 på att det är en pojke. Förra graviditeten (som inte gick bra) var jag 100 på att det var en tjej. Alltså jag äter upp mina blommor om de säger att det är en tjej!! Känner ni andra av något liknande?
  • Ggrahnen
    Lilla Luna skrev 2016-04-16 20:45:11 följande:

Är ganska platt i vanliga fall. Ätit mycket eller är det kanske magen som vill visa sig lite? Är mer på kvällarna som det syns. Men tycker det blir mer och mer. Sakta men säkert.

Ser definitivt ut som en gravidkula! Vad fin!
  • Ggrahnen

15+5 och valde att offentliggöra det hela via sociala medier idag. Såhär valde vi att berätta :)
  • Ggrahnen
    TredjeBullen skrev 2016-04-18 09:40:17 följande:

Är det bara jag, men varför är det så otroligt svårt att hitta fina gravidkläder till någorlunda billiga priser?? Jag har ingen större lust att slänga en massa pengar på kläder som bara används under en liten period.

O nu är magen så pass så att vanliga tröjor inte passar längre. Nån som har tips på vart jag kan hitta billiga o bra gravidkläder?

Jag har köpt gravidleggings och jeans. Men övrigt köper jag vara större. 50:- för rätt fina basic t-shirts på hm. Lite längre än vanliga, så de täcker magen. Blev ett gäng såna, nån snygg kofta och lite smycken på det..

I sommar blir det klänningar med söm under brösten, så får magen plats i "kjolen". Jacka blev en rak variant som jag helt enkelt inte kommer kunna knäppa haha!
  • Ggrahnen
    TredjeBullen skrev 2016-04-18 11:36:42 följande:

V 15! O det känns så skönt nu när vi gått ut med nyheten. Behöver inte dölja denna Bullen längre. ;)

Håller fullständigt med! Nu vill jag helst bara att alla ska se den!! Haha!
  • Ggrahnen
    TredjeBullen skrev 2016-04-21 15:47:36 följande:

Det här är så mäktigt!! V 16 o Jag kan känna bebisen när den sparkar nu...som fladder! Heeeelt jäkla otroligt! :) Haha! Underbart! 9år sen jag va gravid sist så lite så jag glömt hur allt känns. ;) Nån mer än jag som kan känna av fladder/sparkar?

En annan fråga.. Under mina andra två grav mådde jag som en prinsessa. Inga som helst problem. Men nuuuuu!! Nu har jag fått uppleva allt o lite till o tyvärr dyker nu även foglossningen upp. :/ Har inte känt av foglossning tidigare, så vad o kan man gör nåt som mildrar detta??

Känner också! Blir mer och mer. 15+3

Gå till en sjukgymnast. Har också foglossning. Man får bra tips! Och hjälp på olika sätt.
  • Ggrahnen
    robinminson skrev 2016-04-25 20:18:12 följande:

Hej. Är det någon här som vet om och hur stress påverkar barnet i magen? Alltså om mamman är stressad.

Jag är stressad hela tiden, kan liksom aldrig slappna av. Så har det varit för mig i flera år. Känner mig jämt stressad, rastlös, otålig, dåligt humör, på helspänn m.m.

Är så orolig att bebisen i magen ska ta skada. Hur ska jag någonsin kunna lära mig att slappna av ordentligt? För hur jag än försökt hittills så har det inte lyckats. Och oron över att barnet tar skada då gör stressen ännu värre. Har ingen att prata med direkt heller. Känner mig urdålig och hemsk som människa pga stressen..

Det finns väl ingen direkt forskning på vad som händer. Man forskar ju inte jättegärna på foster liksom. Vetenskapens värld gjorde ett jätteintressant program nu denna säsong. Om graviditet och mycket om udda fall. Det av avsnitten handlade om stress. Var något samhälle som blev helt insnöat tror jag. Mamman var höggravid och de kom ingenstans på veckor. Tror inte de hade el och visste inte hur länge veden skulle räcka, DET är fan stress om nåt! Man hade sina teorier angående hennes son (som idag var typ tonåring eller nåt), men man kan väl inte bevisa nåt. Tror inte du har den stressen? Så tror inte du ska vara orolig, ska nog krävas vääldigt mycket om det ska påverka nåt extremt tror jag. Se gärna avsnittet, det var intressant!
  • Ggrahnen
    Oktbebis skrev 2016-04-25 09:24:04 följande:

Har ni börjat handla något till bebis än? :)

Köpt en mobil typ och smått. Inge kläder eller så. Har så många som vill ge bort grejer så vi avvaktar nog. Verkar inte som att man behöver köpa så mycket själv. En större säng och en ny tvättmaskin "bara" haha!
  • Ggrahnen
    robinminson skrev 2016-04-25 21:50:10 följande:

Jag såg faktiskt det avsnittet. Har sett nästan alla deras avsnitt denna säsongen. Men inte riktigt så jag har det nej, har svårt att förklara riktigt hur jag känner. Har egentligen ingen anledning att vara stressad. Känner mig bara stressad jämt. Börjar undra om det kan finnas sjukdomar bakom som kan göra att kroppen känns på helvarv hela tiden? Det påverkar mig så otroligt mycket, orkar mycket mindre, viljan till mycket är borta m.m. Nu ska jag ju ha ett barn till? Vill inte känna såhär då. Vill må bra, vara glad, känna ork och kunna ge mina barn ett bra liv.

Då tycker jag att du ska be bm om kurator, det har du rätt till! Kanske kan hjälpa lite? Att hitta lite ro menar jag. Hoppas du får må bättre snart iallafall och få lite tid att njuta också :)
  • Ggrahnen
    GästenT skrev 2016-04-27 21:08:06 följande:

Ja men verkligen!! Jag hänger inte riktigt i dom här trådarna utan gick mest in för skoj skull och läste och såg din bild och text! Super kul!!

Vi ska dit på fredag! Hoppas jag får en lika gullig bm som dig! Haha man är ju sååå nervös. Går jag efter senaste ultraljudet jag gjorde så har jag bf 31oktober, såg att dom sagt 30 för dig! Kul och se om dom flyttar det något på fredag. :) annars kanske vi möts på BB. ;)

Tyckte jag läste att det var ditt första barn? Mitt första iaf! Fyller 26 iår!

Finns ett gäng fler uppsalingar i den här gruppen! :D Jag gick med i en facebookgrupp. Uppsala mammor bf 2016 :)
Svar på tråden BF Oktober 2016